Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Kodėl kinai turi tiek daug prekių ženklų ir modelių? Kas darosi Kinijos automobilių pramonėje
Automobiliai / Transporto priemonės

Kodėl kinai turi tiek daug prekių ženklų ir modelių? Kas darosi Kinijos automobilių pramonėje

Kinų pramonės automobiliai
Dalintis

Idėja pardavinėti jei ne identiškus, tai labai panašius automobilius skirtingais pavadinimais nėra nauja. Amerikiečiai sugalvojo, europiečiai ir japonai išvystė, o kinai privedė tai iki masinės gamybos.

Pavyzdžiui, pasenę modeliai ne nutraukiami, o atnaujinami (kartais ne) ir paliekami apyvartoje kitais pavadinimais. Taigi, jei kas nors nori įsigyti naują „Geely Tugella“ arba „Atlas Pro“, ieškokite „Knewstar 001“ ir „Belgee X70“, nesuklysite.

Dar labiau klaidinantis variantas – kai panašūs modeliai vienu metu parduodami skirtingais pavadinimais. Ir skirtingomis kainomis. Jie gali skirtis išvaizda, tačiau techniškai ir įrangos požiūriu yra itin artimi. Štai geras pavyzdys: Chery Tiggo 9, Jaecoo J8, Omoda C9, Exeed RX.

Ar esate girdėję apie aukštąjį vidutinį segmentą – pažodžiui, „aukštesnįjį vidurį“? Jis egzistuoja Kinijos hierarchijoje. Tai reiškia, kad automobiliai, grubiai tariant, yra „beveik premium“ klasės pagal komfortą ir įrangą, tačiau vis dar ne visiškai premium klasės.

 

Kiek jų yra?

Net patys kinai nėra pasirengę įvardyti tikslaus automobilių bendrovių Kinijoje skaičiaus. Tai yra kintamasis dydis. Neįtikėtinai sparčiai daugėja prekės ženklų ir subženklų. Apytikslis Kinijos prekių ženklų, vien lengvųjų automobilių, skaičius yra apie šimtas.

Vienas didžiausių pasaulinės rinkos dalyvių yra pasaulinė holdingo bendrovė „Geely“. Be tuzino kiniškų prekės ženklų, jai priklauso švedų „Volvo“ ir „Polestar“, britų „Lotus“ ir „LEVC“, malaiziečių „Proton“ ir vokiečių „Smart“, jau nekalbant apie variklių ir transmisijų gamyklas, mokslinių tyrimų ir technologijų centrus.

Kinijoje yra daug pradedančiųjų įmonių, kurių pagrindinė veikla susijusi su automobilių gamyba. Ne visos jos išsilaiko, tačiau daugelis jų yra sėkmingos. Pavyzdžiui, per pastaruosius dešimt metų gimė ir sustiprėjo tokie naujai atsiradę prekių ženklai kaip XPeng, Li Auto (LiXiang), Nio ir Leapmotor.

Dar dažniau naujus prekių ženklus kuria didelės patronuojančiosios bendrovės, kartais tik eksporto tikslais. Per pastaruosius trejus metus taip gimė Jaecoo ir Omoda, Tank, Stelato, iCar, Hyptec, Luxeed ir kiti.

Galiausiai, naujus prekių ženklus kuria daugybė bendrų įmonių (BĮ): Jetta, Wuling, Jinbei, Venucia ir kt.

Daugeliu atvejų nesunku išsiaiškinti, kas kam priklauso. Tačiau norint išsamiai suprasti Kinijos automobilių pramonės subtilybes, reikia paaukoti savo gyvybę. Nuolat atsiranda naujų bendrų įmonių ir didelių bendrovių padalinių – taip pat ir susivienijusių su jau veikiančiomis bendromis įmonėmis. O nesėkmingus prekės ženklus lengvai pakeičia nauji.

Pavyzdžiui, kas yra „Livan“? Nepasisekusią „Lifan“ įmonę įsigijo „Geely“, sujungė su „Maple“ padaliniu ir pavadino „Livan“. O „Chery“ priklausęs prekės ženklas „Cowin“ rinkoje nepasiteisino ir buvo pervadintas į „Kaiyi“. Tokių pavyzdžių yra dešimtys.

Kinijos automobilių pramonė

Geriausi Kinijoje

Sunku išsiaiškinti, kurios Kinijos bendrovės yra didžiausios. Paprastai pateikiami duomenys apie konkrečių markių automobilių gamybą ar pardavimus, tačiau niekas neatsižvelgia į visas tam tikram koncernui priklausančias markes. Be to, didelės bendrovės dažnai turi dar kelias bendras įmones su skirtingomis kapitalo dalimis tiek su užsienio, tiek su vietos prekių ženklais. Šiek tiek tikslesnis įvertinimas grindžiamas bendromis pajamomis – neįmanoma atsižvelgti į visus niuansus, be to, jis nesuteikia visiškai objektyvaus vaizdo.

Pagal visus požymius BYD šiandien yra akivaizdus Kinijos automobilių pramonės lyderis. Ji 2024 m. pardavė daugiau transporto priemonių nei bet kas kitas, o jos pajamos yra didžiausios.

Toliau pagal bendrąsias pajamas rikiuojasi „Geely“, SAIC, „Chery“ ir „Changan“. „Didysis Kinijos ketvertas“ yra didžiausios valstybinės bendrovės – SAIC, Dongfeng, FAW ir Changan.

Išsamios informacijos apie Kinijos gamintojų pasaulinius pardavimus nėra. Tačiau yra Kinijos lengvųjų automobilių asociacijos (CPCA) ataskaitų apie naujų automobilių pardavimus Kinijoje.

Geriausiai parduodamos markės Kinijoje (2024 m., CPCA duomenys):

  • BYD – 3,7 mln.
  • Geely – 1,77 mln.
  • FAW-Volkswagen – 1,6 mln.
  • Changan – 1,36 mln.
  • Chery – 1,35 mln.
  • SAIC-Volkswagen – 1,2 mln.
  • SAIC-GM-Wuling – 824 tūkst.
  • FAW-Toyota – 798 tūkst.
  • GAC-Toyota – 770 tūkst.
  • Tesla China – 657 tūkst.

 

Naujumo veiksnys

Nepažįstami pavadinimai, kaip paaiškėjo, neatbaido pirkėjų. Kinijos vartotojai yra atviri naujiems prekių ženklams ir modeliams, ypač jei jie siūlo modernias technologijas, dizainą ir gerą kainos ir kokybės santykį. Tai patvirtina spartus naujų prekės ženklų atsiradimas ir jų sėkmė rinkoje. Todėl Kinijos bendrovės neketina sustoti.

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

Parašyti komentarą

guest
0 Komentarai(ų)
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Panašūs straipsniai
Traukinio bėgiai

„Tesla“ autopilotu užvažiavo ant traukinio bėgių ir pateko į avariją

Visa autopiloto (FSD) sistema iš „Tesla“ vėl atsidūrė dėmesio centre dėl pavojingo...

Perdirbtas plastikas automobiliuose

Daugiau perdirbto plastiko automobiliuose. ES griežtina reikalavimus ir nustato naujas sąlygas

Antradienį Europos Sąjungos Taryba pranešė, kad susitarė nustatyti reikalavimus, kuriais siekiama užtikrinti,...

BYD Seal 5 DM-i 2

Kinija puola „Corollas“ ir „Octavias“! Ar šis naujas liaudies automobilis pakeis žaidimo taisykles?

Kinijos automobilių gamintojai vis drąsiau žengia į mūsų rinką, o dabar į...

Sprogusi oro pagalvė

„Citroën“ atšaukia 441 000 automobilių – sugedusios oro pagalvės gali sprogti

„Citroën“ atšaukia 441 000 „C3“ ir „DS3“ modelių dėl defektinių „Takata“ oro...