Kas antra internetinė naudotų prekių parduotuvė tinkamai neinformuoja klientų apie jų teisę grąžinti prekes, šešios iš dešimties parduotuvių nesilaiko produktų vienerių metų garantijos, o aštuoni procentai nenurodo visų kainų, rodo Europos Komisijos ir vartotojų apsaugos institucijų atlikto audito rezultatai.
Europos Komisijos auditas
Penktadienį EK paskelbė 356 internetinių pardavėjų, prekiaujančių naudotomis prekėmis, pavyzdžiui, drabužiais, elektronika ar žaislais, patikrinimo, atlikto kartu su 25 valstybių narių, taip pat Islandijos ir Norvegijos vartotojų apsaugos institucijomis, rezultatus. Patikrinimo metu nustatyta, kad 185 iš jų (52 proc.) pažeidė ES vartotojų apsaugos teisės aktus.
Audito metu nustatyta nemažai pažeidimų. Dauguma, beveik pusė (45 proc.), parduotuvių neinformavo klientų apie jų teisę grąžinti sugedusias prekes arba prekes, kurių aprašymas neatitiko tikrovės. 40 proc. nesupažindino pirkėjų, kad jie teisėtai gali atsisakyti pirkimo-pardavimo sutarties per 14 dienų ir neprivalo pateikti paaiškinimo ar patirti su tuo susijusių išlaidų. Šeši iš dešimties pardavėjų nesilaikė teisiškai reikalaujamo minimalaus garantijos termino naudotoms prekėms; šis terminas yra vieneri metai.
Tik trečdalis savo interneto svetainėje pateikė aplinkosaugos deklaracijas, tačiau trečdalis jų buvo klaidingos, o kas penktas vis dėlto nepagrįstas. Praktiškai tai reiškė, kad mažmenininkai reklamavo savo prekes kaip melagingai ekologiškas ar aplinkai draugiškas, taip klaidindami pirkėjus.
Kita vertus, 5 proc. patikrintų parduotuvių nepateikė tinkamos informacijos apie save, įskaitant kontaktinius duomenis, o 8 proc. nurodė per mažas produktų kainas, neįtraukdami, pavyzdžiui, mokesčių, todėl tik nuėjęs prie kasos pirkėjas sužinodavo, kad turi mokėti daugiau.
Viskas – valdžios institucijų rankose
Vartotojų teisių apsaugos institucijos dabar spręs, ar imtis veiksmų prieš 185 nesąžiningus prekybininkus, pvz., skirti jiems baudas, ar vis dėlto baigsis papeikimais ir reikalavimais ištaisyti padėtį; bylos dar nebaigtos nagrinėti.
Parduotuvių prievolės informuoti pirkėjus reglamentuojamos vartotojų ir e. prekybos direktyvose. Prekybininkai privalo suteikti klientams patikimą informaciją apie jų teises; parduodami naudotas prekes jie taip pat privalo laikytis garantinio laikotarpio.
EK paskelbė, kad valstybės narės jau laukia, kol bus visiškai įgyvendinta nauja direktyva, suteikianti vartotojams daugiau teisių. Pagal naująsias taisykles jiems bus suteikiama geresnė informacija apie prekių patvarumą ir pataisomumą bei jų teisę į garantiją. Taip pat bus sugriežtintos taisyklės, skirtos apsaugoti vartotojus nuo ekologiško prekių plovimo praktikos, t. y. nepagrįsto prekių reklamavimo kaip ekologiškų ir produktų senėjimo. Tai reiškia, kad prekės sąmoningai sukuriamos taip, kad jų tarnavimo laikas būtų trumpesnis. Tokiu būdu gamintojai bando įtikinti vartotojus pirkti naują įrangą.
Šaltinis: portalspozywczy.pl
Parašyti komentarą