McDonald’s, didžiausias greitojo maisto tinklas pasaulyje, susiduria su rimtais iššūkiais savo pagrindinėje rinkoje – Jungtinėse Amerikos Valstijose. Pirmąjį 2025 metų ketvirtį bendrovės pajamos JAV sumažėjo 3,6 proc. – tai blogiausias ketvirčio rezultatas nuo pandemijos laikų.
Tuomet, 2020-aisiais, priežastis buvo akivaizdi – visuotinis karantinas ir uždarytos restoranų durys. Dabar situacija sudėtingesnė: didėjanti ekonominė įtampa, neramumai dėl geopolitikos ir vartotojų nepasitikėjimas stabdo net tokių milžinų kaip McDonald’s plėtrą.
Neužtenka nuolaidų ir pigaus meniu
Norėdamas sugrąžinti klientus, McDonald’s dar 2024 metais pristatė penkių dolerių vertės pusryčių ir pietų rinkinius bei siūlė gausias nuolaidas. Tačiau šios priemonės nepadėjo pasiekti planuotų rezultatų – vietoj prognozuotų 6,09 mlrd. dolerių pajamų, bendrovė uždirbo 5,96 mlrd. dolerių – 3,6 proc. mažiau.
Analitikai pažymi, kad net tradiciškai stabilioje greitojo maisto rinkoje, kur krizės dažnai netgi skatina augimą, McDonald’s šį kartą susiduria su rimtais iššūkiais. Priežastis paprasta: augančios kainos ir nuolat kylanti infliacija mažina vartotojų perkamąją galią. Žmonės mažiau išleidžia net už palyginti nebrangius patiekalus.
Mažesnės pajamos – platesnis poveikis
Svarbu pabrėžti, kad McDonald’s šis nuosmukis paveikė ne tik mažesnes pajamas gaunančius vartotojus. Kaip pripažino bendrovės generalinis direktorius Chrisas Kempczinskis, sumažėjo ir vidutinių pajamų vartotojų skaičius, o tai kelia dar didesnį nerimą. „Tai aiškus ženklas, kad ekonominė įtampa daro įtaką visoms vartotojų grupėms“, – teigė Kempczinskis CNBC.
Taip pat verta atkreipti dėmesį į platesnį kontekstą. Panašių iššūkių susiduria ir kiti greitojo maisto gigantai – Pizza Hut, KFC, Starbucks ir Domino’s Pizza taip pat praneša apie lėtėjantį augimą savo pagrindinėse rinkose.
Ar išlaikys lyderio pozicijas?
Nepaisant šių iššūkių, McDonald’s vis dar išlieka rinkos lyderiu, tačiau konkurentų spaudimas auga. Pirmojo ketvirčio finansiniai rezultatai rodo, kad bendras tinklo pelnas sumažėjo nuo 1,93 mlrd. dolerių 2024 metais iki 1,87 mlrd. dolerių šiemet. Tai rodo, kad net rinkos milžinai nėra apsaugoti nuo pasaulinių ekonominių iššūkių.
Kaip McDonald’s ketina reaguoti į šią situaciją? Kol kas bendrovė užtikrina, kad gali prisitaikyti prie sudėtingiausių rinkos sąlygų, tačiau ekspertai įspėja: jeigu tendencijos nesikeis, gali prireikti dar radikalesnių žingsnių siekiant susigrąžinti klientų lojalumą.
Šaltinis: biznes.interia.pl