Kanadai ir Meksikai įvesti muitai greitai atsiliepė daugelio bendrovių reitingams. Smarkiai nukrito automobilių pramonės korporacijų, kurios jau apskaičiavo galimus nuostolius, kuriuos joms gali atnešti naujoji D. Trumpo politika, akcijos. Akcijų kainų kritimas yra tik viena iš kelių problemų, su kuriomis susiduria gamintojai, praneša „Reuters“.
Buvusio JAV prezidento Donaldo Trumpo sprendimas įvesti muitus iš Meksikos ir Kanados importuojamoms prekėms sukrėtė finansų rinkas. Ypač skaudžiai nukentėjo automobilių pramonės įmonės, kurios šiose šalyse turi nemažai gamyklų, tiekiančių produkciją JAV rinkai. Investuotojai reagavo staigiu akcijų išpardavimu, baimindamiesi, kad naujieji muitai gali kelti grėsmę ištisoms tiekimo grandinėms ir neigiamai paveikti pramonės milžinų finansinius rezultatus.
D. Trumpo tarifai. Labiausiai nukentėjo „Volkswagen“ ir „Stellantis“
Ypač nukentėjo dvi Europos bendrovės: Vokietijos „Volkswagen“ ir Prancūzijos-Italijos-Amerikos „Stellantis“. Kaip praneša Reuters, Volkswagen akcijų kaina sumažėjo 5,6 %, o Stellantis patyrė dar didesnį nuostolį – 6,8 %. Tai vieni didžiausių šių bendrovių dienos nuosmukių per pastaruosius metus.
Stellantis yra vienas iš labiausiai su muitų tarifais susijusių konglomeratų, nes turi keletą gamyklų Meksikoje, iš kurių automobiliai eksportuojami į JAV. Banko „Stifel“ analitikų teigimu, dėl naujųjų muitų gali kilti pavojus maždaug 16 mlrd. Didelių problemų gali patirti ir „Volkswagen“, Meksikoje gaminanti tokius populiarius modelius kaip „Jetta“ ir „ Tiguan“. Bendrovės nuostoliai dėl tarifų gali siekti iki 8 mlrd. eurų.
Pasaulinės pasekmės didesnės, nei tikėtasi
Naujieji muitai daro didžiulį poveikį visai automobilių pramonei. 2023 m. automobilių ir automobilių dalių importo iš Meksikos į JAV vertė siekė 129 mlrd. dolerių. Tarifų įvedimas reiškia gamybos sąnaudų padidėjimą, o tai greičiausiai atsilieps didesnėms transporto priemonių kainoms JAV vartotojams.
D. Trumpo sprendimas paveikė ne tik Europos gamintojus. JAV rinkoje „General Motors“ akcijos atpigo 5,2 %, „Ford“ – 3,3 %, o „ Tesla“ – 4,7 %. Didžiausią nuosmukį patyrė JAV automobilių dalių tiekėja „Aptiv“, kuri prarado net 8,9 % savo akcijų rinkos vertės.
Platesnio prekybos karo grėsmė
Ekspertai įspėja, kad D. Trumpo sprendimas gali tapti platesnio masto prekybos karo pradžia. Pats buvęs prezidentas jau paskelbė, kad planuoja įvesti „labai didelius“ muitus produktams iš Europos Sąjungos. Tai gali dar labiau susilpninti Europos akcijų rinkas ir turėti įtakos tolesniam automobilių bendrovių akcijų kritimui.
Bankas „Goldman Sachs“ apskaičiavo, kad jei naujieji muitai bus taikomi ilgesnį laiką, tai gali lemti 2-3 proc. prognozuojamo pelno sumažėjimą bendrovėms, įtrauktoms į indeksą S&P 500. Investuotojai visame pasaulyje nerimauja, kad tiekimo grandinių destabilizacija ir didesnės gamybos sąnaudos gali paveikti ne tik automobilių pramonę, bet ir kitus ekonomikos sektorius.
Į sprendimą įvesti muitus aštriai reagavo Kanada ir Meksika. Meksikos prezidentė Klaudija Šeinbaum paskelbė atsakomuosius muitus JAV produktams ir planuoja įsikišti į pasaulinės prekybos institucijų veiklą. Kanada taip pat paskelbė apie teisinius veiksmus pagal tarptautines prekybos sutartis.
Neaiški pramonės ateitis
Artimiausi mėnesiai Europos ir JAV automobilių gamintojams gali būti lemiami. Jei muitai išliks, įmonės bus priverstos ieškoti alternatyvių gamybos būdų arba perkelti gamybą į JAV, o tai kainuos labai brangiai.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą