Rytų Europos automobilių rinka 2025 metais išgyvena reikšmingą transformaciją. Kaipkada.lt platformos analizuoti paieškos duomenys atskleidžia esminius pokyčius vartotojų elgsenoje – elektromobiliai tampa vis labiau priimtina alternatyva, nors naudoti vidaus degimo automobiliai išlieka svarbūs regiono mobilumo sprendimų portfelyje.
Analizuojant milijonus paieškos užklausų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Čekijos, Slovakijos ir Vengrijos, aiškėja naujos tendencijos, kurios formuoja Rytų Europos automobilių rinką ir vartotojų pasirinkimus.
Elektromobilių paieškos tendencijos
Paieškų, susijusių su elektriniais automobiliais, skaičius 2025 metų pirmąjį ketvirtį išaugo 78% lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu. Šis augimas liudija kardinaliai besikeičiantį vartotojų požiūrį į elektrinę mobilumo ateitį.
Kaipkada.lt užfiksuotų tendencijų analizė rodo, kad 2025 metais vartotojai:
- 43% dažniau ieško informacijos apie naudotų elektromobilių baterijų būklę
- 62% padidėjo paieškų, susijusių su elektromobilių nuvažiuojamu atstumu žiemą
- 57% daugiau domimasi įkrovimo infrastruktūra namų sąlygomis
- 84% išaugo paieškos, susijusios su valstybės subsidijomis elektromobiliams
Įdomu tai, kad labiausiai ieškomi elektromobilių modeliai yra ne premijinių klasių automobiliai, kaip buvo dar 2023 metais, bet vidutinės kainų kategorijos modeliai:
- Volkswagen ID.3 ir ID.4
- Skoda Enyaq
- Hyundai Kona Electric
- Kia e-Niro
- MG4 Electric
Tai rodo, kad elektromobiliai pereina iš ankstyvųjų diegėjų segmento į masinę rinką, tampa įperkami platesniam vartotojų ratui.
Naudotų automobilių rinka transformuojasi
Nepaisant augančio susidomėjimo elektromobiliais, naudotų vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių rinka išlieka dominuojanti. Tačiau čia taip pat pastebimi reikšmingi pokyčiai:
- 31% sumažėjo paieškų, susijusių su dyzeliniais automobiliais
- 23% išaugo paieškų, susijusių su hibridiniais modeliais
- 47% padidėjo užklausų apie automobilio emisijas ir atitikimą naujausiems Euro standartams
- 37% išaugo paieškų, susijusių su degalų sąnaudomis
Kaipkada.lt analitiniai duomenys rodo, kad Rytų Europos vartotojai tapo daug išrankesni ir geriau informuoti. Jie skiria daugiau laiko automobilio paieškose, vidutiniškai apsilankydami platformoje 7,2 karto prieš priimdami sprendimą pirkti – tai 34% daugiau nei 2023 metais.
Populiariausi naudotų automobilių modeliai pagal paieškų skaičių:
- Volkswagen Golf (įvairios kartos)
- Škoda Octavia
- Toyota Corolla
- Volkswagen Passat
- Audi A4
Regioniniai skirtumai paieškose
Kaipkada.lt duomenys atskleidžia įdomius regioninius skirtumus Rytų Europos šalyse:
Baltijos šalys (Lietuva, Latvija, Estija):
- Elektromobilių paieškų augimas siekia 93%
- 53% vartotojų ieško mažiau nei 5 metų senumo naudotų automobilių
- Premium segmento automobilių paieškos sumažėjo 19%
Lenkija:
- Elektromobilių paieškų augimas – 71%
- 61% vartotojų prioritetą teikia vokiškiems automobilių gamintojams
- SUV segmento automobilių paieškos išaugo 28%
Čekija ir Slovakija:
- Elektromobilių paieškų augimas – 68%
- 47% vartotojų ieško hibridinių automobilių
- Itin populiarūs vietiniai Škoda modeliai
Vengrija:
- Elektromobilių paieškų augimas – 62%
- 49% vartotojų ieško automobilių, kurių kaina neviršija 15,000 EUR
- 32% padidėjo paieškų, susijusių su automobilių finansavimo galimybėmis
Kainų tendencijos ir vartotojų lūkesčiai
Kaipkada.lt duomenų analizė rodo, kad vidutinė ieškomo automobilio kaina 2025 metais siekia 14,200 EUR, kas yra 12% daugiau nei 2024 metais. Tai atspindi bendrą automobilių brangimą regione, tačiau kartu ir tai, kad vartotojai yra pasiruošę mokėti daugiau už naujesnius, geresnės būklės ir mažiau taršius automobilius.
Vartotojų lūkesčių analizė atskleidžia tokius prioritetus:
- Degalų efektyvumas arba elektros sąnaudos (92% vartotojų tai įvardija kaip svarbų kriterijų)
- Patikimumas ir priežiūros kaštai (89%)
- Saugos funkcijos ir įranga (83%)
- Komforto įranga (71%)
- Multimedijos ir jungiamumas (68%)
Įdomu tai, kad tarp jaunesniųjų vartotojų (18-35 metų) jungiamumas ir technologijų integravimas automobilyje (galimybė naudoti Apple CarPlay, Android Auto, belaidis įkrovimas ir t.t.) yra trečioje prioritetų vietoje, aplenkdamas saugos funkcijas.
Elektromobilių barjerai ir sprendimai
Nepaisant augančio populiarumo, elektromobiliai vis dar susiduria su barjerais. Kaipkada.lt užfiksuotos probleminės sritys, dėl kurių vartotojai dvejoja rinktis elektromobilį:
- Ribota įkrovimo infrastruktūra (įvardija 76% vartotojų)
- Aukšta pradinė kaina (71%)
- Nerimas dėl nuvažiuojamo atstumo (68%)
- Nežinomybė dėl perpardavimo vertės (64%)
- Baterijų ilgaamžiškumo klausimai (58%)
Tačiau Kaipkada.lt duomenys taip pat rodo, kad vartotojai aktyviai ieško sprendimų šioms problemoms. Pavyzdžiui, 53% padidėjo paieškų, susijusių su namų įkrovimo sprendimais, o 47% išaugo užklausų apie valstybės subsidijas elektromobiliams.
Nauji vartotojų segmentai
Analizuojant paieškos duomenis, išryškėja nauji vartotojų segmentai:
Praktiški ekologai – vartotojai, kurie derina aplinkosaugines vertybes su ekonominiu praktiškumu. Jie dominuoja elektromobilių paieškose, tačiau ieško modelių, kurių kaina neviršija 25,000 EUR.
Techno-entuziastai – ieško automobilių su pažangiausiomis technologinėmis funkcijomis, nepriklausomai nuo variklio tipo. Šis segmentas dažniau renkasi naujesnius, iki 3 metų senumo automobilius.
Racionalieji pragmatikai – prioritetą teikia ekonomiškumui, patikimumui ir priežiūros kaštams. Dažniausiai ieško 3-5 metų senumo automobilių iš patikimų gamintojų.
Šeimos mobilumo ieškotojai – dominuoja minivėnų ir erdvių SUV paieškose, akcentuoja saugumą ir praktiškumą.
Šių segmentų išskyrimas leidžia geriau suprasti vartotojų motyvacijas ir prioritetus renkantis automobilį 2025 metais.
Ateities prognozės
Remiantis Kaipkada.lt duomenimis ir esamomis tendencijomis, galima prognozuoti šiuos pokyčius Rytų Europos automobilių rinkoje artimiausioje ateityje:
- Elektromobilių dalis paieškose ir pardavimuose toliau augs, tikėtina pasiekdama 35-40% visų paieškų iki 2027 metų.
- Naudotų elektromobilių rinka taps aktyvesnė, kadangi pirmosios elektromobilių kartos pasiekia antrinę rinką palankesnėmis kainomis.
- Dyzelinių automobilių populiarumas toliau mažės, ypač miesto vartotojų segmente.
- Hibridiniai automobiliai taps „pereinamuoju” sprendimu tarp vidaus degimo ir elektrinių automobilių, ypač regionuose su ribota įkrovimo infrastruktūra.
- Dalijimosi automobiliais ir ilgalaikės nuomos paslaugos taps populiaresnės, ypač miestų centruose.
Rytų Europos automobilių rinka 2025 metais yra transformacijos taške. Elektromobiliai tampa vis labiau priimtina alternatyva, o vartotojai demonstruoja didesnį išprusimą ir aplinkosauginį sąmoningumą.
Tačiau naudoti vidaus degimo varikliu aprūpinti automobiliai išlieka svarbūs regiono mobilumo sprendimų portfelyje, ypač atsižvelgiant į infrastruktūrinius apribojimus ir ekonominius faktorus. Vartotojų elgsena tampa labiau apgalvota, prioritetą teikiant ilgalaikei ekonominei naudai, o ne tik pradinei kainai.
Šios tendencijos patvirtina, kad Rytų Europa, nors ir lėčiau nei Vakarų Europa, juda elektrinės mobilumo revoliucijos link. Infrastruktūros plėtra, valstybių subsidijos ir technologijų tobulėjimas turėtų paspartinti šią transformaciją artimiausiais metais.
Parašyti komentarą