Beveik trečdalis penkių didžiausių Europos automobilių gamintojų – „BMW”, „Mercedes-Benz“, „Stellantis“, „Renault“ ir „VW” – pagrindinių lengvųjų automobilių gamyklų praėjusiais metais veikė nepakankamu pajėgumu ir pagamino mažiau nei pusę savo galimų pajėgumų. Apie tai praneša agentūra „Bloomberg“.
Tai kelia susirūpinimą dėl galimo gamyklų uždarymo ir užsitęsusio regiono automobilių pramonės nuosmukio.
Metinis automobilių pardavimas Europoje tebėra maždaug 3 mln. vienetų mažesnis nei prieš pandemiją, todėl gamyklos nepakankamai išnaudojamos ir kyla grėsmė tūkstančiams darbo vietų.
Visų pirma, VW paskelbė apie ilgalaikių darbo vietų garantijų panaikinimą Vokietijoje. Automobilių gamintojai taip pat susiduria su mažėjančia elektromobilių paklausa ir konkurencija eksporto rinkose, pavyzdžiui, JAV ir Kinijoje.
Leidinyje rašoma, kad Kinijos gamintojų, kuriems vadovauja „BYD”, plėtra ir „Tesla Model Y“, kuris 2023 m. tapo geriausiai parduodamu modeliu regione, sėkmė verčia Europos automobilių gamintojus ieškoti būdų taupyti.
Automobilių pramonės analitikai įspėja, kad kai kurios gamyklos Europoje gali būti uždarytos dėl mažėjančios gamybos apimties ir augančių sąnaudų.
Gamyklų uždarymas smogs regiono ekonomikai, nes automobilių pramonė sukuria daugiau kaip 7 % ES BVP ir daugiau kaip 13 mln. darbo vietų. Tai ypač pastebima Vokietijoje, kur gamintojai pereina prie elektrinių transporto priemonių ir jiems sunku prisitaikyti prie naujų rinkos realijų.
Automobilių gamintojai gali padėkoti žaliesiems – jų reikalavimu uždarytos elektrinės, sąnaudos auga.