Hanoveryje vykstančioje IAA 2024 parodoje vienos iš tradicinių verslo programos sekcijų nugalėtoją išaiškino žurnalistai. Daugiausia balų surinko „eActros 600“ – 88 balsai.
Vokietijos gamintojo sunkiasvorė transporto priemonė su (BEV) šiame konkurse įveikė artimiausią konkurentą „Volvo“, kuris eksponavo savo „Aero“ su elektrine transmisija.
Dėl geriausio akumuliatorinio sunkvežimio titulo taip pat varžėsi „Iveco S-eWay“, MAN eTGX, „Renault Trucks T E-Tech“ ir „Ford Trucks F-Line“, MAN D30 Power Lion„ bei “Volvo FH Aero”, taip pat “Ford Trucks F-Line”, MAN D30 Power Lion ir Volvo FH Aero.
Tačiau 24 įtakingiausių Europos sunkvežimių žurnalų redaktoriai ir žurnalistai balsų dauguma išrinko „Mercedes-Benz Trucks eActros 600“. Prestižinis apdovanojimas buvo įteiktas „Mercedes-Benz Trucks“ generalinei direktorei Karin Radström.
Pagal Tarptautinio metų sunkvežimio (International Truck of the Year (IToY)) konkurso taisykles kasmetinis apdovanojimas skiriamas per pastaruosius 12 mėnesių pagamintam sunkvežimiui, kuris labiausiai prisideda prie kelių transporto efektyvumo didinimo.
Vertinimas grindžiamas keliais svarbiais kriterijais, įskaitant technologines naujoves, patogumą, saugumą, valdymą, energijos vartojimo efektyvumą, poveikį aplinkai ir bendrą nuosavybės kainą (TCO).
Per visą konkurso istoriją, kuri skaičiuojama nuo 1977 m., tai antras kartas, kai elektrinis sunkvežimis laimi Tarptautinio metų sunkvežimio apdovanojimą.
Žiuri, dalyvavusi daugiau kaip 15 000 km ilgio „eActros 600 2024“ bandymų kelionėje po Europą, gyrė pažangią „ProCabin“ aerodinamiką. Jie teigiamai įvertino transmisijos, kurios pagrindą sudaro du 400 kW galios elektros varikliai ant elektrinės ašies ir trys LFP akumuliatoriai, kurių kiekvieno talpa 207 kWh, galią.
Ši transmisija užtikrina sklandų greitėjimą, naudojant tris skirtingas važiavimo programas, tylioje, be vibracijos darbo aplinkoje. Baterijų talpa viršija 600 kWh, todėl 40 tonų sveriantis sunkvežimis be tarpinio įkrovimo gali nuvažiuoti daugiau kaip 500 kilometrų.