Ilgiausias per visą koncerno istoriją derybų maratonas baigėsi susitarimu. VW ir profesinė sąjunga „IG Metall“ pasiekė susitarimą. Susitarimas pasiektas po daugiau nei 70 valandų: Prieš pat Kalėdas „Volkswagen“ ir profesinė sąjunga „IG Metall“ susitarė dėl plataus masto išlaidų mažinimo plano kelis mėnesius trukusiame ginče dėl darbo užmokesčio. Didžiausias Europos automobilių gamintojas nori iki 2030 m. Vokietijoje panaikinti daugiau kaip 35 000 darbo vietų ir sumažinti Vokietijos gamyklų pajėgumus daugiau kaip 700 000 automobilių.
„Tai sunkūs, bet kartu ir svarbūs sprendimai ateičiai“, – sakė VW prekės ženklo vadovas Thomas Schäferis. „Derybose turėjome tris prioritetus: Sumažinti perteklinius pajėgumus Vokietijos gamyklose, sumažinti darbo jėgos sąnaudas ir sumažinti plėtros sąnaudas iki konkurencingo lygio.“ Visais trimis klausimais buvo pasiekti perspektyvūs sprendimai.
Profsąjunga pabrėžė, kad buvo išvengta priverstinių atleidimų ir gamyklų uždarymo ir kad buvo pasiektas naujas susitarimas dėl darbo vietų saugumo iki 2030 m. pabaigos. „Nebus uždaryta nė viena gamykla, niekas nebus atleistas, o mūsų įmonės susitarimas dėl darbo užmokesčio bus užtikrintas ilgam laikui, – sakė Daniela Cavallo, Generalinės darbuotojų tarybos pirmininkė. Susitarime dėl darbo užmokesčio numatytos ne tik nuolaidos, bet ir naujos darbo vietų garantijos iki 2030 m. pabaigos.
Susitarimas pasiektas, bet jo nepakanka
Baigėsi sunkiausias per daugelį metų darbo ginčas „Volkswagen“ įmonėje. Jis nebus paskutinis. Esame vokiečių automobilių komforto zonos pabaigos liudininkai.
Federalinis kancleris Olafas Scholzas (SPD) pasveikino susitarimą kaip „gerą, socialiai priimtiną sprendimą“. Nepaisant visų sunkumų, kompromisas užtikrina saugią koncerno ir jo darbuotojų ateitį.

Apie ką kalbama susitarime:
Planuojamas darbo vietų mažinimas
Iki 2030 m. „Volkswagen“ planuoja panaikinti daugiau kaip 35 000 darbo vietų. Berlyne bendrovė paskelbė, kad darbo vietų mažinimas bus vykdomas socialiai atsakingai. Pagal susitarimą Volfsburge bus panaikinta apie 4 000 darbo vietų techninės plėtros srityje. Be to, atsižvelgiant į paklausą, nuo 2026 m. kasmet siūlomų pameistrystės vietų skaičius bus sumažintas nuo 1 400 iki 600. Sumažinus darbo sąnaudas, VW per metus sutaupys 1,5 mlrd. eurų. Kartu automobilių gamintojas pažadėjo išsaugoti darbo vietas iki 2030 m. pabaigos.
Įdarbinimo garantija buvo vienas pagrindinių IG Metall reikalavimų – ankstesnę įdarbinimo garantiją, pagal kurią daugiau kaip 30 metų nebuvo atleidžiami darbuotojai, VW panaikino rugsėjo mėn. Jei pasibaigus garantijos galiojimo terminui po šešerių metų nebus susitarta dėl tolesnio reglamento, VW turės išmokėti darbuotojams milijardą eurų, teigė profsąjunga.
Gamyklų ateitis
Profsąjunga pasiekė dar vieną iš pagrindinių IG Metall tikslų, t. y. užkirto kelią ištisų gamyklų uždarymui. Tačiau kai kurių gamyklų, įskaitant pagrindinę gamyklą Volfsburge, laukia rimti pokyčiai. Be to, kad bus sumažinta apie 4 000 darbo vietų, galutinai užbaigta degimo įrenginio „Golf“ pabaiga. Nuo 2027 m. „Golf“ ir „Golf Variant“ modelių gamyba bus perkelta į Pueblos miestą Meksikoje, pranešė VW Grupė.
Ateityje bendrovės būstinėje bus gaminami elektriniai modeliai ID.3 ir „Cupra Born“. VW nori užsitikrinti šios vietos ateitį su elektriniu „Golf“ ir kitu modeliu, sukurtu pagal būsimą elektromobilių architektūrą. Atrodo, kad Emdeno ir Cvikau gamyklų, kurios jau buvo pritaikytos elektromobiliams gaminti, ateitis taip pat bus aiškesnė – jose bus gaminami ID serijos modeliai ir „Audi“ elektromobiliai.
Osnabriuko ir Drezdeno gamyklų, kurios neseniai buvo priskirtos rizikos kategorijai, padėtis yra kitokia. Osnabriuke „T-Roc Cabrio“ gamyba bus pratęsta iki 2027 m. vasaros pabaigos. Tačiau apie 2 300 darbuotojų gresia atleidimas. Profesinė sąjunga suformulavo tikslą parengti gamyklos ateities ekonominę perspektyvą. Grupė teigia, kad nagrinėjamos kitokio aikštelės panaudojimo galimybės.
VW teigimu, transporto priemonių gamyba Gläserne Manufaktur Drezdene baigsis 2025 m. pabaigoje. Įmonė dirba prie alternatyvių galimybių, teigė ji. Tarp jų – galimybė dalyvauti trečiosios šalies koncepcijoje. IG Metall pabrėžia, kad „Volkswagen“ ir ateityje tęs savo veiklą šioje gamykloje.
Darbo užmokesčio raida
Kalbant apie darbo užmokestį, maždaug 130 000 VW darbuotojų darbo užmokestis nebus didinamas. Panašiai kaip ir pagal susitarimą metalo ir elektrotechnikos pramonėje, penkiais procentais padidintas darbo užmokestis dviem etapais bus pervedamas į fondą, o ne į darbuotojų sąskaitas. Šis fondas būtų naudojamas, pavyzdžiui, kai kurių darbuotojų lanksčiam darbo laiko sutrumpinimui finansuoti. Profsąjunga ir darbo taryba šią koncepciją pristatė lapkričio mėnesį – pasak IG Metall, automobilių gamintojas ją viešai atmetė.
Abi pusės taip pat susitarė dėl dabar jau dešimtmečius galiojančios atlyginimų sistemos peržiūros. Analizė turi būti pradėta kitais metais, o įgyvendinta ne anksčiau kaip 2027 m., po to būsimuose kolektyvinių derybų raunduose iki 2030 m. VW taip pat gali būti naujai padidintas darbo užmokestis. „Tokiu būdu darbuotojai praktikuoja laikiną atsisakymą, tačiau taip kartu užkerta kelią išgryninimui VW padaliniuose ir solidariai padeda vieni kitiems“, – tęsė profsąjunga.
Šaltinis: Wiwo.de
Parašyti komentarą