Naujausias tyrimas rodo, kad vaikai, vos penkias minutes žiūrėję nesveiko maisto reklamą, per dieną vidutiniškai suvartoja 130 kilokalorijų daugiau. Dėl to gali atsirasti antsvoris ir nutukimas.
Nesveiko maisto reklama daro didelę įtaką vaikų mitybos įpročiams. Net trumpas susidūrimas su tokia reklama gali paskatinti vaikus suvartoti daugiau kalorijų, nei jiems reikia. Šie duomenys akivaizdžiai rodo, kad būtina apsaugoti vaikus nuo visur esančios greito maisto ir užkandžių reklamos.
Tyrimas patvirtina kalorijų suvartojimo padidėjimą
Eksperimento metu 240 vaikų nuo 7 iki 15 metų amžiaus Jungtinėje Karalystėje buvo suskirstyti į dvi grupes. Viena grupė penkias minutes žiūrėjo reklamas, kuriose buvo reklamuojami labai perdirbti maisto produktai, o kita grupė žiūrėjo neutralius vaizdo įrašus. Po to vaikai galėjo valgyti, ką norėjo. Rezultatas buvo aiškus: vaikai, kurie prieš tai žiūrėjo greito maisto reklamą, suvartojo vidutiniškai 130,9 kilokalorijų daugiau nei kontrolinės grupės vaikai. Šis papildomas kalorijų kiekis atitinka maždaug dvi riekeles skrudintos duonos ir ilgainiui gali prisidėti prie antsvorio atsiradimo.
Poveikis nepriklauso nuo turinio ir žiniasklaidos priemonės
Keista, bet nesvarbu, ar reklamoje buvo rodomi konkretūs produktai, ar tik prekių ženklai. Taip pat rezultato nepaveikė ir reklamos kanalas – televizija, socialiniai tinklai ar plakatai. Visos reklamos formos lėmė padidėjusį kalorijų suvartojimą. Šie rezultatai pabrėžia, kad būtina reguliuoti nesveiko maisto reklamą vaikų akivaizdoje.
Amžius ar socialinė ekonominė padėtis neapsaugo
Tyrimas parodė, kad nei vaikų amžius, nei jų socialinė ekonominė padėtis nesumažino reklamos poveikio. Įtakos turėjo tik KMI (kūno masės indeksas, palyginti su vidurkiu): kiekvienam KMI padidėjimui vidutinis kalorijų suvartojimas padidėdavo 17 kcal. Tai rodo, kad jau antsvorio turintys vaikai yra ypač jautrūs reklamos poveikiui.
Ypač problematiška prekių ženklų reklama
Ypač nerimą kelia tai, kad netgi grynai prekių ženklų reklama, kurioje nebuvo rodomi konkretūs produktai, padidino kalorijų suvartojimą. Ši reklamos forma šiuo metu daugelyje šalių, įskaitant Vokietiją, yra nepakankamai reguliuojama. Todėl ekspertai reikalauja griežtesnių teisinių priemonių, kad vaikai būtų apsaugoti nuo tokio poveikio.
Išvada
Šio tyrimo rezultatai aiškiai parodo, kokį didelį poveikį reklama gali turėti vaikų mitybos įpročiams. Siekiant sumažinti antsvorio turinčių vaikų skaičių, būtina reguliuoti nesveiko maisto reklamą vaikams prieinamose vietose ir informuoti tėvus bei pedagogus apie šią problemą. Tik taip galima užtikrinti sveiką ateities kartų vystymąsi.
Šaltinis: chip.de