Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Mechanikas atskleidžia paslaptį. Dėl to akumuliatorius tarnaus 10 metų
Automobiliai / Transporto priemonės

Mechanikas atskleidžia paslaptį. Dėl to akumuliatorius tarnaus 10 metų

Akumuliatorius gali tarnauti 10 metų
Dalintis

Pastaraisiais metais vis dažniau susirūpinta akumuliatorių ilgaamžiškumu. Vyrauja nuomonė, kad šiandien jie yra prastesni nei anksčiau. Tai nėra visiška tiesa. Ekspertai teigia, kad šie kaltinimai nepagrįsti tikrove. Raktas į ilgiau tarnaujančius akumuliatorius slypi tinkamame jų naudojime, o ne gaminio kokybėje.

Populiaraus „YouTube“ kanalo „mrAkumulator“ ekspertai įsitikinę, kad, vartotojui įdėjus minimalias pastangas, bet kuri baterija gali tarnauti iki dešimtmečio. Viskas, ką reikia padaryti, tai tinkamai juo pasirūpinti prieš ateinant žiemai ir vasarai. Štai jų pasiūlymai.

 

Akumuliatoriaus įkrovimas kaip pagrindinis elementas

Ekspertai sutaria, kad du kartus per metus – prieš žiemą ir vasarą – įkraunant akumuliatorių galima gerokai pailginti jo tarnavimo laiką – iki dviejų kartų. Svarbiausia – naudoti kokybišką įkroviklį. Keista, kad akumuliatorius pažeidžiamas ne tik žiemą, bet ir vasarą, nes dėl aukštos temperatūros jam tenka papildoma apkrova. Reguliarus įkrovimas prieš vasarą leidžia elektrolitui susimaišyti, todėl sumažėja korozija ir akumuliatorius paruošiamas karščio iššūkiams, kai apleisti akumuliatoriai gali savaime išsikrauti.

 

Vairavimo stiliaus svarba

Automobilio naudojimo būdas taip pat turi įtakos akumuliatoriui. Dažnai, bet trumpai važinėjant, akumuliatorių gali prireikti įkrauti dažniau – net kas tris mėnesius, nes tokios kelionės neleidžia generatoriui visiškai papildyti energijos.

Tinkama akumuliatoriaus priežiūra

Pagrindinė techninė priežiūra

Pagrindinė akumuliatoriaus priežiūra apima elektrolito lygio tikrinimą ir valymą. Jei įmanoma, prieš kiekvieną įkrovimą verta naudoti nebrangų prietaisą elektrolito tankiui patikrinti. Patartina švitriniu popieriumi nuvalyti gnybtus bei reguliariai valyti akumuliatoriaus korpusą.

 

Įtampos stebėjimas

Akumuliatoriaus įtampą galima lengvai išmatuoti paprastu multimetru, tačiau svarbu, kad akumuliatorius būtų visiškai įkrautas, nes priešingu atveju tai gali iškreipti matavimus. Reikėtų patikrinti:

  • ramybės įtampa: išjungus transporto priemonę turi būti nuo 12,55 iki 12,8 V;
  • paleidimo įtampa: neturėtų nukristi žemiau 10 voltų, o paleidimo metu turi būti ne mažesnė kaip 8,5 volto;
  • įkrovimo įtampa: turėtų būti 14,0-14,5 V, kai variklis įjungtas;
  • įtampos kritimai: ne daugiau kaip 200 mV, kuriuos matuojame tarp generatoriaus ir akumuliatoriaus. Įtampos kritimo problemų paprastai kyla senesnėse transporto priemonėse.

Šaltinis: autokult.pl

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

5 Komentarai

guest
5 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Artūras
Artūras
prieš 3 mėnesių

Niekas nekrauna akumu nes neturi su kuo kraut,bėda būna kai pirkti naują reikia nes geri akumai gerai kainuoja.

Nu ja
Nu ja
prieš 4 mėnesių

Seniau ir tie pakrovėjai buva geresni, ir vairuotojai kraudavo tuos akumuliatorius kasdien, todėl ir tarnavo ilgai…🤣 Tarybiniais laikais dar teikėją gaut tą akumą sugebėt, kaip ir padangas. Tarp kitko-vienos rūšies visiem metų laikams!

Robis
Robis
prieš 4 mėnesių

Taip, svarbiausia nuvalyti akumuliatorių, kad atrodytų kaip naujas, tai ir galvosi, kad viskas gerai. Tikri specai, savo srities žinovai. Vis galvoju kodėl, kai pats susitvarkau kokį gedimą-jokių problemų, o jei tvarko servise specialistai, pastoviai reikia poto dar ir pačiam tvarkyti. Po tokių patarimų, viakaa aišku.

Nu ja
Nu ja
prieš 4 mėnesių
Atsakinėti į  Robis

Ant dienų buvau servise-keite generatoriaus dirželį. Sakau, tuo pačiu, pažiekit akumuo tvirtinimo varžtas kliba, sriegis isdilęs. Grįžęs nutarčiai išimt akumuą, pakrauti… Aha… Jurgelis-meistrelis jį prisuko su veržle apačioj, ir be duobės niekaip…

Romas
Romas
prieš 4 mėnesių

Yra toks kvailas dalykas automiliuose, SMART režimas, kuris akumuliatorių suėda per pora metų,

Panašūs straipsniai
Naujieji Tesla Model S ir Model X

Atnaujinti Tesla Model S ir Model X – nauja išvaizda, daugiau spalvų ir ilgesnis nuvažiuojamas atstumas

Tesla atnaujino savo Model S ir Model X elektromobilius. Nors naujos kartos...

Žalias greičio ženklas

Ispanijoje bandomas „žalias“ greičio ženklas, bet ar jis reikalingas? Situacija Lietuvoje – aiškesnė

Ispanijos keliuose pasirodė naujas, žalios spalvos greitį nurodantis ženklas, tačiau jis sukėlė...

Stabdykite automobilį

Nedelsiant sustabdykite automobilį, jei užuodžiate šį kvapą: mechaniko perspėjimas

Žinomas amerikiečių automobilių mechanikas ir „YouTube“ turinio kūrėjas Scotty Kilmeris perspėjo savo...

original_VolkswagenTransporter

Išsami „Volkswagen“ komercinių automobilių apžvalga 2025: kurį modelį pasirinkti Jūsų verslui?

Kaip ilgametis komercinio transporto rinkos stebėtojas, mačiau ne vieną modelių atnaujinimą. Tačiau...