Ičženo mieste (Dziangsu provincija, Kinija) bendrovė BYD oficialiai paleido penktąjį savo automobilių gabenimo laivą, pavadintą „Xian“. Tai jau penktasis BYD ro-ro tipo laivas, skirtas jūriniam elektromobilių eksportui. Anksčiau buvo pristatyti tokie laivai kaip „Pioneer“ ir „Changzhou“ (2024 m.), taip pat „Hefei“ ir „Shenzhen“.
Naujasis „Xian“ yra vienas didžiausių pasaulyje ro-ro tipo (angl. roll-on/roll-off) laivų su dvigubu kuro režimu – jis gali naudoti tiek suskystintas gamtines dujas (SGD), tiek įprastą kurą. Laivo ilgis – 219,9 metro, plotis – 37,7 metro, o maksimalus greitis siekia 19 mazgų. Jis turi 16 denių ir gali vienu reisu pervežti iki 9200 automobilių – tai atitinka aukščiausius pasaulinius šio tipo laivų standartus.
BYD taip pat užbaigia paruošiamuosius darbus prieš pirmąjį reisą šeštajam laivui, kuris bus pavadintas „Changsha“. Jo pirmasis plaukimas jūroje suplanuotas 2025 m. birželio 24 d., o krovos pajėgumas bus toks pat – iki 9200 automobilių.
Priminsime, kad dar 2022 m. BYD paskelbė apie strateginę 5 mlrd. juanių (apie 650 mln. eurų) investiciją į aštuonių nuosavų automobilių gabenimo laivų statybą. Visi jie bus aprūpinti dviejų rūšių degalus naudojančiais varikliais, kurie leis lankščiai prisitaikyti prie vis griežtėjančių aplinkosaugos reikalavimų pasaulio uostuose.
Laivų statyba vykdoma dviejose įmonėse – Guangzhou Shipyard International (2 laivai) ir CIMC Raffles (6 laivai).
Pagal dabartinį planą, BYD iki 2026 m. planuoja turėti visus 8 savo laivus. Tai leis bendrovei eksportuoti daugiau kaip 1 milijoną automobilių per metus jūriniu transportu, užtikrinti didesnį logistinį savarankiškumą ir sumažinti priklausomybę nuo išorinių vežėjų.
Parašyti komentarą