Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Čekai važinės naujaisiais „Orlen“ degalais. HVO100 išgelbės dyzelinius variklius?

2 min. skaitymo

Čekijos degalinės, priklausančios „Orlen“ grupei, pristatė naujus degalus HVO100, gaminamus iš augalinių aliejų ir maisto bei viešojo maitinimo pramonės atliekų. Tai tikra alternatyva tradiciniam dyzelinui ir dažnai vadinama „trūkstama“ transporto elektrifikavimo grandimi.

Čekijos naftos perdirbimo gamyklų holdingo bendrovė „Orlen Unipetrol“, priklausanti „PKN Orlen“, paskelbė plečianti savo didmeninę pasiūlą antros kartos biodegalais HVO100, gaminamais tik iš atsinaujinančių šaltinių. Šie sintetiniai degalai, suderinami su daugeliu šiuolaikinių dyzelinių variklių, leidžia iki 90 proc. sumažinti išmetamo CO2 kiekį.

HVO100 kuras

HVO100 degalai turi visus privalumus?

HVO idėja pagrįsta kepimo aliejų „hidrinimu“, tačiau šiems degalams gaminti galima naudoti ne tik panaudotus aliejus, bet ir daržovių bei vaisių liekanas ir kitus vandeniliui išgauti tinkamus biomasės elementus. Todėl tai nėra paprastas panaudotų augalinių aliejų mišinys, o aukštos kokybės biokuras. Palyginti su dyzelinu, HVO100 yra efektyvesnis, į aplinką išmetama mažiau kietųjų dalelių ir azoto oksidų, taip pat mažesnė variklio alyvos praskiedimo rizika ir ilgesnis galiojimo laikas.

HVO100 jau kurį laiką buvo dedamas į dyzeliną, tačiau dabar jį pristatome kaip atskirą produktą, taip reaguodami į didelę tvariųjų degalų paklausą.

 

HVO100 degalų jau galima įsigyti Čekijoje. O kaip Lenkijoje?

HVO100 degalai Čekijoje platinami iš pritaikyto „Paramo“ terminalo Pardubicuose. Taip mūsų pietiniai kaimynai prisijungė prie tokių šalių, kaip Vokietija ir Austrija, kurios jau įdiegė šį degalą. HVO100 biodegalų taip pat galima įsigyti Suomijoje, Belgijoje, Danijoje, Nyderlanduose, Švedijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Estijoje ir kitur.

Šaltinis: Interia.pl

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

Vidutinis reitingas / 5. Balsų skaičius:

Kol kas nėra balsų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.
guest
3 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Jonas Karvelis
Jonas Karvelis
prieš 4 mėnesių

Tai Lietuvoj seniai daug kas šiuo kuru važinėja (Neste MY), o Čekijoj ir Lenkijoj čia didžiausia naujiena😊

Tomas
Tomas
prieš 4 mėnesių

Čia tipo nori, kad greičiau susivarytų varikliai apsinešę suodžiais nuo degančio aliejaus…

Remigijus
Remigijus
prieš 5 mėnesių

Tai čia priedas į degalus vietoj RME (rapsų aliejaus)