Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Vairuojate automobilį su stora striuke? Tai labai bloga mintis
Automobiliai / Transporto priemonėsPatarimai

Vairuojate automobilį su stora striuke? Tai labai bloga mintis

Teisingas saugos diržo naudojimas
Dalintis

Žiemą sėsdami į automobilį ir segėdami saugos diržus daugelis vairuotojų prieš tai nenusivelka žieminių drabužių, ypač storų striukių, kurios, pasirodo, vėliau gali sukelti ne mažiau rūpesčių. ADAC ekspertai įspėja, kad nepaisydami saugumo taisyklių ir netinkamai prisisegę saugos diržus rizikuojame susižaloti net ir susidūrę labai mažu greičiu.

 

Saugaus vairavimo ekspertai sutinka – dauguma vairuotojų gerokai apsunkina sau vairavimą, nes vairuoja vilkėdami varžančius žieminius drabužius. Storos kepurės, šalikai ar pirštinės, neužtikrinančios tinkamo sėdėjimo ir judėjimo, kritinėje situacijoje gali tapti lemtingos. Be abejo, yra ir pagrindinė problema – sėsti į automobilį apsivilkus storą žieminę striukę ir ant jos užsisegti saugos diržą. ADAC ekspertai įspėja, kad toks prisisegimo būdas susidūrimo atveju gali sukelti rimtų vidinių sužalojimų. Vokietijos organizacija netgi atliko avarinį bandymą, kuris juodu ant balto įrodė, kad netinkamai užsegtas saugos diržas gali padaryti daugiau žalos nei naudos.

 

ADAC žiemos crash-testas – kodėl vairuoti su striuke yra klaida?

Atliktame avarijos teste buvo naudojami suaugusiojo ir vaiko manekenai, kurie buvo prisisegę storus žieminius drabužius. Bandymo metu buvo imituojama tipinė situacija miesto eisme – susidūrimas važiuojant 16 km/val. greičiu. Rezultatai kėlė nerimą – ir suaugusiajam, ir vaikui saugos diržas giliai įsirėžė į pilvą, o tai realioje situacijoje gali sukelti rimtų vidaus organų, pavyzdžiui, žarnyno, kepenų ar blužnies, sužalojimų arba net vidinį kraujavimą. Problema kyla dėl to, kad dėl žieminės striukės užpildo tarp diržo ir kūno susidaro tarpas, todėl suaugusiesiems diržas tinkamai neužsideda ant klubų, o vaikams – ant šlaunų, kaip turėtų būti važiuojant be striukės.

Stora striukė ir saugos diržas

Ekspertai taip pat primena, kaip svarbu, kad saugos diržas priglustų prie kūno, o ne prie storos striukės. Jie cituoja skaičių, kuris aiškiai parodo, kokios galingos jėgos veikia keleivius avarijos metu. Pavyzdžiui, važiuojant 50 km/val. greičiu, 75 kg sveriantis vairuotojas į saugos diržą atsitrenkia maždaug 3500 kg jėga.

Kaip žiemą turėtumėte apsirengti jūs ir jūsų vaikai automobilyje?

Šilta, bet ne per šilta – geriausias pasirinkimas bus judesių nevaržantys ir pakankamą šilumos komfortą užtikrinantys džemperiai. Vaikams galite padėti antklodę, kurią pravartu turėti po ranka automobilyje arba pasiimti iš namų, kad ji būtų kambario temperatūros (o ne šaltą antklodę iš bagažinės). Jei jau važiuojate su striuke (pavyzdžiui, važiuodami nedidelį atstumą), turėtumėte ją atsisegti ir po striuke prisisegti saugos diržą.

Apie tinkamą temperatūrą automobilyje primena ir ekspertai bei saugaus vairavimo instruktoriai. Per aukšta gali sumažinti dėmesio koncentraciją ir reakcijos laiką bei sukelti mieguistumą. Optimaliu atveju salone turėtų būti ne daugiau kaip 22 laipsniai Celsijaus. Taip pat svarbu nepamiršti reguliariai vėdinti saloną ir naudotis oro kondicionieriumi, taip pat kelionės metu daryti pertraukas.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Albertas
Albertas
prieš 5 mėnesių

Vairuojate automobili su didele krutine-tai labai bloga mintis…(čia norima pasakyti tai)

Panašūs straipsniai
Perdirbtas plastikas automobiliuose

Daugiau perdirbto plastiko automobiliuose. ES griežtina reikalavimus ir nustato naujas sąlygas

Antradienį Europos Sąjungos Taryba pranešė, kad susitarė nustatyti reikalavimus, kuriais siekiama užtikrinti,...

BYD Seal 5 DM-i 2

Kinija puola „Corollas“ ir „Octavias“! Ar šis naujas liaudies automobilis pakeis žaidimo taisykles?

Kinijos automobilių gamintojai vis drąsiau žengia į mūsų rinką, o dabar į...

Sprogusi oro pagalvė

„Citroën“ atšaukia 441 000 automobilių – sugedusios oro pagalvės gali sprogti

„Citroën“ atšaukia 441 000 „C3“ ir „DS3“ modelių dėl defektinių „Takata“ oro...

Subaru Forester 2025 hibridas

Kokie hibridai liks kelyje po 2030 m.? Europos Sąjungos sprendimų užkulisiai ir įtaka rinkai

Artėjant 2030 metams, automobilių pramonė atsidūrė lūžio taške. Europos Sąjunga, siekdama ambicingų...