Ispanijos vyriausybė ketina imtis griežtų priemonių prieš nepageidaujamus komercinius skambučius, kurie jau ilgą laiką vargina šalies gyventojus. Vartotojų teisių apsaugos ministras Pablo Bustinduy paskelbė apie naują iniciatyvą, pagal kurią telekomunikacijų bendrovės privalės blokuoti skambučius iš įmonių, nenaudojančių specialaus skaitmeninio prefikso.
„Siekiame apsaugoti vartotojų gerovę ir privatumą,” – pareiškė ministras P. Bustinduy. „Komerciniai skambučiai turės būti identifikuojami pagal specifinį kodą, specialų prefiksą, o operatoriai privalės blokuoti visus skambučius iš įmonių, kurios šio kodo nenaudoja.”
Šie pakeitimai bus įgyvendinti artimiausiomis savaitėmis priimant pataisas vartotojų teisių apsaugos įstatyme. Be skambučių blokavimo sistemos, vyriausybė taip pat planuoja:
- Pripažinti negaliojančiomis visas sutartis, sudarytas nepageidaujamų skambučių metu
- Įpareigoti įmones kas dvejus metus atnaujinti vartotojų sutikimą gauti komercinius skambučius
„Mūsų tikslas – atgrasyti įmones nuo tokio verslo modelio ir priversti jas nutraukti praktiką, kuri sukelia gyventojams tiek daug nepatogumų,” – pabrėžė ministras.
Pagal JAV kibernetinio saugumo įmonės „Hiya” 2023 metais atliktą tyrimą, net 42% visų skambučių Ispanijoje buvo brukalu – tai antras didžiausias rodiklis Europoje. Situacija per pastaruosius dvejus metus reikšmingai nepagerėjo, todėl valdžios institucijos nusprendė imtis radikalesnių priemonių.
Šis žingsnis atspindi platesnę tendenciją kovojant su įvairių formų brukalais. Pavyzdžiui, „Meta” neseniai taip pat sugriežtino kovos su brukalais „Facebook” platformoje priemones, bausdama paskyras, kurios manipuliuoja algoritmu skelbdamos ilgus įrašus su daugybe nepritaikytų žymų.
Verslo atstovai kol kas susilaiko nuo komentarų, tačiau akivaizdu, kad daugeliui įmonių, kurios remiasi tiesioginiais skambučiais kaip pagrindiniu rinkodaros kanalu, teks reikšmingai keisti savo strategiją.