Kinijos bendrovė „Denza“, automobilių milžinės BYD premium klasės padalinys, oficialiai paskelbė apie įžengimą į Europos rinką ir žengė pirmąjį žingsnį pasaulinės plėtros link. Prekės ženklo pristatymas Europos visuomenei įvyko Milane, o tai simboliška – Italija, turinti stiprias dizaino tradicijas ir automobilių istoriją, tapo pirmuoju „Denza“ sąlyčio tašku su reiklia Senojo pasaulio auditorija. O netrukus pirmieji bendrovės modeliai bus pradėti pardavinėti pagrindinėse ES rinkose.
Prekės ženklas „Denza“ buvo įkurtas 2011 m. kaip bendros Vokietijos „Mercedes-Benz“ ir Kinijos BYD įmonės rezultatas. Tačiau, nepaisant lūkesčių, pardavimų pradžia buvo silpna: gaminiai nesulaukė plačios paklausos, o Vokietijos automobilių gamintojas vėliau nusprendė pasitraukti iš projekto. 2024 m. BYD visiškai išpirko partnerio dalį, ir „Denza“ tapo 100 proc. kinų prekės ženklu, tačiau išsaugojo ambicijas užimti aukščiausios klasės poziciją. Tiesą sakant, būtent po visiško kontrolės perdavimo BYD „Denza“ atgijo, rimtai atnaujino savo modelių liniją ir pradėjo ruoštis Europos rinkai.
Įdomu tai, kad BYD savo arsenale turi dar du aukščiausios klasės subženklus – Fang Cheng Bao ir Yangwang, tačiau bendrovė neplanuoja jų pati pateikti Europos rinkai. Vietoj to, atrinkti šių prekės ženklų modeliai bus integruoti į „Denza“ portfelį, skirtą Europos vartotojams. Visų pirma jau patvirtinta, kad „Fang Cheng Bao“ modelis „Leopard 5“ bus parduodamas su „Denza“ prekės ženklu, ir gali būti, kad ateityje prie jo prisijungs pavyzdiniai „Yangwang“ prekės ženklo elektromobiliai, kurie Kinijoje pozicionuojami kaip itin premium segmento automobiliai su 4 lygio autonominio vairavimo technologijomis.
Pirmasis „Denza“ automobilis, pasirodysiantis Europos automobilių salonuose, bus visiškai elektrinis sportinis automobilis Z9 GT. Šis modelis iš tiesų yra atsakas į „Porsche Taycan Sport Turismo“, tačiau „Z9 GT“ turi didelį pranašumą matmenų atžvilgiu: jis yra daugiau nei 200 mm ilgesnis, o ratų bazė – 225 mm ilgesnė. Sportiniame automobilyje sumontuoti trys elektros varikliai, kurių bendra galia siekia 952 arklio galias. Juos maitina 100,1 kWh BYD „Blade“ ličio-geležies-fosfato baterija – patentuotas sprendimas, užtikrinantis ne tik didelį energijos vartojimo efektyvumą, bet ir didesnį saugumą, įskaitant atsparumą karščiui ir ilgą gyvavimo ciklą.
Kinijos vidaus rinkai taip pat siūloma hibridinė PHEV „Denza Z9 GT“ versija, kurioje 2,0 l turbininis variklis derinamas su trimis elektros varikliais. Bendra šios modifikacijos galia – 858 AG, todėl ji yra viena galingiausių savo klasėje.
Kinijoje elektrinės Z9 GT versijos kaina, priklausomai nuo komplektacijos, svyruoja nuo 45 800 iki 56 800 JAV dolerių, todėl ji itin konkurencinga „Porsche Taycan“ ir „Panamera“, kurių kaina prasideda nuo 138 000 JAV dolerių. Tuo pat metu kinų sportinis automobilis siūlo ne tik dideles dinamines charakteristikas, bet ir turtingą papildomos įrangos rinkinį: aerodinaminę pakabą, naujausios kartos multimedijos sistemą su „HarmonyOS“ integracija, pagalbos vairuotojui ir antrojo lygio autonominio vairavimo sistemas.
Iki 2025 m. pabaigos Europos rinkoje pasirodys ir D9 minivenas – dar vienas kultinis „Denza“ prekės ženklo modelis. Kinijoje jis jau žinomas kaip elektrinis ir hibridinis MPV su aukščiausios klasės interjeru ir aktyviosios saugos funkcijomis. Tiek Z9 GT, tiek D9 kol kas bus gaminami Kinijoje, tačiau šių metų spalį BYD atidarys naują gamyklą Vengrijoje, kurioje bus surenkama dalis „Denza“ modelių gamos, skirtos Europos rinkai.
Geopolitinių iššūkių ir stiprėjančių Europos ir Azijos pramonės ryšių fone „Denza“ atėjimas į Europą gali tapti svarbiu momentu kinų prekės ženklų kovoje dėl dalies premium segmento, kuriame vis dar dominuoja Vokietijos gamintojai. Pasak ekspertų, būtent tokie modeliai kaip Z9 GT gali gerokai pakeisti jėgų pusiausvyrą, ypač jei kainos išliks paskelbtame diapazone.
Šaltinis: carscoops.com
Parašyti komentarą