Pasauliniai išmaniųjų laikrodžių pardavimai pirmą kartą sumažėjo. Naujausi duomenys rodo, kad tai daugiausia lėmė smarkiai sumažėjęs „Apple“ gaminių populiarumas.
Pirmą kartą išmaniųjų laikrodžių rinkoje užfiksuotas pardavimų sumažėjimas. Tai rodo tyrimų bendrovės „Counterpoint“, kurios analizę cituoja BBC, duomenys. Kaip pažymima, neigiamą tendenciją lemia naujų funkcijų trūkumas naujausiuose „Apple“ įrenginiuose ir tai, kad gandai apie aukščiausios klasės modelį „Ultra 3“ taip ir nepasitvirtino.
„Didžiausias nuosmukio veiksnys buvo Šiaurės Amerika, kur „Ultra 3“ nebuvimas ir minimalūs S10 linijos funkcijų patobulinimai paskatino vartotojus atidėti pirkimą“, – sakė ‚Counterpoint‘ vyresnioji analitikė Anshika Jain.
Be to, 2023 m. pabaigoje ir 2024 m. pradžioje „Apple“ JAV buvo uždrausta parduoti ir importuoti dėl ginčijamo patento, susijusio su deguonies kiekio kraujyje stebėjimu. Tai, remiantis bendrovės analize, taip pat turėjo prisidėti prie prastesnių pardavimo rezultatų 2024 m. pirmąjį pusmetį. 2024 m. paskutinius tris mėnesius „Apple“ išlaikė 22 proc. rinkos dalį, palyginti su 25 proc. prieš metus.
„Praėjome laikotarpį, kai išmanusis laikrodis iš naujo ir įdomaus įtaiso tapo stabilizuojasi – funkcijų rinkinys kasmet labai smarkiai nesikeičia,“ – sakė „CCS Insight“ vyriausiasis analitikas Leo Gebbie.
Nepaisant bendro nuosmukio, praėjusiais metais labai išaugo kiniškų išmaniųjų laikrodžių, kuriuos gamina tokie prekių ženklai kaip „Xiaomi“, „Huawei“ ir „Imoo“, pardavimai. Pardavimai Kinijoje taip pat išaugo nuo 19 proc. rinkos iki 25 proc. per metus iki 2023 m. paskutinio ketvirčio.
Tyrimų bendrovės „Counterpoint“ duomenimis, tai pirmas kartas, kai Kinijoje išmaniųjų laikrodžių parduota daugiau nei Indijoje ar Šiaurės Amerikoje. Kaip aiškina BBC, Kinijos gamintojai, atrodo, naudojasi ir kita tendencija – populiarėjančiais vaikų išmaniaisiais laikrodžiais, kurie 2024 m. bus vienintelis rinkos segmentas, kuris augs.
Imoo, Kinijoje žinoma kaip „Mažasis genijus“, specializuojasi vaikams skirtų išmaniųjų laikrodžių gamyboje ir pastebėjo 22 proc. išaugusį siuntų skaičių. Tačiau „Imoo“ užgožė 135 proc. padidėjęs Pekine įsikūrusios technologijų bendrovės „Xiaomi“ tiekimas.
Bendrovė „Counterpoint“ teigia, kad tikisi nedidelio pasaulinės rinkos atsigavimo.
Šaltinis: businessinsider.com.pl
Parašyti komentarą