Lietuviai, keliaujantys pigiaisiais oro vežėjais Ryanair ir Wizz Air, jau seniai žino: jei bagažas – ne kaip chirurginiu būdu išmatuotas, tai ruoškitės… ne kelionei, o piniginės valymui. Tačiau dabar situacija ima keistis – ir viskas prasidėjo Lenkijoje, kur valdžios institucijos nusprendė nebetylėti ir pagaliau pažiūrėti šiems oro milžinams į akis.
Lenkijos konkurencijos ir vartotojų teisių apsaugos tarnyba (UOKiK) pradėjo oficialų tyrimą dėl Ryanair ir Wizz Air bagažo politikos, kuri, kaip rodo šimtai skundų, yra ne tik paini, bet ir piktnaudžiaujanti keleivių teisėmis. Pasak agentūros, dažnai pasikartojanti situacija yra tokia: keleivis ateina prie įlaipinimo vartų su kuprine – tokia, kurią dar prieš kelerius metus vežė be jokių problemų – ir gauna ultimatumą. Arba kuprinė telpa į vadinamąjį „sizerį“, kuris, pasirodo, nebeatitinka anksčiau deklaruotų matmenų, arba moki šimtus zlotų. Atsisakai – nebeskrendi. Paprasta. Ir – skandalinga.
Dar blogiau – keleiviams neleidžiama normaliai išmatuoti bagažo, matavimai atliekami paskubomis, o papildomas mokestis gali būti sumokėtas tik kortele. Visa tai kelia ne tik pasipiktinimą, bet ir teisinį nerimą: ar tokia verslo praktika nėra tiesiog gudriai užmaskuotas keleivių apiplėšimas?
Europos Sąjungos Teisingumo Teismas dar anksčiau yra išaiškinęs: jeigu rankinis bagažas neviršija pagrįstų svorio ir dydžio ribų ir nekelia pavojaus saugumui, jis turėtų būti laikomas neatsiejama paslaugos dalimi. Kitaip tariant – jokių papildomų mokesčių. Bet Ryanair ir Wizz Air, atrodo, gyvena savoje realybėje, kur taisyklės keičiasi dažniau nei jų pačių bilietų kainos.

Ši lenkų iniciatyva gali būti reikšminga ir mums – Lietuvos keleiviams. Nors mūsų institucijos šiuo metu tyli, Lenkijos pavyzdys rodo, kad tylėjimas – ne išeitis. Ar tikrai turime susitaikyti su tuo, kad skrydžio bilietas kainuoja 20 eurų, bet už kuprinę pakloji dar tiek pat (ar daugiau)? Kada pagaliau keleivis nebebus laikomas vaikščiojančiu bankomatu?
Gal jau metas ir Lietuvos vartotojų teisių gynėjams įjungti radarą? Nes kol kas, atrodo, Ryanair ir Wizz Air žaidžia „low-cost“ tik ant popieriaus, o realybėje – paverčia kiekvieną iš mūsų pigiu taikiniu jų ne visada sąžiningoje sistemoje.
Kol kas belieka stebėti, kuo baigsis tyrimas Lenkijoje. Bet jei išdrįso lenkai – kodėl ne mes? Gal jau gana žaisti jų žaidimus pagal jų taisykles. Gal metas priminti, kad keleivis – ne krepšys, kurį galima stumdyti, apmokestinti ir ignoruoti.
Šaltinis: Unian
Parašyti komentarą