Vietoj kelionės į kalnus ar egzotišką pakrantę…. Kelionė į prekybos centrą. Šis atostogų praleidimo ir, svarbiausia, ataskaitų apie jas pateikimo būdas pastaruoju metu užkariauja internetą. Tikėtina, kad vadinamasis „maisto turizmas“ taps populiariausia 2025 m. kelionių tendencija.
Užsienio parduotuvių asortimento tyrinėjimo mada, dar vadinama „maisto turizmu “ arba „parduotuvių turizmu“ , atkeliavo iš „TikTok“ ir vyrauja tarp Z kartos atstovų. Viena iš influencerių, pradėjusių naują tendenciją, yra Jessica Jayne.
„Galbūt tai bus prieštaringai vertinama, bet manau, kad geriausias dalykas keliaujant yra nueiti į maisto prekių parduotuvę (…) Apsipirkimas užsienio šalies prekybos centre taip pat yra pažintinio turizmo dalis. Tai ne tik kultūrinė patirtis, bet ir galima rasti daugybę dalykų, kuriuos galima parsivežti kaip suvenyrus”, – teigia Jessica, apsipirkinėjusi Graikijos Santorino saloje.
Maisto turizmas. Nauja kelionių tendencija 2025 metais
Jai antrina Niujorko žurnalistas Ričardas Morganas, kuris savo skiltyje teigia, kad (…) maisto prekių parduotuvės sujungia natūralų Ispanijos vynuogynų šurmulį su maisto gamintojų teikiamais pažadais.
Jos yra rojus, kuriame galima stebėti žmones be turistų, ypač vietinius gyventojus, kurių nesutiksite ekskursijose: tėvus, pensininkus, biurų darbuotojus, žmones, gyvenančius nuo algos iki algos.
Nors „maisto turizmas“ atrodo prieštaringas atostogų praleidimo būdas, panašu, kad jis įsitvirtins tarp 2025 m. kelionių įpročių. Kelionių organizacija „Expedia“ jį įtraukė į savo atostogų tendencijų sąrašą „Unpack ’25“.
Iš pirmo žvilgsnio lankymasis prekybos centruose gali atrodyti kaip vartotojiškumo skatinimas, prieš kurį juk kovoja Z karta. Dabartiniai paaugliai ir dvidešimtmečiai pasisako už aplinkos apsaugą ir mažesnį išlaidavimą. Tad kuo patrauklus pasivaikščiojimas po parduotuvę?
Naujų skonių atradimas gali būti daug pigesnis nei vakarienė restorane. Žaliųjų agurkų skonio traškučiai ar banoffee skonio šokoladas, kurį Jessica atrado Santorinio prekybos centre, neabejotinai yra originalus kelionės suvenyras. Žvilgtelėjus į kitų pirkėjų krepšelius galima šiek tiek sužinoti jų įpročius – ką jie ruošia pietums, kaip leidžia laiką, ką perka susitikimams su draugais.

Kai kurių produktų pakuotės taip pat skiriasi nuo to, kas pažįstama iš aplinkinių parduotuvių, ir neabejotinai sukels bangas „Instagram“ tinkle. Net iš garsiakalbių sklindanti muzika skiriasi – per radiją paprastai groja populiarūs kantri hitai.
Ši tendencija pati savaime neatrodo žalinga ir tikrai yra būdas sutaupyti pinigų kelionei neatsisakant vietinių skanėstų. Ji taip pat gali būti paskata keliauti jauniems žmonėms. Svarbu, kad pasivaikščiojimas tarp prekybos alėjų netaptų svarbesnis už tikrąjį, dažnai šimtmečius skaičiuojantį atrandamos vietos paveldą. Kultūra, istorija, gamta, pokalbiai su vietos bendruomene…. pasaulis gali pasiūlyti daug daugiau nei visur esantys vartotojiški produktai.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą