Pastaraisiais metais vis dažniau susirūpinta akumuliatorių ilgaamžiškumu. Vyrauja nuomonė, kad šiandien jie yra prastesni nei anksčiau. Tai nėra visiška tiesa. Ekspertai teigia, kad šie kaltinimai nepagrįsti tikrove. Raktas į ilgiau tarnaujančius akumuliatorius slypi tinkamame jų naudojime, o ne gaminio kokybėje.
Populiaraus „YouTube“ kanalo „mrAkumulator“ ekspertai įsitikinę, kad, vartotojui įdėjus minimalias pastangas, bet kuri baterija gali tarnauti iki dešimtmečio. Viskas, ką reikia padaryti, tai tinkamai juo pasirūpinti prieš ateinant žiemai ir vasarai. Štai jų pasiūlymai.
Akumuliatoriaus įkrovimas kaip pagrindinis elementas
Ekspertai sutaria, kad du kartus per metus – prieš žiemą ir vasarą – įkraunant akumuliatorių galima gerokai pailginti jo tarnavimo laiką – iki dviejų kartų. Svarbiausia – naudoti kokybišką įkroviklį. Keista, kad akumuliatorius pažeidžiamas ne tik žiemą, bet ir vasarą, nes dėl aukštos temperatūros jam tenka papildoma apkrova. Reguliarus įkrovimas prieš vasarą leidžia elektrolitui susimaišyti, todėl sumažėja korozija ir akumuliatorius paruošiamas karščio iššūkiams, kai apleisti akumuliatoriai gali savaime išsikrauti.
Vairavimo stiliaus svarba
Automobilio naudojimo būdas taip pat turi įtakos akumuliatoriui. Dažnai, bet trumpai važinėjant, akumuliatorių gali prireikti įkrauti dažniau – net kas tris mėnesius, nes tokios kelionės neleidžia generatoriui visiškai papildyti energijos.
Pagrindinė techninė priežiūra
Pagrindinė akumuliatoriaus priežiūra apima elektrolito lygio tikrinimą ir valymą. Jei įmanoma, prieš kiekvieną įkrovimą verta naudoti nebrangų prietaisą elektrolito tankiui patikrinti. Patartina švitriniu popieriumi nuvalyti gnybtus bei reguliariai valyti akumuliatoriaus korpusą.
Įtampos stebėjimas
Akumuliatoriaus įtampą galima lengvai išmatuoti paprastu multimetru, tačiau svarbu, kad akumuliatorius būtų visiškai įkrautas, nes priešingu atveju tai gali iškreipti matavimus. Reikėtų patikrinti:
- ramybės įtampa: išjungus transporto priemonę turi būti nuo 12,55 iki 12,8 V;
- paleidimo įtampa: neturėtų nukristi žemiau 10 voltų, o paleidimo metu turi būti ne mažesnė kaip 8,5 volto;
- įkrovimo įtampa: turėtų būti 14,0-14,5 V, kai variklis įjungtas;
- įtampos kritimai: ne daugiau kaip 200 mV, kuriuos matuojame tarp generatoriaus ir akumuliatoriaus. Įtampos kritimo problemų paprastai kyla senesnėse transporto priemonėse.
Šaltinis: autokult.pl
Niekas nekrauna akumu nes neturi su kuo kraut,bėda būna kai pirkti naują reikia nes geri akumai gerai kainuoja.
Seniau ir tie pakrovėjai buva geresni, ir vairuotojai kraudavo tuos akumuliatorius kasdien, todėl ir tarnavo ilgai…🤣 Tarybiniais laikais dar teikėją gaut tą akumą sugebėt, kaip ir padangas. Tarp kitko-vienos rūšies visiem metų laikams!
Taip, svarbiausia nuvalyti akumuliatorių, kad atrodytų kaip naujas, tai ir galvosi, kad viskas gerai. Tikri specai, savo srities žinovai. Vis galvoju kodėl, kai pats susitvarkau kokį gedimą-jokių problemų, o jei tvarko servise specialistai, pastoviai reikia poto dar ir pačiam tvarkyti. Po tokių patarimų, viakaa aišku.
Ant dienų buvau servise-keite generatoriaus dirželį. Sakau, tuo pačiu, pažiekit akumuo tvirtinimo varžtas kliba, sriegis isdilęs. Grįžęs nutarčiai išimt akumuą, pakrauti… Aha… Jurgelis-meistrelis jį prisuko su veržle apačioj, ir be duobės niekaip…
Yra toks kvailas dalykas automiliuose, SMART režimas, kuris akumuliatorių suėda per pora metų,