Nors „YouTube“ niekada nebuvo sukurta kaip podcast platforma, ji greitai tapo vieta, kur žmonės masiškai ieško tokio turinio. Oficialiais duomenimis, kiekvieną mėnesį „YouTube“ podcastų klausosi net milijardas (!) žmonių. Šis skaičius lenkia konkurentus, kurie nuolat stengiasi juos reklamuoti ir rengia specialias išskirtinai jiems skirtas laidas. Taip, turime omenyje kitus didžiuosius žaidėjus: „Spotify“ ir ‚Apple‘, kurie gerokai atsilieka.
2023 m. „Spotify“ gyrėsi turinti 100 mln. nuolatinių podkastų klausytojų, o nuo 2019 m. iš viso pritraukė apie 500 mln. klausytojų. Dar prasčiau sekasi „Apple“ podkastams šia tema.
Nauja platforma ir nauji iššūkiai
Nepaisant didžiulio potencialo, norint pasiekti šią didžiulę auditoriją, podkastų kūrėjams reikia papildomų pastangų. Standartinės podkastų platformos leidžia turinį klausytis fone, o garsas jose atlieka pagrindinį vaidmenį. „YouTube“ foninis klausymas yra funkcija, kuria gali naudotis tik ‚YouTube Premium‘ prenumeratoriai. Tai reiškia, kad daugelis naudotojų arba nesinaudoja šia galimybe, arba yra priversti ilgesnį laiką žiūrėti (dažniausiai) statišką vaizdą, o tai ne visada patogu.
Podcast’ų kūrėjai vis dažniau priversti dėti papildomas pastangas, kad, be aukštos kokybės garso, pasiūlytų ir vaizdo turinį. Kartais tai būna paprastos, kilpinės animacijos. Kartais įjungiamos judančios kameros, nors dėl medžiagos pobūdžio: sunku tikėtis tokio dinamiško turinio, koks siūlomas tipiniuose „YouTube“ vaizdo įrašuose.
Taip pat verta nepamiršti, kad „YouTube“ taip pat tampa populiaria terpe klausytis podkastų dideliuose ekranuose. Remiantis statistiniais duomenimis, praėjusiais metais naudotojai per televizorius žiūrėjo daugiau kaip 400 mln. valandų podcast’ų. Tai patvirtina, kad vaizdo įrašų turinys yra svarbus ir kad vien paleisti interneto kamerą nepakanka, norint įgyti auditoriją. Ir reikia pasakyti, kad daugeliui tai pasirodo esanti itin sunkiai įveikiama kliūtis, kuri kartais gali tapti siena, pro kurią nepavyksta prasibrauti.
YouTube – net ir premium versijoje – nėra vienas patogiausių, kai kalbama apie podkastų klausymą, tačiau jis kaip niekas kitas traukia. Tam tikriausiai nemažai įtakos turi prieinamumas ir naudojimo paprastumas. Kyla klausimas, ką darys konkurentai – ir ką jie darys, kad pasivytų šį netikėtą lyderį?
Šaltinis: YouTube blog
Parašyti komentarą