Kodėl savo sąskaitoje matote rezervuotas sumas ir kas su jomis vyksta? Kartais būna, kad dėl techninių priežasčių nepavyksta atsiskaityti kortele, tada už prekes atsiskaitoma grynaisiais pinigais, tačiau rezervuotos sumos iš kortelės sąskaitos nedingsta – jos ten prabūna 10 dienų. Ką tokiu atveju daryti?
Kas yra rezervacija?
Nors atsiskaitymas kortele atrodo paprastas, už jo slypi sudėtingas procesas. Kai perkate, bankas patikrina, ar kortelės sąskaitoje yra pakankamai lėšų. Jei taip, suma yra rezervuojama – „užlaikoma“, kad būtų užtikrinta, jog ja bus galima naudotis, kai prekybininkas gaus pinigus. Šis rezervavimas yra tarsi pažadas, kad už pirkinį bus sumokėta. Tik po to, kai prekybininkas nusiunčia sandorį apdoroti (paprastai dienos pabaigoje), prasideda tikrasis pervedimas ir pinigai iš kliento banko pervedami į prekybininko banką.
Kiek laiko suma lieka rezervuota?
Jei prekiautojas nesiunčia mokėjimo prašymo, rezervacija išlieka. Paprastai ji automatiškai atšaukiama po 7-14 dienų. Jei suma nedidelė, galite tiesiog palaukti. Tačiau jei suma yra didelė arba „užstrigo“ ilgam laikui, verta susisiekti su banku.
Ką daryti, jei nepavyko atlikti mokėjimo kortele?
Jei kortele iš tikrųjų nebuvo pasinaudota (pvz., mokėjimas nepavyko ir buvo atsiskaityta grynaisiais pinigais), tačiau sąskaitoje vis dar yra rezervuota suma, geriausia kreiptis į savo banką. Patartina pateikti kasos terminalo kvitą ar kitą nepavykusios operacijos įrodymą. Tuomet bankas gali bandyti anksčiau laiko atšaukti rezervaciją. Atminkite: bankas negali atšaukti rezervacijos nedalyvaujant prekybininkui, nebent gautas atitinkamas atsisakymas mokėti.
Šaltinis: dzentlmenis.lv
Parašyti komentarą