Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Pirmieji „nematomi” greičio radarai. Slėpsis už kelio ženklų, atitvarų ir kitose nepastebimose vietose

3 min. skaitymo
Naujasis radaras Ispanijos keliuose | DGT nuotr.

Ispanijos keliuose prasidėjo nauja era – įdiegti pažangūs greičio matavimo radarai, kurie dėl „nematomumo” ir gebėjimo fiksuoti įvairius pažeidimus kelia nerimą vairuotojams (pirmieji 60 tokių matuoklių jau įdiegti). Šie radarai, slepiami medžių šakose ar integruojami į aplinką, tampa beveik nepastebimi, o jų gebėjimas aptikti ne tik greičio viršijimą, bet ir kitus pažeidimus, tokius kaip nesustojimas prie „Stop“ ženklo ar važiavimas per ištisinę liniją, kelia klausimų dėl vairuotojų teisių ir privatumo. Laiko klausimas, kada tokie įrenginiai atsidurs ir Lietuvoje.

 

Madrido gatvėse – beveik „nematomi” greičio matuokliai

Madrido regione šie radarai jau veikia ir yra įrengti netikėtose vietose, pavyzdžiui, tarp medžių šakų. Jie ne tik fiksuoja greičio viršijimą, bet ir naudoja dirbtinį intelektą, kuris leidžia automatiškai analizuoti vaizdo įrašus ir identifikuoti kitus Kelių eismo taisyklių pažeidimus. Nors valdžios institucijos teigia, kad šių radarų tikslas – didinti eismo saugumą, vairuotojai reiškia susirūpinimą. Daugeliui vairuotojų atrodo, kad šie naujieji radarai iš „ateities” skirti ne saugumui užtikrinti, o pajamoms didinti.

 

Baudos už pažeidimus – skaudžios jūsų piniginei

Už greičio viršijimą vairuotojams gresia 200 eurų bauda, kuri sumažinama perpus, jei sumokama per nustatytą laikotarpį. Nesustojimas prie „Stop“ ženklo taip pat gali būti brangiai kainuojantis – už šį pažeidimą taip pat gresia baudos.

Paslėptas greičio matuoklis | Todoradares nuotr.
Paslėptas greičio matuoklis | Todoradares nuotr.

Vairuotojai sunerimę

Nors valdžios institucijos teigia, kad šių radarų tikslas – užtikrinti kelių eismo saugumą, vairuotojai išreiškia susirūpinimą dėl jų slapto pobūdžio ir jautrumo. Jie baiminasi, kad tokios sistemos yra labiau orientuotos į baudų surinkimą, o ne į avarijų prevenciją. Be to, kyla klausimų dėl vairuotojų privatumo ir galimybės piktnaudžiauti šiomis technologijomis.

 

Ar vairuotojai taps bejėgiai prieš technologijas?

Šie nauji radarai Ispanijoje kelia klausimų apie technologijų vaidmenį eismo saugumo užtikrinime ir apie pusiausvyrą tarp saugumo ir vairuotojų teisių. Ar šios technologijos padės sumažinti avaringumą, ar tik taps dar vienu būdu surinkti daugiau baudų? Ar vairuotojai taps bejėgiai prieš vis labiau tobulėjančias stebėjimo sistemas? Šie klausimai lieka atviri ir reikalauja platesnių diskusijų visuomenėje.

 

Pažiūrėkite kaip tai atrodo:

 

Šaltinis: Guideautoweb.com

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
5 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Vvv
Vvv
prieš 6 mėnesių

Užkniso, skubiai iš namu neišeisi be baudos. Jei pas mus tokie atsiras, skelbsim kara! Tada ne vieno gyvo rado nebeliks!

Romualdas
Romualdas
prieš 6 mėnesių

Pamenu laikus kai ne policininkai, o kelių inspektoriai fiksuodavo greitį slėpdamiesi krūmuose, grioviuose užkampiuose…
Suprantu kad savivalės keliuose leisti negalima, bet daugiau deklaruojama, kad kontrolės funkcija turi būti ne tik drausminanti, bet daugiau auklėjanti.
O svarbiausia, kad tokia „tobulesnė” įranga kainuoja kelis kartus brangiau.
Šiandien visuose keliuose po keletą radarų su distanciniu registravimu, o juose dar esti ir papildomas momentinis radaras. Suprantu, kad VRM ir Susisiekimo ministerijos „įsisavina” skirtas lėšas, bet gal jas geriau skirkim darbuotojų algoms, nes VRM jau prašo 100 mln papildomų lėšų kitiems metams…o gal pagerinti tų pačių kelių būklei, ko labai trūksta ir matoma tik įvažiavus į šalį.
Nesuprantamas toks lėšų ir skyrimas, ir naudojimas, o radaras „slapukas” ne juoką kelia – aiškiai matoma, kad nėra sudėliojami prioritetai formuojant biudžetą.

Adomas
Adomas
prieš 6 mėnesių

Tai jau ir mūsų mentai dantis galanda. Tai gal kelių policija pasidarykit UAB , atsiskirkit nuo valstybės ir gyvenkit iš baudų.

Komentaras
Komentaras
prieš 6 mėnesių

Liuks tik va klausimas Kada vairuotojai perspejami apie kameras kelyje, o kada eilinis patrulis Petras gimtadienio proga gali statyti 30 tris dienas kur nori? Farsas nuimkite visus ispejimo zenklus arba per teismus gal reik pradėt eit del teisėtumo fotografuoti

Vidas
Vidas
prieš 6 mėnesių

Kiek dar gazdinsit vairuotojus, arba elektromobiliai kokie faini 1000 km be ikrovos arba būsit baudžiami už tai kad vairuojat