Populiarūs „Samsung“ ir „LG“ išmaniųjų televizorių modeliai slapta daro ekrano nuotraukas net tada, kai naudotojas juos naudoja kaip įprastus monitorius, prijungęs nešiojamąjį kompiuterį ar žaidimų konsolę.
Televizoriai naudoja šias ekrano nuotraukas ir garso įrašus, kad automatiškai nustatytų, ką vartotojas žiūri, ir sukurtų reklamos profilį.
Tyrėjai nustatė, kad „Samsung“ nuotraukas daro kas pusę sekundės, o „LG“ – kas 10 milisekundžių.
„Vartotojai net nežino, kad jų veiksmai yra įrašinėjami“, – sako Yash Vekaria iš Kalifornijos universiteto Deivise.
Tokia padėtis kelia susirūpinimą, nes duomenys, įskaitant jautrią informaciją, gali būti renkami ir naudojami be leidimo.
„Kai naudotojas per HDMI jungia savo nešiojamąjį kompiuterį, norėdamas atvaizduoti nešiojamojo kompiuterio medžiagą didesniame ekrane, jis neįtaria, kad jo veikla bus fiksuojama“, – sako Yash Vekaria iš Kalifornijos universiteto Deivise.
„Samsung“ ir „LG“ kol kas komentarų nepateikė.
Y. Vekaria ir jo kolegos „Samsung“ ir „LG“ išmaniuosius televizorius prijungė prie savo kompiuterio serverio. Jų serveris, kuriame buvo įdiegta tinklo srauto analizės programinė įranga, veikė kaip tarpininkas, kad matytų, kokias vaizdines nuotraukas ar garso duomenis siunčia televizoriai.
Jie nustatė, kad išmanieji televizoriai neįkėlė jokių ekrano nuotraukų ar garso duomenų, kai transliavo „Netflix“ ar kitas trečiųjų šalių programas, atspindėjo „YouTube“ turinį, transliuojamą atskiru telefonu ar nešiojamuoju kompiuteriu, arba kai televizoriai buvo nenaudojami. Tačiau išmanieji televizoriai siuntė momentines nuotraukas, kai buvo rodomos transliacijos žiūrint įprastus televizijos kanalus arba turinys iš HDMI jungtimi prijungto įrenginio.
„Samsung“ ir „LG“ televizorių vartotojai gali atsisakyti tokio sekimo. Tačiau tam reikia televizoriaus nustatymuose įjungti arba išjungti nuo šešių iki 11 skirtingų parinkčių.
„Tai privatumą ribojanti technologija, dėl kurios turėtų būti reikalaujama, kad žmonės sutiktų dalytis savo duomenimis, aiškiai paaiškinant, su kuo jie sutinka, o ne įtraukiant į pradines sąrankos sutartis, kurias žmonės linkę greitai praleisti“, – sako Kalifornijoje įsikūrusios ne pelno siekiančios organizacijos “‚”Electronic Frontier Foundation”, užsiimančios skaitmeninio privatumo apsauga, atstovas.