Bendrovė „Samsung“ ne tik kasmet pagamina milijonus išmaniųjų telefonų, bet ir vis aktyviau diegia novatoriškus ekologiškus sprendimus. Vienas iš jų – vadinamoji žiedinė baterijų tiekimo grandinė, uždara baterijų perdirbimo grandinė.
Jos dėka kai kurie „Galaxy S25“ akumuliatoriai buvo sukurti iš perdirbtų medžiagų, gautų iš ankstesnių „Galaxy“ modelių. Ir tai nėra vien tik rinkodaros ekologiški šūkiai. Bendrovė „Samsung“ tiksliai parodo, kaip tai veikia.
Nuo panaudoto akumuliatoriaus iki naujo akumuliatoriaus. Kaip tai daro „Samsung“?
Išmaniųjų telefonų serijai „Galaxy S24“ „Samsung“ dar naudojo perdirbtą kobaltą iš išorės tiekėjų. Galaxy S25 serijos atstovų, įskaitant Galaxy S25+ arba Galaxy S25 Ultra, situacija visiškai kitokia. Ši žaliava gaunama iš pačių „Galaxy“ naudojamų prietaisų, o visas procesas vyksta vidinėje uždaroje perdirbimo sistemoje.
Kaip tai veikia? Visas procesas prasideda nuo senų „Galaxy“ prietaisų, tiek nebenaudojamų, tiek vartotojų dovanotų modelių, kurie dalyvauja mainų programose, daugiausia JAV rinkoje, surinkimo. Tada baterijos išardomos, iškraunamos ir fiziškai susmulkinamos, kad susidarytų smulkūs milteliai, kuriuose yra metalų, reikalingų naujiems elementams gaminti.
Pagrindinė sudedamoji dalis, žinoma, yra kobaltas, kuris, įdomu, nepraranda savo savybių net po daugkartinio naudojimo. Samsung ekspertai pabrėžia, kad perdirbto kobalto ir šviežiai išgauto kobalto kokybė ir funkcijos praktiškai nesiskiria, todėl šią medžiagą galima naudoti pakartotinai neprarandant efektyvumo.
Ją atgavusi „Samsung“ perdirba į katodinę aktyviąją medžiagą, kuri naudojama akumuliatorių gamyboje. Būtent toks komponentas pateko į 2025 m. sausio mėn. pristatytų „Galaxy S25“ serijos telefonų baterijas.
Tai sudėtingas procesas, bet, kaip pranešama, pelningas
Žiedinės baterijų tiekimo grandinės įgyvendinimas yra ne tik logistikos klausimas, bet ir didžiulis technologinis ir reguliavimo iššūkis. Pasirodo, kad panaudotų baterijų apdorojimas susijęs su gaisro pavojumi, todėl „Samsung“ turėjo sukurti specialias jų smulkinimo ir transportavimo procedūras. Įmonė bendradarbiavo su daugeliu partnerių, pereidama sudėtingus sertifikavimo procesus, kad atitiktų įvairių šalių aplinkosaugos ir saugos standartus.
Visa sistema, be kitų šalių, buvo pradėta naudoti Vietname. Būtent ten, „Samsung“ gamyklose, kasmet perdirbama apie 200 tonų panaudotų elementų. Nesant vietinių perdirbimo įrenginių, bendrovė nusprendė pati sukurti ir įgyvendinti sprendimą, kuris leistų medžiagas perdirbti vietoje.
Rezultatas? Bendrovė „Samsung“ skelbia, kad daugiau kaip 90 proc. surinktų baterijų kobalto buvo atgauta, o pusė „Galaxy S25“ serijoje naudojamo kobalto gaunama iš perdirbimo. Gamintojo teigimu, tai vienas didžiausių jo laimėjimų įgyvendinant dar 2022 m. paskelbtą tvarumo strategiją.
Šaltinis: tabletowo.pl
Ir kas mums vartotojams is tu perdirbimu? Baterijos dydis nepadidejo ir technologija tas pats kaip buvo ankstesniuose modeliuose, kai kiti rinkos dalyviai jau deda didesnes ir atnaujintos technologijod baterijas. Krovimas tas pats tragiskai letas ir erzinantis.