Iš pažiūros gali atrodyti, kad perkant naudotą automobilį automobilio spalva neturi didelės reikšmės. Atrodytų, kad jos pasirinkimas yra tik skonio reikalas. Tačiau Europoje tai turi daug reikšmės.
Prieš pirkdami naudotą automobilį atidžiai apžiūrime jo kėbulą, ieškodami įvairių defektų. Kai kurie ieško informacijos apie automobilį specialiose duomenų bazėse, kuriose taip pat yra duomenų apie galimus susidūrimus, avarijas ar įvykius. Pasirodo, yra ir kitų rodiklių, kurie gali būti naudingi analizuojant, ar automobilis yra be susidūrimų.
Populiariausios automobilių spalvos Europoje. Dominuoja ne itin originalios spalvos
Pasirodo, vienos populiariausių automobilių spalvų senajame žemyne yra pilka, juoda ir sidabrinė. Jos sudaro beveik pusę visų Europoje registruotų transporto priemonių. Tačiau populiariausia spalva yra balta, kurią renkasi net 30 proc. naujų automobilių pirkėjų. Raudonos, žalios, mėlynos ar rudos spalvos automobiliai Europos keliuose paplitę kur kas rečiau.
Tokius vairuotojų apsisprendimus pirkti lemia daugybė priežasčių. Viena vertus, tai gali būti individualūs pageidavimai, kita vertus, praktiniai aspektai, pavyzdžiui, lengvesnis perpardavimas arba mažesnis purvo ar įbrėžimų matomumas. Bendrovės „AutoDNA“, kuri renka informaciją apie naudotų automobilių apgadinimus ir draudimo istoriją, atlikta analizė rodo, kad spalva gali būti susijusi su eismo įvykių istorija.
Kokios spalvos automobiliai dažniausiai patenka į avarijas ir kitus įvykius?
Transporto priemonių, kurios praeityje patyrė susidūrimų ar avarijų, sąrašo viršuje yra rudos spalvos automobiliai. Tai net 12,1 proc. automobilių, kurie „AutoDNA“ duomenų bazėje pažymėti kaip apgadinti. Toliau liūdnai pagarsėjusiame reitinge rikiuojasi pilkos (11,3 proc.) ir juodos (10,9 proc.) spalvos automobiliai, nors jų buvimą sąraše lemia populiarumas. Šių spalvų automobiliai sudaro net 22 proc. visų Europoje registruotų automobilių.
Ataskaita ne visada sutampa su tikrove. Kartais kėbulo remontą atlieka pernelyg uolūs savininkai
Nors sunku paneigti analizės rezultatus, verta pažymėti, kad ne visos žalos turėtų būti vertinamos vienodai. Pasekmės tolesniam automobilio tinkamumui eksploatuoti gali būti labai skirtingos. Pavyzdžiui, dėl nedidelių įbrėžimų, kuriuos draudėjai dažnai taiso autorizuotose remonto dirbtuvėse, gali tekti patirti didelių išlaidų.
Informacija apie tai ataskaitoje gali atrodyti nerimą kelianti, tačiau tai nebūtinai reiškia, kad transporto priemonė yra prastos būklės. Kartais automobilių savininkai, kurie itin vertina išvaizdą, renkasi remontą, į kurį kitų spalvų automobiliai nekreipia dėmesio.
Šaltinis: Interia.pl
Parašyti komentarą