Užtenka akimirkos neatidumo ir stiklainis sudužęs – kas už tai sumokės? Ar mažmenininkas turi teisę reikalauti atlyginti išlaidas? Kaip nurodyta įstatymuose, pirkėjas ne visada yra atsakingas už tokią situaciją.
Neatsargūs judesiai parduotuvėje, neatidumas ar netinkamas prekių išdėstymas lentynoje – tai tik kelios priežastys, dėl kurių sudūžta stiklainiai ar buteliai. Kai produktas sugadinamas, dažnai kyla klausimas: ar klientas turėtų sumokėti už nuostolius? Kai kurios parduotuvės tikisi kompensacijos, tačiau ar tikrai turi teisę į ją? Atsakymas: ne visais atvejais.
Kas moka už parduotuvėje sudaužytą stiklainį?
Pirmiausia verta žinoti, kad parduotuvė privalo rūpintis saugiu prekių išdėstymu. Jei stiklainiai buvo pastatyti nestabiliai arba per ankštai ir jei jie netyčia buvo nuversti, pirkėjas neturėtų mokėti.
„Pardavėjas privalo prekybos vietoje sudaryti tinkamas technines ir organizacines sąlygas, kad pirkėjas galėtų išsirinkti parduodamą daiktą ir patikrinti jo kokybę, komplektiškumą ir pagrindinių mechanizmų bei pagrindinių sudedamųjų dalių veikimą“.
Tačiau tokioje situacijoje verta informuoti parduotuvės darbuotojus ir atkreipti dėmesį į bet kokį aplaidumą organizuojant parduotuvės erdvę. Jei parduotuvės darbuotojas reikalauja sumokėti, turėtume paprašyti patikrinti tai, kas užfiksuota stebėjimo kamerų įraše.
Ką daryti, jei stiklainį sudaužė vaikas?
Apsipirkinėjant šeimoms, gali pasitaikyti situacija, kai būtent vaikas sudaužo prekę nuo lentynos. Ar tada tėvai turi sumokėti? Pagal Civilinio kodekso 6.275 straipsnį:
„Už nepilnamečio iki keturiolikos metų padarytą žalą atsako jo tėvai ar globėjai, jeigu neįrodo, kad žala atsirado ne dėl jų kaltės“.
Nepaisant to, mažmenininkas tuomet vis tiek gali taikyti pasekmes. Tėvai yra atsakingi už vaiką ir turėtų juo rūpintis bei atkreipti dėmesį į tai, ką vaikas daro parduotuvėje. Tačiau jei jis gali įrodyti, kad prižiūrėjo savo vaiką ir kad stiklainio sudaužymas buvo netyčinis, pardavėjas negali reikalauti sumokėti už prekes.
Kada pirkėjas iš tikrųjų turi sumokėti už žalą?
Situacija skiriasi, kai prekės sugadinamos dėl kliento kaltės, pavyzdžiui, dėl neatsargumo. Jei pirkėjas neteisingai įdeda stiklainį į krepšelį ir jis sudūžta, parduotuvė gali reikalauti atlyginti žalą.
Jei pirkėjas sąmoningai sudaužo stiklainį, jis gali patirti ne tik mokėjimo, bet ir teisinių pasekmių.
Šaltinis: Wp.pl
Parašyti komentarą