Pradžia Straipsniai Internetas / WEB Ateityje dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę: integracija vyks visose gyvenimo srityse
Internetas / WEB

Ateityje dirbtinis intelektas palengvintų kasdienybę: integracija vyks visose gyvenimo srityse

Dirbtinis intelektas ateityje
Dalintis

Nors dirbtinis intelektas (DI) sparčiai integruojasi į įvairias gyvenimo sritis – nuo mokymosi procesų, išmanių buities ir technologinių sprendimų, iki sveikatos priežiūros – daugeliui žmonių vis dar sunku suvokti jo potencialą ir pritaikymo galimybes. Visai neseniai technologijų bendrovės „Samsung“ atliktos apklausos duomenys parodė, kad populiariausias DI panaudojimo būdas yra išmanusis namų valdymas.

 

Trūksta informacijos apie DI naudą 

Apklausus daugiau nei 11 tūkst. žmonių dešimtyje Europos šalių paaiškėjo, kad didžioji dalis (90 proc.) apklaustųjų turi tam tikrą supratimą apie DI, tačiau tik (15 proc.) respondentų žino, kaip jį galima panaudoti kasdieniame gyvenime, o tai rodo didelį atotrūkį tarp DI galimybių ir vartotojų suvokimo.

Daugiau nei pusė (53 proc.) apklaustųjų norėtų, kad DI supaprastintų ir palengvintų jų gyvenimo kokybę. Jie taip pat mano, jog pokalbiuose ir diskusijose apie DI nepakankamai akcentuojama šios technologijos nauda, todėl visuomenė gali neįvertinti jos potencialo ir privalumų.

„Šiuolaikinės technologijos tampa vis labiau pritaikytos kasdieniam patogumui, o dirbtinis intelektas jau yra neatsiejama mūsų kasdienybės dalis. Pavyzdžiui, jei televizoriuje rodomas turinys buvo nufilmuotas mažesne kokybe, tokie sprendimai kaip padidinta turinio raiška (angl. „AI Upscaling“), žiūrėjimo patirtį gali perkelti į kitą lygį. Dar vienas sprendimas – tiesioginis DI vertimas arba vertimas žodžiu išmaniuosiuose suteikia galimybę bendrauti be kalbos barjerų užsienio šalyse ar net realiu laiku išversti gyvai vykstančius pokalbius. Na, o namų  buityje jau įprastos tampa skalbyklės su DI funkcijomis, kurios leidžia net sutaupyti, teikiant įvairias skalbimo rekomendacijas“ – sako Eglė Tamelytė, „Samsung Electronics Baltics“ komunikacijos vadovė Lietuvoje.

Interpreter_Vertėjas žodžiu_Samsung_Nuotr2

DI panaudojimas namų ruošoje 

Dauguma europiečių (53 proc.) nori, kad DI palengvintų jų gyvenimą, ypač namų ruošoje. Populiariausios užduotys, kurias jie norėtų patikėti šiai technologijai, yra valymas, dulkių siurbimas ir virtuvės darbų atlikimas.

Tačiau ši  inovacija patraukliai kol kas atrodo ne visiems – daugiau nei trečdalis (38 proc.) respondentų teigė, kad į didėjantį DI vaidmenį žiūri vis dar atsargiai.

Žmonės, norėdami įgyti pasitikėjimą, nurodė, kad labai svarbu reguliariai atnaujinti saugumo naujinius, (34 proc.) vertino aktyvią grėsmių stebėseną 24 valandas per parą ir 7 dienas per savaitę, o (27 proc.) apklaustųjų nurodė, kad visiška saugumo apsauga yra svarbiausia DI funkcija, jei ateityje integruotų jį į savo kasdienį gyvenimą. Šios įžvalgos pabrėžia, kad reikia ne tik naujoviškų, bet ir saugių DI technologijų.

 

DI mėgstamai veiklai

Maždaug du trečdaliai (66 proc.) europiečių nori skirti daugiau laiko mėgstamai veiklai, (37 proc.) mano, kad DI gali padėti jiems nusistatyti prioritetus, o (41 proc.) tikisi, kad DI padidins galimybes kurti.

Vartotojai nori patobulinti jau turimą patirtį, pavyzdžiui, keliauti, žaisti žaidimus ir žiūrėti televizorių. Tai rodo apklausos rezultatai, iš kurių matyti, kad labiausiai pageidaujamos DI funkcijos yra vertimas realiuoju laiku (23 proc.) ir televizoriaus raiškos didinimas, siekiant kokybiškesnio ir aiškesnio turinio (27 proc.), taip pat nustatomas foninis triukšmas ir reguliuojama garso kokybė (27 proc.), kad žiūrėjimas būtų labiau įtraukiantis ir leistų susikoncentruoti.

Europos gyventojai vis labiau domisi savo sveikata ir nori, kad DI padėtų jiems gyventi sveikiau. Daugelis tikisi, kad DI sukurs individualizuotus mitybos ir mankštos planus bei padės stebėti miegą.

SmartThings_Išmanusis namų valdymas_Samsung_Nuotr

Pastaba dėl metodologijos

Šis tyrimas atliktas 2024 m. liepos 11-19 d., siekiant nustatyti visuomenės požiūrį į DI visoje Europoje. Apklausoje dalyvavo 11 000 suaugusiųjų iš dešimties šalių: Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos, Ispanijos, Švedijos, Suomijos, Norvegijos, Danijos ir Lenkijos; kiekvienoje šalyje dalyvavo po 1 tūkst. respondentų, išskyrus Jungtinę Karalystę, kurioje dalyvavo 2 tūkst. respondentų.

„Samsung Intelligent Living“: Kaip dirbtinis intelektas gerina kasdienę patirtį, siekiama išsiaiškinti visuomenės žinių apie DI lygį ir susidomėjimą juo, sutelkiant dėmesį į tai, kaip vartotojai suvokia jo vaidmenį kasdieniame gyvenime, kokių funkcijų labiausiai pageidauja ir kokios jiems kelia susirūpinimą, ypač dėl saugumo ir privatumo. Gauti rezultatai suteikia vertingų įžvalgų apie tai, kaip vartotojai visoje Europoje sąveikauja su DI šiandien ir ko jie tikisi iš jo ateityje, formuojant vartotojų poreikius ir pageidavimus atitinkantį jo plėtros planą.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Kaip pasikeisti slaptažodį Gmail / Prathankarnpap / Shutterstock.com

Kodėl svarbu keisti „Gmail“ slaptažodį ir kaip tai padaryti telefone (iPhone ir Android)

Kibernetinės grėsmės pastaraisiais metais pasiekė neregėtas aukštumas. Įvairios saugumo spragos, virusai, išpirkos...

Pasitikrink savo slaptažodį

Google slaptažodžių nutekėjimas: kaip patikrinti, ar jūsų paskyra buvo pažeista – ir svarbiausi duomenų apsaugos patarimai

Kibernetinio saugumo ekspertų komanda atskleidė, kas gali būti didžiausias duomenų nutekėjimas istorijoje...

Moteris socialiniame tinkle

Kodėl vyresnio amžiaus žmonės yra priklausomi nuo socialinių tinklų – ekspertų tyrimas

Šiandieniniame skaitmeniniame amžiuje socialiniai tinklai tapo neatsiejama socialinio gyvenimo dalimi. Jie nebėra...

Swedbank interneto portalas / shutterstock.com

„Swedbank“ klientai masiškai gauna šią SMS žinutę: paspaudę nuorodą, prarasite visus pinigus

Jūsų telefone pypteli žinutė. Siuntėjas – „Swedbank“. Pranešimas trumpas ir keliantis nerimą:...