Europos Sąjungos valdžios institucijos rengia naujus sunkvežimių kontrolės teisės aktus. Jei teisės aktai įsigalios, bus dar daugiau kontrolės. Paketo pavadinimas – „Roadworthiness Package“. Transporto sektorius netrukus gali patirti nemažą sukrėtimą.
Transporto sektorius neturi lengvo gyvenimo, o netrukus gali paaiškėti, kad bus dar sunkiau. Europos Komisija parengė naujų taisyklių rinkinį, kuris turėtų užtikrinti tikslesnius ir griežtesnius patikrinimus. Žinoma, visa tai daroma siekiant pagerinti saugumą keliuose.
Naujosios taisyklės numato išmetamųjų dujų sistemų patikrinimus
Siūlomose taisyklėse yra nuostata dėl išsamesnių išmetamųjų dujų kontrolės – bus matuojamas triukšmo ir azoto oksido kiekis. Kontrolė bus atliekama keliuose, naudojant nešiojamus prietaisus.
Be to, Briuselis norėtų, kad tokie patikrinimai būtų privalomi atliekant techninę apžiūrą mažesnėms sunkiasvorėms priemonėms iki 3,5 tonos. Kodėl? Atsakymas paprastas – įstatymų leidėjai nori išaiškinti automobilius su neveikiančia ekologine įranga arba tuos, kuriuose buvo modifikuota AdBlue sistema.
Patikrinimo duomenys tarptautinėje duomenų bazėje
Tačiau išsamūs išmetamųjų dujų sistemų patikrinimai nėra vieninteliai siūlomi pakeitimai „Roadworthiness Package“ (Tinkamumo važiuoti pakete). Europos Sąjunga norėtų, kad kiekvieno kelių patikrinimo metu būtų privaloma tikrinti krovinio tvirtinimą. Ir tai dar ne viskas.
Kitas siūlomų pakeitimų punktas – privalomas odometro rodmenų užrašymas techninės apžiūros metu. Tai, kas pas mus yra standartas, daugelyje šalių dar nėra privaloma. Nauja būtų tai, kad techninės apžiūros rezultatai būtų įrašomi į tarptautinę skaitmeninę duomenų bazę. Toks sprendimas leistų patikrinti sunkvežimių būklę nepriklausomai nuo jų kilmės.
Jei Europos Komisijos parengtas projektas bus patvirtintas Europos Parlamente ir Europos Sąjungos Taryboje, bus galima nustatyti datą, kada naujos nuostatos įsigalios. Jei tai pavyks, papildomi patikrinimai sutrikdys transporto įmonių veiklą.
Šaltinis: Moto.pl
Parašyti komentarą