Italijos kelių tarnyba „Autostrada del Brennero“, siekdama prižiūrėti Brennerio greitkelį A22, pradeda jį stebėti dronais: šešių dronų parkas iš oro stebės eismą, kelio ir jo infrastruktūros būklę.
Interneto kameros neužtikrina visapusiškos stebėsenos, tačiau dronas rodys viską kelyje ir net už jo ribų.
Projektas numato kol kas šešių bepiločių sistemų parką ir pilotų, kurie specializuosis jas valdyti, mokymus. Pagrindinis tikslas – sukurti efektyvią eismo saugumo sistemą ir laiku reaguoti į ekstremalias situacijas. Apie tai visų pirma rašoma specializuotame portale „Transport Europe“ ir kituose šaltiniuose.
Šiuo metu bendrovė moko 24 savo darbuotojus pilotuoti ir valdyti bepiločius orlaivius. Jie pradeda nuo paprasčiausio dalyko – vizualinio eismo srauto stebėjimo iš oro, nustatant galimas avarinių situacijų vietas.
Paskui mokymosi procesas tampa sudėtingesnis. Operatoriai-pilotai iš oro apžiūri inžinerinius statinius, viadukus, tiltus, kelių infrastruktūrą ir net kelio ženklų bei rodyklių būklę. Tai naudojama analizuoti ir daryti išvadas tolesniems užsakymams atitinkamiems įmonės skyriams.
Pastarosiomis savaitėmis jau įvyko du praktiniai mokymai, kurių metu buvo vykdomi bendrovės atsakomybės zonoje esančios teritorijos perskridimai. Vienas patikrinimas vyko ant Poe tilto, kitas – ant Colle Isarco viaduko.
Dėmesys technologinėms naujovėms yra dalis visos Europos projekto „Scale“, kuriuo siekiama toliau plėtoti susieto vairavimo technologijas ir taikomąsias programas. Surinkti duomenys yra labai svarbūs planuojant tinkamas eismo valdymo strategijas.
Prie europinio projekto „Scale“ jau prisijungė 88 kiti Europos partneriai, kurie plačiu mastu diegia C-Its (kooperatyvines intelektines transporto sistemas), jungiančias infrastruktūrą ir transporto priemones.
Šiomis sistemomis siekiama pagerinti kelių eismo saugą. Dronai greitai ir tiksliai renka pagrindinius duomenis ir informaciją, kad būtų užtikrinta kelių sauga ir veiksmingumas. Panašius sprendimus pradeda diegti ir kitos kelių tarnybos Italijoje, kaimyninėse šalyse ir Europoje.
Ateityje tai galėtų būti visos Europos operatyvinės stebėsenos tinklas, panašus į esamas interneto kameras, kurios realiuoju laiku perduoda vaizdą iš stacionarių postų. Dronai nebus šios sistemos alternatyva, tačiau tai bus labai veiksminga papildoma priemonė tose kelio atkarpose, kuriose nėra interneto kamerų.