Jau tapo įprasta, kad skaitmeniniame marketinge taisyklės keičiasi taip greitai, kad tai, kas vakar atrodė būtina strategijos dalis, šiandien jau gali būti visiškai nebeefektyvu. Tad jei vis dar tikite, kad kelios gerai parinktos grotažymės (hashtag‘ai) padės jūsų turiniui pasiekti tikslinę auditoriją, tikėtina, kad jūsų strategija remiasi jau nebeveikiančiomis taisyklėmis. Apie naujausias socialinių tinklų tendencijas pasakoja profesionalus vaizdo įrašų kūrėjas Eugenijus Mačiukas.
Socialinių tinklų algoritmai „nebeskaito“ grotažymių“
Verslo komunikacijoje vaizdinė raiška dar niekada nebuvo tokia svarbi kaip šiandien. Turinio kūrėjai ir prekės ženklai, kurie nori pasiekti tikslinę auditoriją organiškai, turi suprasti vieną esminį principą: algoritmas nebesiremia tuo, ką jūs parašėte grotažymėse prie vaizdo įrašo – jis remiasi tuo, ką rodo jūsų kamera. Ir būtent tai keičia visą skaitmeninės komunikacijos strategiją.
„Žinoma, grotažymės vis dar egzistuoja, tačiau jų vaidmuo drastiškai sumažėjo, – naujausiomis tendencijomis dalinasi E. Mačiukas, – Jei dar visai neseniai grotažymės buvo viena pagrindinių priemonių, padedančių algoritmams suprasti skelbiamą turinį, tai šiandien šią funkciją atlieka vaizdai ir vaizdiniai elementai, tai, kas matoma vaizdo įraše“.
Vaizdas – naujoji grotažymė
Socialinių tinklų algoritmai veikia nebe kaip tekstų skaitytojai, o labiau kaip vaizdų analitikai. Algoritmų tikslas – kuo tiksliau suprasti, kokiai auditorijai rodyti jūsų vaizdo įrašą. Jie geba realiu laiku identifikuoti, kas rodoma ekrane: objektai, aplinka, apranga, net žmogaus kūno poza ar emocija – visa tai padeda algoritmui nustatyti turinio kontekstą. Tačiau jei vaizdo įraše rodomas netinkamas fonas ar apranga, algoritmas gali jūsų žinutę nukreipti klaidingai auditorijai.
Ką tai reiškia jums kaip turinio kūrėjui?
Ogi tai, kad jei jūsų turinys susijęs su verslu, verslo patarimais ir pan., o vaizdo įrašus apie tai filmuojate vairuodami automobilį, didelė tikimybė, kad algoritmas jūsų turinį supras klaidingai ir rodys jį su transportu ar net laisvalaikiu susijusiai auditorijai, o ne verslu besidomintiems žmonėms. Tuo tarpu, jei vaizdo įraše matomas žmogus, grojantis gitara, algoritmas padarys išvadą, kad turinys susijęs su muzika, ir jį pasiūlys muzikos gerbėjams.
Rodykite tai, ką kalbate
Tad ką galite padaryti, kad ne tik neprarastumėte savo auditorijos, bet pasiektumėte dar daugiau tikslinių žmonių? „Vaizdiniai elementai, tokie kaip apranga, aplinka, kurioje esate ir netgi fonas jums už nugaros yra jūsų naujieji hashtag‘ai, – sako E. Mačiukas, – Jie ne tik kuria vizualinį įspūdį, bet ir siunčia tam tikrus signalus algoritmams“. Norint pasiekti norimą auditoriją, neužtenka tik gerai parengto teksto ar išsakytos minties – reikia rodyti tai, ką kalbate, kitaip tariant, jūsų žodžiai turi būti patvirtinti vaizdu.
Tai reiškia, kad jei kalbate apie investicijas ar rinkodarą, turite ne tik tinkamai formuluoti mintis, bet ir atrodyti taip, kaip atrodytų žmogus iš šios srities: tinkama apranga, darbinė aplinka, profesionali laikysena, susiję objektai. Kiekviena detalė – nuo fono paveikslėlio iki kavos puodelio ar rankoje laikomos knygos – tampa reikšminga.
Nors vizualiniai elementai šiandien svarbesni nei bet kada anksčiau, tačiau jie tėra tik dalis sėkmingos strategijos. Vien vaizdo neužtenka. Net jei algoritmas supras jūsų turinį teisingai, tai dar nereiškia, kad jūsų vaizdo įrašas sulauks peržiūrų. E. Mačiukas pabrėžia, kad svarbu nepamiršti: šis algoritmų gebėjimas analizuoti vaizdus padeda sistemoms nukreipti jūsų turinį tinkama kryptimi, bet neužtikrina jo sėkmės. Didelės peržiūros, įsitraukimas ar pasidalijimai priklauso nuo paties turinio vertės: ar jis įdomus, aktualus, naudingas,ar skatina emociją, ar kviečia veikti ir pan.
Parašyti komentarą