Net jei parduotuvė gali priversti pirkėją išleisti 5 eurų daugiau, viso parduotuvių tinklo mastu tai atneš milijonus grynojo pelno. Kaip tai įmanoma?
- Parduotuvės naudoja didelius vežimėlius, kad į juos būtų galima sudėti daugiau produktų.
- Produktai, kurių kaina baigiasi „99“, parduodami geriau.
- Grojama ritminga muzika, dažniausiai – hitai.
- Kryžminis pardavimas. Tai kai šalia alaus pamatysite traškučius ir užkandžius. Dabar šią schemą naudoja beveik kiekvienas skyrius.
- Darbuotojai išdėsto produktus prekybos salėje taip, kad pirkėjas turi apeiti ratą aplink parduotuvę.
Be to, yra ir ne pačių akivaizdžiausių triukų, į kuriuos nekreipiama dėmesio. Apie tai nėra parašyta daug straipsnių, tačiau maisto prekių tinklų darbuotojams šios gudrybės nėra kažkas neįprasto, priešingai nei klientams.
Kur sudėtos pačios pelningiausios prekės?
Prie kasų laikomi produktai, kurių marža yra didžiausia. Skustuvai, batonėliai, energetiniai gėrimai, ledinukai ir kramtomoji guma ten yra ne veltui. Antra, pirkėjas garantuotai praeis pro šiuos produktus, todėl padidėja spontaniško pirkimo tikimybė, o šie produktai beveik visada perkami impulsyviai.
Dėmesio centre
Atkreipkite dėmesį, kad naujose parduotuvėse nebenaudojamas įprastas „biuro“ apšvietimas. Čia nebėra įprastų plytelių su šviestuvais ant lubų. Taškinis apšvietimas yra populiari tendencija.
Be to, naujose parduotuvėse naudojamos įvairių atspalvių lempos. Kiekvienas skyrius turi savo apšvietimą. Kaip manote, ar tai daroma tik dėl grožio, ar siekiant padidinti pardavimus?
Dėl taškinio apšvietimo produktų pakuotės blizga, o pirkėjo akyse produkto vertė yra didesnė. Tinkamas apšvietimas yra rinkodaros sistemos dalis.
Prekių padėtis lentynose
Prekės, kurios greičiausiai bus parduotos, dedamos į „auksinę lentyną“ – tiesiai prieš jūsų akis. Tai nėra nei gerai, nei blogai, tai tiesiog faktas, kurį žino visi mažmenininkai.
Prekės, kurias pelningiausia parduoti, bus jūsų akių lygyje, o likusios bus sudėtos likutiniu principu.
Lojalumo kortelės
Kodėl pastaraisiais metais visi prekybos tinklai įvedė lojalumo korteles? Faktas tas, kad maisto prekių parduotuvės atrado įdomų faktą. Daug pigiau yra padidinti esamo kliento vidutinį čekį nei privilioti klientą iš kito tinklo. Tai paprasta ir svarbi idėja.
Lojalumo kortelė suteiks nuolaidą, tačiau ji surinks tiek daug vertingos informacijos apie klientus, kad leis iš jų uždirbti daug daugiau. Žmonės net nesusimąsto, kaip pigiai šiais laikais parduodama informacija apie juos pačius.
Tinklai tiria ne tik konkretų asmenį, bet ir vietovę, kurioje yra parduotuvė. Kiek čia perkama gyvūnų maisto, kiek kūdikių maisto, ar čia populiarus alkoholis ir kas dažniausiai vartojama kaip užkandis, kokia dantų pasta naudojama ir per kiek dienų vietinė šeima suvalgo kilogramą grikių.
Yra senas, bet labai veiksmingas patarimas, kuriuo kažkodėl visi tingi naudotis. Eidami į parduotuvę, turėtumėte pasižiūrėti į šaldytuvą ir sudaryti maisto produktų sąrašą. Rinkodaros specialistai nesugalvojo būdo, kaip įveikti žmogų su sąrašu rankoje. Tai tiesa.
Manes tai nelabai veikia jų tos gudrybės.Nes perku tai kas man reikalinga.
Nebūk tokia tikra.