Tarp Europoje esančių kinų prekės ženklų atsirado naujas lyderis. Tai bendrovė, kuri užsibrėžė vieną tikslą. Ji nori stoti į lygiavertę kovą dėl klientų su „Tesla“. Ar amerikiečių milžinei yra ko bijoti?
Iš Kinijos į Europą importuojamiems elektromobiliams taikomi baudžiamieji muitai. Vieniems jie didesni, kitiems mažesni. Kai kas iš to net išloš.
Naujasis Kinijos prekės ženklų lyderis – BYD
Europos Sąjunga nustatė papildomus muitus iš Kinijos į mūsų rinką įvežamiems elektromobiliams. Be standartinio 10 proc. tarifo, importuotojas turi papildomai sumokėti nuo keliolikos iki keliasdešimties procentų. Jo dydis priklauso nuo gamintojo. Taip suformuoti mokesčiai atsispindėjo 2024 m. lapkričio mėn. pardavimo rezultatuose. Ar buvo poveikis?
- Lapkritį MG elektrinių automobilių pardavimai sumažėjo net 58 proc. ir rezultatas siekė 3 762 parduotus automobilius.
- Todėl lyderio poziciją tarp Kinijos gamintojų automatiškai „peršoko“ BYD. Šis prekės ženklas pardavė 4796 transporto priemones. Tai yra net 127 proc. daugiau.
Šioje vietoje verta atkreipti dėmesį į vieną dalyką. Pirmiau minėti rezultatai, o tiksliau – didelis MG sumažėjimas, gali būti šiek tiek dirbtinis reiškinys. Mat prieš įvedant muitus prekiautojai pradėjo registruoti automobilius ant savęs. Dėl to spalio mėn. galėjo susidaryti pardavimų viršūnė, kuri vėliau virto 50 % dugnu.
Kodėl MG prarado lyderio pozicijas? Muitai turi lemiamą reikšmę
Taip susiformavę duomenys daugiausia yra paprasto mechanizmo rezultatas. BYD noriai bendradarbiavo su Europos Komisija nustatant muitus. Dėl to ji turi sumokėti papildomą 17 proc. baudos priedą. Taigi muitas yra 27 proc. ir tik šiek tiek didesnis nei vidaus degimo automobiliams, kurių variklio darbinis tūris didesnis nei 2 litrai.
MG nenorėjo bendradarbiauti. Ji gavo net 35,3 proc. muitą. Todėl iš viso ji moka 45,3 proc. importo mokestį. Tai milžiniškas tarifas, kuris sumažina pardavimo ES pelningumą.
Kinai nepaleidžia Europos automobilių rinkos ir tikrai nepaleis
Europos Sąjungoje galiojantys baudžiamieji muitai nesustabdys Kinijos gamintojų nuo bandymų aiškiau įsitvirtinti ES rinkoje. Ir tam yra kelios priežastys. Pirma, Europos muitai ir taip yra maži. Mat JAV tarifas siekia 100 proc. Antra, Europa yra svarbus mūšio su kitomis elektrifikacijos milžinėmis laukas. Tai, pavyzdžiui, BYD, kovojanti dėl nulinės taršos automobilių rinkos lyderystės su Tesla. O BYD jau gali parduoti iki 170 000 elektromobilių per mėnesį.
Trečia, kinai ir taip turi idėją, kaip sumažinti mokesčius. BYD šiuo metu stato gamyklą Vengrijoje. Kiti kinų prekių ženklai žvalgosi vietų kitose ES šalyse. Bendrovės nori gaminti automobilius Europoje ir turi ilgalaikių planų. Tai reiškia, kad kinų transporto priemonės Senajame žemyne bus gana nuolatinės.
Šaltinis: Moto.pl
Todėl kad BYD gamina 10× geresnius auto už MG. Teko važiuoti ir vienais , ir kitais. Tai BYD visa galva aukščiau
Kiniškas šlamštas