Europos Sąjunga ką tik žengė didelį žingsnį, kad geriau apsaugotų žaidėjus nuo nesąžiningos mikromokėjimų praktikos. Europos Komisija ir CPCN (Vartotojų apsaugos bendradarbiavimo tinklas) – savotiška visos Europos VVTAT – parengė gaires, kuriomis žaidimų kūrėjams nustatomi nauji kainų skaidrumo įpareigojimai.
Daugiau nebegalima slėpti tikrųjų išlaidų
Gairės parengtos po Europos Komisijos ir CPCN atlikto tyrimo dėl žaidimo „Star Stable Online“, kuriame, kaip buvo nustatyta, buvo taikoma vaikams ypač žalinga praktika. Produkcija klaidino žaidėjus apie tikrąsias pirkinių išlaidas ir skatino įsigyti virtualios valiutos, nenurodant tikrosios jos vertės.
Reaguojant į tai, buvo sukurtos septynios pagrindinės taisyklės, kurios nuo šiol bus taikomos ES platinamiems žaidimams. Trumpai tariant: kūrėjai turi aiškiai ir skaidriai pranešti apie kainas ir neturi versti žaidėjų pirkti virtualios valiutos paketų, kad atrakintų atskirus elementus.
Gairėse taip pat pabrėžiama, kad kuriant žaidimus reikia atsižvelgti į įvairių vartotojų grupių, ypač vaikų ir jaunimo, jautrumą.
Tai nėra įstatymas, bet jo nepaisymas gali brangiai kainuoti
Tiesa, naujosios taisyklės dar neturi įstatymo galios, tačiau tai nereiškia, kad jų galima visiškai nepaisyti. Europos Komisija ir CPCN paskelbė, kad rems ieškinius prieš gairių nesilaikančias įmones, jei jos ir toliau to nedarys. Tai tam tikra prevencija – griežtas įspėjimas, galintis užkirsti kelią ilgiems ir brangiai kainuojantiems teismo procesams.
CPCN taip pat nurodo, kad stebės rinką, o jei žalinga praktika tęsis, neatmeta galimybės įvesti oficialius reglamentus.
Virtualiosios valiutos po padidinamuoju stiklu
Pakeitimai pirmiausia nukreipti prieš žaidimus, kuriuose naudojama virtualios valiutos sistema, maskuojanti tikrąją pirkinių kainą. Tokie žaidimai kaip „Fortnite“, „ Overwatch 2“, „Genshin Impact“ ar „Marvel Rivals“ remiasi sistemomis, dėl kurių, daugelio ekspertų teigimu, žaidėjams sunku priimti pagrįstus finansinius sprendimus.
Kaip pavyzdį pateikdama „Genshin Impact“, FTC jau apkaltino kūrėjus, kad jie nuslėpė realias galimybes gauti retų personažų iš lootbox’ų. Dabar Europos Sąjunga kelia panašius klausimus – ir nori konkrečių duomenų.
Šaltinis: Interia.pl