Nuo 1960-ųjų skraidymai lėktuvu kas dešimtmetį tapdavo dvigubai saugesni. Tai įrodo Masačusetso technologijos instituto (MIT) atliktas tyrimas.
Sausio viduryje skrydžių saugumu buvo suabejota po rimto incidento, susijusio su oro bendrovės „Alaska Airlines“ lėktuvu „Boeing 737 MAX 9“, kuriam skrydžio metu buvo nuplėštas durų dangtis. Gegužės mėn. dėmesys šiai problemai padidėjo, kai dėl turbulencijos skrydžio iš Londono į Singapūrą metu tragiškai žuvo vienas Didžiosios Britanijos keleivis, o dar septynių keleivių būklė dėl skrydžio metu susidariusių sunkių oro sąlygų buvo kritinė.
Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad, palyginti su tuo, kas buvo prieš dešimtmetį, oro kelionių saugos lygis gerokai pagerėjo. Šiandien keleiviai teigia besijaučiantys maždaug 39 kartus saugesni nei septintojo dešimtmečio pabaigoje ir aštuntajame dešimtmetyje. Duomenys rodo, kad 2018-2022 m. komercinio skrydžio metu žuvusio keleivio tikimybė buvo tik viena iš 13,7 mln. įlaipintų keleivių visame pasaulyje.
Naujausi duomenys rodo didelę pažangą aviacijos saugos srityje, nes jie gerokai geresni nei 2009-2017 m. laikotarpiu, kai kiekvienam 7,9 mln. skrydžių teko vienas incidentas. Tokie pokyčiai smarkiai skiriasi nuo 1968-1977 m. statistinių duomenų, kai žuvusiųjų rizika buvo vienas atvejis iš 350 000 nusileidimų.
“Aviacijos sauga ir toliau gerėja. Galima manyti, kad yra kažkoks nesumažinamas rizikos lygis, žemiau kurio mes negalime nusileisti. Ir vis dėlto tikimybė žūti skrendant lėktuvu kasmet mažėja maždaug 7 %”, – sakė MIT profesorius Arnoldas Barnetas (Arnold Barnett).
Masačusetso technologijos instituto atliktas tyrimas patvirtino, kad kelionės lėktuvu išlieka saugi transporto priemonė. Visų pirma, „Ryanair“ tapo saugiausia oro transporto bendrove pasaulyje, pervežusia milijonus keleivių, per kuriuos nežuvo nė vienas žmogus. Aviakompanija naudoja tik „Boeing 737“ orlaivius, todėl dar kartą pabrėžia savo įsipareigojimą užtikrinti saugą danguje.
Pastaraisiais dešimtmečiais padaryta didelė pažanga aviacijos saugos srityje, pasitelkus technologines naujoves, pavyzdžiui, susidūrimų išvengimo sistemas ir griežtas mokymo programas. Šie pasiekimai pabrėžia pramonės įsipareigojimą apsaugoti keleivius ir įgulą.