VW vadovas Oliver Blume iškėlė abejones dėl sprendimo iki 2035 m. atsisakyti vidaus degimo variklių. Gali prireikti pereinamojo laikotarpio, nes kitaip gali kilti sunkumų.
VW vadovas Oliver Blume išreiškė abejones dėl nustatytos datos, kada Europos Sąjungoje bus uždrausti nauji vidaus degimo varikliai. Interviu laikraščiui „Neue Osnabrücker Zeitung“ Šanchajaus automobilių parodoje jis pabrėžė, kad būtina reguliariai tikrinti, kaip iš tiesų plinta elektromobilumas.
„Transporto pertvarkymo procese nuolat reikia tikrinti, kaip greitai plinta elektromobilumas, atsižvelgiant į realijas“, – paaiškino O. Blume. Jis pridūrė, kad „prireikus gali būti reikalingi politiškai lankstūs pereinamieji laikotarpiai“.
Reikalavimas nuolat koreguoti klimato strategiją
2035 m. planuojamas naujų vidaus degimo variklių gamybos nutraukimas daugeliui gamintojų reiškia didelius pokyčius, o perėjimas prie elektromobilumo Europos šalyse vyksta skirtingu greičiu. „Der Spiegel“ ataskaitoje teigiama, kad lemiamus vaidmenis vaidina tokie veiksniai kaip įkrovimo infrastruktūra, valstybės skatinimo priemonės ir vartotojų priimtinumas.
Pati „Volkswagen“ per pastaruosius metus investavo nemažai į elektromobilumą. Koncernas siekia iki 2030 m. didžiąją dalį savo transporto priemonių parko pakeisti elektriniais varikliais.
ES Komisija iš pradžių buvo nusprendusi, kad nuo 2035 m. nebus registruojami nauji lengvieji automobiliai ir lengvieji komerciniai automobiliai su vidaus degimo varikliais. Šis sprendimas yra dalis išsamaus klimato apsaugos paketo „Fit for 55“, kuriuo ES siekia iki 2030 m. sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą bent 55 proc. palyginti su 1990 m.
Pramonės spaudimu Ursula von der Leyen kovo pradžioje paskelbė, kad iš pradžių 2026 m. numatytą vidaus degimo variklių uždraudimo peržiūrą perkels į 2025 m. antrąjį pusmetį. Be to, ji pažadėjo palengvinti šių metų tarpinį tikslą. Vietoj vienerių metų termino ES automobilių gamintojams suteikia trejų metų laikotarpį tikslams pasiekti.
Blume’s reikalavimas atlikti „realybės patikrinimą“ galėtų būti suprastas kaip nuoroda į tai, kad automobilių pramonei reikia daugiau laiko perėjimui arba kad dar nėra pakankamai palankių sąlygų visiškai pereiti prie elektromobilumo.
Parašyti komentarą