Antradienio rytą „Audi“ darbuotojai Ingolštato ir Nekarsulmo gamyklose buvo informuoti apie vadinamąjį „siaubo sąrašą“ bendrame IG Metall ir „Audi“ darbo tarybų lankstinuke. Pasak „Audi“ generalinės darbo tarybos nario Jorgo Šlagbauerio (Jörg Schlagbauer), jame pateiktos „žiaurios išlaidų mažinimo priemonės“, kurias Vokietijos gamyklose planuoja taikyti valdyba.
„Šie pasiūlymai yra frontalus išpuolis prieš darbuotojus ir galiojančias kolektyvines bei darbo sutartis“, – sako J. Schlagbaueris. Karola Franke, „Audi“ padalinio „IG Metall“ pirmininkė, skelbia pasipriešinimą. IG Metall kartu su savo nariais ir darbuotojais „kovos už keturių žiedų ateitį“, sako Franke.
Pasak IG Metall, paskelbtos priemonės apima, pavyzdžiui, kolektyvinėje sutartyje numatyto darbo užmokesčio sumažinimą ir priedų už naktines pamainas panaikinimą, taip pat gamybos, logistikos ir administracijos darbuotojų perleidimą.
Vokietijoje esančioje „Audi“ įmonėje darbuotojų atleidimas dėl veiklos priežasčių pagal darbo sutartį draudžiamas iki 2029 m. Skirtingai nei giminingoje bendrovėje „Volkswagen“, vadovybė nepanaikino darbo vietų saugumo susitarimo. Nepaisant to, viduje kalbama apie milijardines santaupas. Pati „Audi“ nenori komentuoti „siaubo sąrašo“. Vadovybė ir darbuotojai susitarė dėl „konfidencialių ir konstruktyvių derybų“.
Praėjusių metų pabaigoje duodamas interviu laikraščiui „Handelsblatt“ Šlagbaueris jau buvo nurodęs susitarimo su valdyba prielaidas. „Susitarimą su valdyba pasieksime tik tuo atveju, jei, pirma, „Audi“ bus pratęstas darbo vietų saugumas. Dabartinė galioja iki 2029 m. Antra, valdyba turi vėl investuoti į gamyklas Vokietijoje“, – sakė A. Schlagbaueris.
Audi“ darbuotojų taryba reikalauja naujų darbo vietų garantijų Vokietijos gamyklose
Po kelerių silpnų metų „Audi“ pelningumas smuko iki tokio lygio, kuris nepriimtinas net tokiems didelių apimčių gamintojams kaip „Volkswagen“, „Renault“ ar „Peugeot“. Per pirmuosius devynis šių metų mėnesius VW premium klasės dukterinės įmonės pardavimų grąža siekė tik 2,5 proc. Audi“ patiria didžiulį spaudimą Kinijoje ir Europoje, o JAV ši markė atstovaujama labai silpnai. Praėjusiais metais pardavimai sumažėjo beveik dvylika procentų. Su 1,67 mln. parduotų automobilių „Audi“ pirmą kartą atsiliko nuo JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“.
Bendra įmonė su „Saic“ daro spaudimą „Audi“ kūrėjams
Be to, gerokai vėluoja techninė plėtra. Keli svarbūs modeliai, pavyzdžiui, elektrinis visureigis Q6 e-tron, dėl programinės įrangos kūrimo sunkumų pradėti gaminti beveik trejais metais vėliau nei planuota. Be to, „Audi“ atsilieka net nuo vietinių konkurentų, tokių kaip BMW, kalbant apie elektromobilumą, nes devyni iš dešimties parduodamų automobilių vis dar varomi vidaus degimo varikliu. Audi nori itin greitai atsisakyti šių variklių: vidaus degimo variklių kūrimas bus nutrauktas jau 2026 m., o paskutinis Audi su benzininiu ar dyzeliniu varikliu bus parduotas 2033 m.
Audi vadovas Gernotas Döllneris nori susigriebti, kad susidorotų su didelėmis investicijomis ir įvykdytų Volfsburgo grąžos reikalavimus. VW dukterinė įmonė užsibrėžė tikslą iki 2030 m. pasiekti 13 proc. grąžą. Svarbus taupymo planų komponentas yra bendradarbiavimas su Kinijos automobilių gamintoja „Saic“.
Bendroje įmonėje su „Saic“ „Audi“ per labai trumpą laiką sukurs Kinijos rinkai skirtą programine įranga valdomą elektromobilį. Po vos 36 mėnesių kūrimo modelis turėtų būti pradėtas pardavinėti 2025 m. pabaigoje. Didelė dalis automobilio techninio pagrindo yra iš Kinijos; „Audi“ perėmė didžiąją dalį „Saic“ technologijų ir taip sutaupė savo pačios kūrimo darbų.
Tokiu būdu G. Döllneris daro spaudimą savo inžinieriams. Laikraštis „Handelsblatt“ neseniai pranešė, kad „Audi“ viduje kalbama apie maždaug 3 000 atleistų techninės plėtros kūrėjų – šį skaičių „Audi“ neigia. Kritikai taip pat mano, kad bendradarbiavimas su „Saic“ yra „drausminanti priemonė“ pačios bendrovės darbuotojams. Döllneris nori parodyti savo inžinieriams, kad kūrėjai Kinijoje yra už juos pranašesni. Darbuotojų tarybos griežtai kritikuoja tokį požiūrį. Bendrovės atstovų žinią, kad Kinijoje viskas geriau, o „Audi“ darbuotojai dirba per mažai ir yra per brangūs, darbo tarybos segi „į netikrų naujienų aplanką“, teigiama laiške darbuotojams.
Tačiau išlaidų mažinimo planai siekia dar toliau. IG Metall ir darbo tarybų laiške teigiama, kad valdyba klastos kolektyvines sutartis ir vykdys ištisų sričių užsakomųjų darbų planus. Tai, be kita ko, paliestų pardavimų, klientų aptarnavimo, operatyvinio personalo sritis, pirkimų, techninės plėtros, įmonės komunikacijos, kontrolės ir gamybos sritis. Be to, ketinama drastiškai sumažinti 40 valandų darbo laiko sutarčių skaičių, apriboti pelno pasidalijimo schemas ir panaikinti jubiliejines išmokas. Darbuotojų tarybų teigimu, „Audi“ taip pat planuoja įdarbinti daugiau laikinų darbuotojų tiesioginėse ir netiesioginėse srityse.
Šaltinis: handelsblatt.com
Parašyti komentarą