Šiandien vis daugiau žmonių kasdieniams pirkiniams pirkti renkasi mokėjimo korteles, o šios galimybės ypač išpopuliarėjo tarp jaunų žmonių, kurie mokėjimo korteles dažnai prideda prie virtualių piniginių, esančių jų išmaniuosiuose telefonuose.
Kadangi mobilieji telefonai visada su savimi, poreikis nešiotis fizinę piniginę atrodo nereikalingas. Tačiau gali ateiti laikas, kai saugumo sumetimais „Swedbank“ staiga užblokuos jūsų mokėjimo kortelę ir pažadės per penkias darbo dienas pagaminti naują. Jei tai nutinka savaitgalį ir su banku nepavyksta susisiekti, gali būti nemalonu – ką daryti toliau? Swedbank rekomenduoja visada su savimi turėti grynųjų pinigų – piniginėje arba kišenėje.
Bankas pabrėžia, kad kortelės nėra blokuojamos be rimtos priežasties – tai daroma tik tada, kai kyla įtarimų, kad kliento kortelės duomenys galėjo būti neteisėtai atskleisti ir yra rizika, kad kortele gali būti atlikti neautorizuoti mokėjimai.
Lietuvoje tokiose situacijose išeitį rasti gana lengva – galima greitai nueiti į artimiausią banko skyrių arba pasiskolinti grynųjų pinigų iš draugo. Tačiau jei mokėjimo kortelė užblokuojama užsienyje, pavyzdžiui, kelionės ar komandiruotės metu, situacija gali tapti daug sudėtingesnė ir nepatogesnė.
Keliaujant naudotis debeto kortele yra labai patogu – paprastai nereikia rūpintis valiutos keitimu, o debeto kortele galite atsiskaityti ar pasiimti grynųjų pinigų beveik bet kurioje pasaulio šalyje. Tačiau jei kortelė užblokuojama, šiais patogumais naudotis nebegalima. Todėl „Swedbank“ ragina iš anksto pagalvoti apie alternatyvias mokėjimo galimybes.
Viena iš rekomendacijų – atsidaryti papildomą sąskaitą ir su ja susieti kitą mokėjimo kortelę, kad prireikus turėtumėte atsarginį sprendimą. Tačiau reikėtų nepamiršti, kad šis sprendimas gali pareikalauti papildomų išlaidų.
Kitas dažnas variantas – naudotis „Swedbank“ kredito kortele, kuri ne tik suteikia alternatyvų atsiskaitymo būdą kelionės metu, bet ir automatiškai apima kelionės draudimą. Klientas gali naudoti kredito kortelę pirkiniams ir iš karto grąžinti išleistą sumą naudodamasis internetine bankininkyste arba mobiliąja programėle, taip išvengdamas palūkanų už naudojimąsi kredito linija. Tai suteikia ir papildomo saugumo, ir lankstumo.
Kartu bankas primena, kad neįmanoma tiksliai žinoti, kokie saugumo standartai taikomi konkrečioje šalyje, į kurią vykstama, arba kiek patikimi yra pardavėjai. „Swedbank“ įspėja, kad niekada neleiskite pardavėjui paimti jūsų mokėjimo kortelės. Klientas turi turėti galimybę atsiskaityti kortele atsiskaitymo metu ranka pasiekiamoje vietoje.
Ateityje „Swedbank“ klientai turės naujų galimybių aktyvuoti atnaujintas mokėjimo korteles – nuo šiol jas galės aktyvuoti ne tik interneto banke ar banko skyriuje, kaip buvo iki šiol, bet ir bankomate ar pirmą kartą pirkdami parduotuvėje, informuoja banko atstovai.
Norint aktyvuoti naująją debeto kortelę parduotuvėje, už pirkinį reikės atsiskaityti įdėjus kortelę į mokėjimo terminalą ir įvedus PIN kodą. Bankomate kortelę galima aktyvuoti išsiimant ar įnešant grynuosius pinigus arba peržiūrint sąskaitos likutį.
Klientai taip pat vis dar galės aktyvuoti kortelę naudodamiesi „Swedbank“ mobiliąja programėle arba internetinės bankininkystės funkcija, taip pat prireikus apsilankyti viename iš banko skyrių. Šios naujos galimybės taikomos visiems atnaujintas debeto korteles gavusiems „Swedbank“ klientams – tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims.
Šaltinis: dzentlmenis.lv
Parašyti komentarą