Pradžia Verslas Lietuviai už tai nemokės daugiau. Visiems atsibodo „į padangę” kylančios kainos, tvarumas nė motais
Verslas

Lietuviai už tai nemokės daugiau. Visiems atsibodo „į padangę” kylančios kainos, tvarumas nė motais

Lietuviai už tvarumą daugiau nemokės
Dalintis

Nors tvarumas ir kovos su klimato kaita tampa vis svarbesni Lietuvos gyventojams, nauja „Neste Lietuva“ apklausa atskleidžia, kad dauguma vairuotojų nėra linkę mokėti brangiau už aplinkai draugiškesnę transporto energiją. Tyrimas taip pat parodė, kokie motyvai paskatintų žmones rinktis tvaresnes transporto priemones ir kokie energijos šaltiniai laikomi draugiškiausiais aplinkai.

 

„Šių laikų technologijos leidžia rinktis iš vis daugiau tvaresnių alternatyvų įvairiose srityse – ne išimtis ir transporto sektorius. Elektrifikacijai reikšmingai prisidedant prie tvaresnio transporto populiarumo, pastebima, kad gyventojai vis dažniau renkasi ir kitus tvaresnius pasirinkimus, pavyzdžiui, degalus iš atsinaujinančių žaliavų“, – sako „Neste Lietuva“ vadovė Julija Matisonė.

Vartotojams kaina lieka svarbi

Tyrimo duomenimis, pusei apklausoje dalyvavusių respondentų svarbu, kad transporto priemonė būtų draugiškesnė aplinkai. Taip dažniau nurodė moterys ir aukštąjį išsilavinimą įgiję gyventojai. Šiam aspektui dėmesio neskiria beveik ketvirtadalis (18 proc.) apklaustųjų.

Pasak J. Matisonės, nors apklausos rezultatai rodo, kad vartotojams svarbu mažinti transporto taršą, dauguma Lietuvos gyventojų nėra linkę tam skirti papildomų lėšų.

„Tyrimo duomenimis, 78 proc. apklaustųjų nesutiktų mokėti daugiau už aplinkai draugiškesnę transporto energiją lyginant su įprastais degalais. Tačiau ateityje, didėjant tvarių transporto priemonių ir alternatyvių degalų pasiūlai, vairuoti aplinkai draugiškesnę transporto priemonę bus vis pigiau“, – prognozuoja bendrovės vadovė.

Tarp 17 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų, kurie sutiktų mokėti daugiau už tvaresnę transporto energiją, dažniausias atsakymas buvo, kad jie galėtų išleisti iki 10 proc. daugiau, nei mokėdami už tradicinius degalus.

Labai taršus automobilis

„Akivaizdu, kad būtina skubiai mažinti transporto išmetamų emisijų kiekį, todėl džiugu, kad jau yra vartotojų, norinčių prisidėti prie kovos su klimato kaita. Vienos sidabrinės kulkos, galinčios išspręsti šią didelio masto problemą, nėra, todėl kiekvienas veiksmas yra svarbus ir prisideda mažinant transporto emisijas“, – teigia J. Matisonė.

Tvari transporto priemonė – ne tik elektromobilis

Tyrimo metu, uždavus klausimą, kuris transporto energijos šaltinis jiems atrodo draugiškiausias aplinkai, respondentai nurodė, kad šį kriterijų geriausiai atitinka elektra.

Kiti aplinkai draugiškesni transporto energijos šaltiniai po elektros, pasak tyrimo dalyvių – vandenilis ir degalai iš atsinaujinančių žaliavų.

Apklausa taip pat parodė, kad svarbiausi motyvai, skatinantys lietuvius rinktis aplinkai draugiškesnes transporto priemones, būtų mažesnės elektromobilių (43 proc.) ir alternatyvių degalų (20 proc.) kainos.

„Paskutiniu metu pastebime itin išaugusį šalies vairuotojų susidomėjimą iš atsinaujinančių žaliavų pagamintu dyzelinu „Neste MY Renewable Diesel“ (HVO100). Stebėdami kintančius lietuvių įpročius ir tęsdami bendrovės įsipareigojimus kovojant su klimato kaita, nuo šių metų pradžios sumažinome šio dyzelino kainą ir užtikrinome jo prieinamumą daugelyje tinklo degalinių. Šis žingsnis paskatino lietuvius dar aktyviau išbandyti šiuos degalus – tiek grynus, tiek maišant su tradiciniu dyzelinu“, – sako J. Matisonė.

Iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų pagamintas dyzelinas „Neste MY Renewable Diesel“ viso gyvavimo ciklo metu išmeta iki 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD)*, palyginti su iškastiniu dzyelinu be biopriedų. Šių degalų cheminė sudėtis užtikrina efektyvų ir švarų degimą, todėl variklis išlieka švaresnis. Tai lemia, kad dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų naudojantiems transporto priemonių parkams įprastai reikia mažiau techninės priežiūros.

Bendrovės „Neste Lietuva“ užsakymu apklausą 2024 m. spalio mėnesį internetu atliko „Spinter tyrimai“. Tyrimas reprezentuoja 18–75 m. amžiaus Lietuvos gyventojų nuomonę. Apklausoje dalyvavo 1016 respondentų.

 

*Duomenys: Apskaičiavimo metodas atitinka ES Atsinaujinančios energijos direktyvą II (ES) 2018/2001. ŠESD kiekio sumažėjimas skiriasi priklausomai nuo konkretaus regiono teisės aktų, kuriuose numatyta skaičiavimo metodika (pvz., ES RED II 2018/2001/ES Europoje ir JAV Kalifornijos LCFS JAV), taip pat nuo žaliavų, naudojamų gaminant produktą kiekvienoje rinkoje, asortimento.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
NT mokestis nuo 2026

Mokesčių reforma Lietuvoje nuo 2026 m. sausio 1 d. Viskas trumpai ir aiškiai

Seimas užbaigė ilgai ruoštą mokesčių reformą, priimdamas svarbias Gyventojų pajamų mokesčio (GPM)...

Maisto švaistymas

Į šiukšliadėžę ar ant stalo? Išmaniosios virtuvės technologijos padeda pasirinkti teisingai

141 kilogramas – tiek išmetamo maisto vidutiniškai tenka vienam Lietuvos gyventojui per...

Ryšio antenos

Telekomunikacijų giganto triumfas: „Tele2″ aplenkė „Apple” ir „Microsoft” tvarumo lenktynėse

Įsivaizduokite – mobiliojo ryšio operatorius, kurį kasdien naudoja milijonai lietuvių, pasaulinėje arenoje...

Vėjo energetika

Vėjuoti orai atnešė gerą žinią: elektros kainos krito beveik perpus

Lietuvos gyventojai praėjusią savaitę galėjo atsidusti lengviau – vėjuoti orai ne tik...