Mokslo metams artėjant prie pabaigos, „Tamo grupės“ atstovai pristato įspūdingus TAMO elektroninio dienyno naudojimo duomenis, kurie atskleidžia, kad 2024–2025 mokslo metais platformos naudojimas augo tiek kiekybiškai, tiek kokybiškai. Viskas rodo aiškią tendenciją: daugiau vartotojų jungiasi prie platformos, o esami – dar aktyviau fiksuoja vertinimus ir bendrauja tarpusavyje.
E. dienynas – esminis mokyklos gyvenimo įrankis
„E. dienynas yra tapęs itin svarbiu įrankiu kasdieniame mokyklos gyvenime – ne tik mokytojams, bet ir tėvams bei patiems mokiniams. Šiais mokslo metais unikalių naudotojų skaičius augo 5,6 proc., o gautų įvertinimų kiekis – 5 proc., lyginant su praėjusiais metais“, – pristato statistiką Evelina Zumbakytė, „Tamo grupės“ rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovė. Šie skaičiai rodo, kad platforma tapo neatsiejama ugdymo proceso dalimi.
Įvertinimų kiekis ir mokyklų bendruomenės aktyvumas – auga sparčiai
2024–2025 mokslo metais TAMO e. dienyną naudojo 691 mokykla visoje Lietuvoje, o prie platformos jungėsi daugiau nei 446 tūkst. unikalių vartotojų. Ryškiausias augimas fiksuotas tarp mokyklų darbuotojų – 6,68 proc. Taip pat 5,9 proc. augo prisijungusių tėvų ir 5,1 proc. – mokinių skaičius. Tai liudija apie vis didesnį visų mokyklos bendruomenės narių įsitraukimą į skaitmeninę komunikaciją ir pažangos stebėjimą.
Platformos statistiniai duomenys rodo, kad šiais mokslo metais mokytojai įrašė daugiau nei 34,6 mln. įvertinimų, arba 5 proc. daugiau, lyginant su praėjusiais metais.
„Pradinėse klasėse fiksuojama nuosekli tendencija: kuo aukštesnė klasė, tuo didesnį įvertinimų kiekį gauna. Vyresnėse klasėse aktyvumas dar ryškesnis: 10 ir 11 klasėse įrašytų įvertinimų kiekio augimas siekė 14 proc., o tai patvirtina intensyvų pasirengimą pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimams ir brandos egzaminams“, – kalba E. Zumbakytė, pabrėždama, kad e. dienynas tampa pagrindine mokymosi ir pažangos stebėjimo priemone artėjant svarbiems egzaminams.
Kaupiamasis vertinimas – įrankis individualiai pažangai
Pastebima, kad šiais mokslo metais įdiegta nauja kaupiamojo vertinimo funkcija nuo pat pirmųjų dienų itin aktyviai išnaudojama mokytojų. Net 4200 pedagogų jau yra įrašę daugiau nei 2,3 mln. balų. Dažniausiai kaupiamasis vertinimas taikomas matematikos, lietuvių ir anglų kalbos pamokose.
„Kaupiamasis vertinimas leidžia stebėti mokinių individualią pažangą ir užtikrinti grįžtamąjį ryšį tarp mokytojo ir mokinio. Kurdami naują dienyno funkciją siekėme, kad kaupiamojo vertinimo procesas būtų ne tik paprastas ir lengvai suprantamas, bet ir lankstus, leidžiantis pačiam mokytojui pasirinkti tinkamiausius kaupiamojo vertinimo principus“, – pažymi E. Zumbakytė. Tai svarbus žingsnis link individualizuoto mokymosi.
Remiantis mokymosi rezultatų statistika, 5–12 klasių moksleiviai šiais mokslo metais gavo beveik 19 mln. teigiamų pažymių, o tai sudaro 93 proc. visų įvertinimų. Beveik 32 proc. gautų įvertinimų – dešimtukai, dar 27 proc. – devynetai ir aštuonetai. Šie skaičiai rodo, kad didžioji dalis mokinių sėkmingai įsisavina mokomąją medžiagą.
Statistika taip pat rodo, kad per mokslo metus neigiami pažymiai 5–12 klasių moksleiviams buvo parašyti 1,45 mln. kartų, tai sudaro 7 proc. visų įvertinimų.
Prisijungimų pikai: pamokų metu ir vakarais
Prisijungimo prie TAMO e. dienyno pikai priklauso nuo naudotojų grupės:
- Mokytojai aktyviausiai jungiasi pamokų metu, užtikrindami operatyvų duomenų įvedimą.
- Tėvai prisijungia per pietus ir po darbo, stebėdami vaikų pažangą ir bendraudami su mokytojais.
- Mokiniai – po pamokų, norėdami pasitikrinti pažymius ar gauti užduotis.
„Pradinių klasių moksleivių prisijungimų kiekis gana mažas, lyginant su vyresnėmis klasėmis. Reikšmingas aktyvumo šuolis matomas nuo 5 klasės, kai prisijungimai prie e. dienyno intensyvėja dėl pirmųjų pažymių fiksavimo. 9 ir 10 klasės jungiasi aktyviausiai, tai gali būti susiję su mokinių pastangomis sekti savo pažangą gimnazijoje bei pasiruošimu pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimui“, – teigia įmonės atstovė.
„Vertinant moksleivių aktyvumą pagal mėnesius, 1 klasės pikas būna rugsėjo mėnesį. Tai gali būti susiję su tuo, kad tėvai aktyviai stebi vaiko startą mokykloje ir pirmuosius įrašus dienyne. Kitos klasės prie platformos aktyviausiai jungiasi sausio mėnesį – tai pirmojo pusmečio pabaiga ir vertinimų metas“, – pristato E. Zumbakytė.
Aktyvesnis bendravimas: žinučių srautas auga
Elektroninio dienyno duomenys atskleidžia, kad šiais mokslo metais apie 12 proc. auga ir išsiųstų žinučių skaičius. Sausis ir rugsėjis yra intensyviausi bendravimo periodai.
„Rugsėjis – mokslo metų pradžia, todėl yra didesnis informacijos poreikis, aktyviau vyksta ir tėvų bei mokytojų bendravimas. O sausio mėnuo – žinučių aktyvumo viršūnė: pirmojo pusmečio pabaiga, vyksta vertinimai, informavimas apie pažymius, tėvų susirinkimai“, – paaiškina įmonės atstovė.
Aktyviausias žinučių siuntimo metas – 8–14 val. darbo dienomis, tada mokytojai siunčia priminimus, užduotis, o klasių vadovai bendrauja su auklėtinių tėvais.
„Tai rodo, kad visi tampa vis labiau įsitraukę – tėvai dažniau komunikuoja su mokytojais, o mokytojai operatyviai teikia grįžtamąjį ryšį. Šeštadieniai – vienintelė diena, kai fiksuojamas žinučių aktyvumo sumažėjimas“, – sako E. Zumbakytė. Tai patvirtina, kad e. dienynas tapo pagrindine efektyvios komunikacijos platforma šiuolaikinėje mokykloje.