„Euro NCAP“ egzistuoja tam, kad parodytų, kurie automobiliai yra saugiausi vartotojams. Neseniai buvo išbandyti 16 naujų modelių, tarp jų ir kiniški. Kaip Azijos gamintojų transporto priemonės pasirodė šalia europinių?
„Euro NCAP“ periodiškai atlieka automobilių susidūrimo bandymus, kad vairuotojams nereikėtų to daryti patiems. Remiantis testų rezultatais, skiriami įvertinimai, kurie padeda suprasti, kurie automobiliai yra labiau, o kurie – mažiau saugūs. Naujausio bandymo metu buvo testuoti 16 automobilių modelių, įskaitant kiniškus.
Kas buvo testuota?
Išbandyti buvo „Audi“, „Dacia“, „Ford“, „MG“, „Opel/Vauxhall“, „Peugeot“, „Renault“, „Tesla“, „Voyah“ ir „Volkswagen“ automobiliai. Bandymus atliko nepriklausoma organizacija „Euro NCAP“. Buvo tikrinama, kaip automobiliai apsaugo keleivius susidūrimo metu, kaip padeda išvengti nelaimių ir kas vyksta po įvykio.
Kiniški automobiliai – pigūs, bet ar saugūs?
Penkios žvaigždutės buvo skirtos šiems modeliams: naujajam „Audi A5 PHEV (2024)“, „Audi Q5“, „VW Tayron“, „MG MGS5 EV“, „Tesla Model 3“, „Toyota C-HR PHEV (2024)“ ir debiutantui „Voyah COURAGE“. Dėmesio verti du kiniški modeliai – „MG“ ir „Voyah“ – kurie įrodė, kad kiniška kilmė nereiškia prastesnės kokybės. Šie modeliai aplenkė tokius kaip: elektrinis „Renault 4 (2024)“, „Ford Tourneo Custom“ (taip pat ir jo elektrinė versija), „Kia EV3“ (be saugos paketo – 4 žvaigždės, su – 5), „Opel Grandland“, „Peugeot 3008“ ir „5008“, bei „Volkswagen Transporter“. Visi šie modeliai gavo po 4 žvaigždes.
Blogiausiai pasirodė „Dacia Bigster“, kuriai pavyko surinkti tik 3 žvaigždes – tai tik patvirtino, kad tai ekonomiškas automobilis be papildomų saugos funkcijų.
Ką tikrina „Euro NCAP“?
Organizacija vertina automobilių saugumą pagal susidūrimo iš priekio, šono ir galo testus, pėsčiųjų apsaugą ir nelaimių prevencijos sistemas. Testai sukurti tam, kad pateiktų visapusišką saugumo vaizdą – tiek keleiviams viduje, tiek kitiems eismo dalyviams.
Didėjantis automobilių svoris
„Euro NCAP“ taip pat atkreipė dėmesį į augančią automobilių masę. Per pastaruosius 10 metų automobilių vidutinis svoris Europoje išaugo 100 kg. Didelę įtaką tam daro vis labiau populiarėjantys SUV – jie 2024 m. sudarė 54 % naujų automobilių pardavimų Europoje, 33 % – Jungtinėje Karalystėje. Svorio augimui taip pat prisideda elektriniai automobiliai.
Atnaujintas frontalinio susidūrimo testas
2020 m. „Euro NCAP“ atnaujino savo frontalinio susidūrimo testą – Mobile Progressive Deformable Barrier (MPDB), kurio metu automobilis testuojamas susidūrime su judančia deformuojama barjera, imituojančia vidutinio dydžio šeimos automobilį (apie 1400 kg). Abu objektai važiuoja 50 km/h greičiu ir susiduria 50 % pločio dalimi.
Nors visi 16 automobilių testuose gerai apsaugojo keleivius, MPDB testas parodė, kad kai kurie jų gali būti pavojingesni kitiems eismo dalyviams, ypač susidūrus su lengvesnėmis transporto priemonėmis.
Svarbu pažymėti, kad prastas rezultatas dėl suderinamumo dar nereiškia, kad automobilis savaime yra nesaugus. „Euro NCAP“ ragina automobilių gamintojus kurti transporto priemones, kurios būtų draugiškesnės kitiems kelių eismo dalyviams ir nesitenkintų esama situacija. MPDB testas padeda kurti modelius, kurie ne tik apsaugo savo keleivius, bet ir sumažina žalą kitiems.
Šaltinis: moto.pl
Parašyti komentarą