Ispanijoje siekiama susieti baudų dydį su vairuotojo pajamomis. Pagal siūlomą modelį baudos skirtumas gali siekti net iki 500 %. Tai, kas vienam vairuotojui kainuotų 200 eurų, kitam – priklausomai nuo pajamų – galėtų kainuoti iki 1000 eurų.
Naujos Bendrosios eismo taisyklės
Vyriausybė šiuo metu rengia naują Bendrųjų eismo taisyklių redakciją. Dokumentas yra pataisų stadijoje – įvairios partijos teikia savo siūlymus ir pataisas, kurios vėliau bus svarstomos balsuojant. Tačiau net ir tokiais visuomenei svarbiais klausimais kaip eismo saugumas, kuris kasmet lemia šimtus gyvybių, susitarimo tarp politinių jėgų kol kas nėra.
Partijų siūlymai: nuo pensinio amžiaus iki greičio ribų
Tarp labiausiai dėmesį patraukusių pasiūlymų – Junts partijos iniciatyvos. Jie siūlo sumažinti pensinį amžių vežėjams, nes tai – rizikinga profesija, ypač vyresniame amžiuje. Taip pat jie prieštarauja Vyriausybės planui drausti pranešimus apie greičio ir alkoholio patikras. Šiuo klausimu Junts randa bendrą kalbą su PP, kuri remiasi komunikacijos slaptumo principu.
Greičio viršijimas – jau ne tik pažeidimas, bet ir nusikaltimas
Šalininkai taip pat siūlo griežtinti greičio ribų viršijimo vertinimą. Pagal jų siūlymą, greičio viršijimas mieste virš 30 km/h, o užmiestyje – virš 50 km/h, turėtų būti laikomas nusikaltimu, o ne tik administraciniu pažeidimu.
SUMAR pasiūlymas: baudos pagal pajamas
Partija SUMAR dar kartą siūlo diferencijuoti baudas pagal vairuotojo pajamas. Pagal jų pasiūlymą:
- Uždirbantys 70 000–85 000 eurų per metus mokėtų 150 % didesnę baudą,
- Uždirbantys iki 100 000 eurų – 300 %,
- O tie, kurių pajamos viršija 100 000 eurų – net 500 % daugiau.
Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, už tą pačią parkavimo pažeidimą bauda galėtų svyruoti nuo 200 iki 1000 eurų. Visais atvejais būtų taikoma 50 % nuolaida, jei bauda sumokama greitai.
Šaltinis: eldebate.com