Europos Sąjunga (ES) signalizuoja apie galimą importo muitų kiniškiems elektromobiliams panaikinimą. Šis žingsnis žymi reikšmingą posūkį ES prekybos politikoje ir gali atverti kelią glaudesniam bendradarbiavimui su Kinija automobilių pramonėje. Šią žinią pranešė Vokietijos naujienų portalas „N-TV”.
Nesąžiningos konkurencijos problema išspręsta?
Europos Parlamento tarptautinės prekybos komiteto pirmininkas Berndas Lange teigia, kad nesąžiningos konkurencijos problema, dėl kurios ir buvo įvesti muitai, yra išspręsta. Kinija gali įsipareigoti parduoti elektromobilius ES už minimalią kainą, taip eliminuojant Kinijos valdžios teikiamos valstybės paramos pranašumą.
ES strategija skiriasi nuo JAV
Lange pabrėžia, kad ES politika skiriasi nuo JAV strategijos. Jungtinės Valstijos įvedė baudžiamuosius tarifus Kinijos prekėms, o ES siekia „sąžiningos konkurencijos“. Vis dėlto, politikas neatmeta galimybės įvesti muitus kitoms prekėms, jei Kinija, reaguodama į Donaldo Trumpo protekcionistinę politiką, persiorientuos į Europos rinką.
Vokietijos pozicijos pokytis
Vokietijos kancleris Olafas Scholzas iš pradžių nepritarė apsauginiams muitams kiniškiems elektromobiliams, baimindamasis atsakomųjų Kinijos veiksmų. Tačiau Lange mano, kad minimalių kainų idėja yra tinkama ir tikisi susitarimo su Kinija. Jis pateikia sėkmingo susitarimo dėl elektrinių dviračių pavyzdį, kuriems dabar taikomi 40-80 proc. muitai.
Derybos ir ginčai
Šiuo metu Kinija yra apskundusi ES apsauginius muitus Pasaulio prekybos organizacijoje. Nors muitai įsigaliojo spalio 29 d., Briuselis teigia, kad derybos su Kinija vis dar vyksta. Svarbu paminėti, kad tokie automobilių gamintojai kaip BMW, „Mercedes-Benz“, „Volkswagen AG“ ir „Volvo“, taip pat Vokietijos ir Švedijos vyriausybės, nepritaria prekybos karui su Kinija.
Parašyti komentarą