Nuo balandžio 1 d. iki spalio pabaigos Latvija, siekdama sumažinti neigiamą transporto sektoriaus poveikį aplinkai, į dyzelinius degalus įves privalomą 7 proc. biodyzelino priedą. Dėl to padidės dyzelino kaina.
Praktika į benziną ir dyzeliną dėti biodegalų Latvijoje taikoma jau daugiau kaip 10 metų, tačiau pastaraisiais metais ji naudojama su pertraukomis. Tačiau nuo balandžio 1 d. padėtis pasikeitė.
Biodegalų naudojimas tapo privalomas. Dabar į benziną turi būti įpilama 10 %, o į dyzeliną – 7 % biodegalų. Ir ateityje tai bus ne sezoninė, o ištisus metus galiojanti priemonė.
Teoriškai biokomponentų dėjimas į degalus turėtų prisidėti prie kenksmingo CO2 išmetimo mažinimo, ekologiško degalų naudojimo. Tačiau praktiškai, kaip visada, už viską mokės vartotojas. Juk biodyzelino ir jo priedų gamyba kainuoja pinigus, kuriuos degalinių savininkai, norėdami nepatirti nuostolių, tiesiog pridės prie galutinio produkto kainos.
Biodegalų gamintojai mano, kad vartotojas taip skaudžiai piniginės nenukentės. Preliminariais skaičiavimais, biokuro priemaiša gali padidinti dyzelino litro kainą maždaug 3-4 centais. Tai reiškia, kad įsipilti degalų į 60 litrų talpos automobilio baką kainuos 2,40 euro brangiau. Nemalonu, bet, kaip sakoma, ne pražūtinga.
Tačiau valstybei, skirtingai nei vairuotojams, tai bus naudinga. Latvijos biokuro ir bioenergetikos asociacijos (LBBA) valdybos narys Indulis Stikāns Latvijos radijo 4 programos laidai „Dome aikštė“ sakė, kad dėmesys biokurui turės teigiamos įtakos ne tik aplinkai ir „žaliosios darbotvarkės“ įgyvendinimui, bet ir mūsų biokuro pramonės plėtrai.
Šaltinis: Grani.lv
Parašyti komentarą