Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas
Pradžia Straipsniai Automobiliai / Transporto priemonės Ar tikrai dar mokėtum išlaikyti „teoriją“? 9 iš 10 lietuvių to nebenori kartoti – ekspertai siūlo kitą sprendimą
Automobiliai / Transporto priemonės

Ar tikrai dar mokėtum išlaikyti „teoriją“? 9 iš 10 lietuvių to nebenori kartoti – ekspertai siūlo kitą sprendimą

Kurie Zodiako ženklai neturėtų vairuoti
Dalintis

Daugiau nei 85 % vairuojančių lietuvių nemato reikalo gyvenime dar kartą laikyti teorinio vairavimo egzamino – esą užteko vieno karto. Tačiau eismo saugumo ekspertai primena: kelių eismo taisyklės keičiasi, automobiliai tampa vis sudėtingesni, o įgūdžiai – blėsta.

Ir nors privalomo egzamino idėją dauguma vertina kaip perteklinę, specialistai ragina: užuot varginę vairuotojus testais, geriau padarykime žinių atnaujinimą prieinamą, savanorišką ir vertingą.

Vairuotojai griežti: „mokytis iš naujo – laiko švaistymas“

Vasario mėnesį atlikta apklausa parodė – tik 14 % vairuotojų pritaria periodiniam žinių tikrinimui. Beveik pusė respondentų (45 %) mano, kad tai reikėtų daryti tik tiems, kurie nuolat pažeidinėja taisykles.

Dar 41 % vairuotojų į bet kokį žinių atnaujinimą žiūri skeptiškai – 24 % teigia, kad patyrusiems vairuotojams tai tiesiog nereikalinga, o 17 % – kad tai būtų „papildoma našta“.

„Kam vėl laikyti egzaminą, jei jau turiu teises?“ – tokia nuostata vis dar vyrauja.

Ar KET reikėtų laikyti iš naujo

Ekspertai įspėja: „nežinojimas – ne pasiteisinimas“

Vairavimo instruktorius ir buvęs lenktynininkas Artūras Pakėnas sako paprastai: automobiliai keičiasi, taisyklės kinta, o vairuotojų budrumas – slopsta. Ir čia slypi pavojus.

„Žmonės prie vairo jaučiasi drąsiai, bet po kelių metų vairavimo įpročiai tampa automatiniai, o tai – ne visada gerai. Taisyklės keičiasi ne kasdien, bet kai pasikeičia – apie tai ne visi sužino. Todėl ir daromos klaidos, kurios kartais kainuoja labai brangiai“, – sako jis.

Pakėnas siūlo skirti du dalykus:

  • privalomą egzaminą – tik taisyklių pažeidėjams
  • savanorišką žinių atnaujinimą – visiems kitiems

„Reguliarus žinių atnaujinimas – tai ne tik dėl eismo taisyklių. Tai požiūrio klausimas. Vairavimo kultūra formuojasi per supratimą, kad eismas keičiasi – ir mes turime keistis kartu“, – pabrėžia instruktorius.

Ar įmonės turėtų rūpintis darbuotojų vairavimu?

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas pasakoja, kad įmonė skatina darbuotojus atnaujinti vairavimo žinias – organizuoja specialius mokymus.

Tačiau jis pabrėžia – viskas prasideda nuo asmeninės atsakomybės: „Net ir patyrę vairuotojai pamiršta, kaip reaguoti ekstremaliomis sąlygomis ar teisingai elgtis nestandartinėse situacijose. Jei trūksta įgūdžių – kodėl nepasimokius papildomai?“

Jis įsitikinęs: ne privalomi testai gerina vairavimo kultūrą, o tikslingas informavimas ir švietimas.

Ką siūlo specialistai vietoj privalomo egzamino?

1. Daugiau informacijos

A. Pakėnas pateikia paprastą pavyzdį:
„2018 m. pasikeitė taisyklės dėl žalių rodyklių šviesoforuose – bet iki šiol daugelis nežino, kaip sankryžose elgtis, nes niekas aiškiai to nepaaiškino.“

„Aiškus, vizualiai pateiktas informavimas išspręstų šias spragas geriau nei testai“, – įsitikinęs jis.

2. Akcentas – praktikai

Teorija – gerai, bet instruktorius pabrėžia ir praktinių įgūdžių svarbą:

„Šiuolaikiniai automobiliai pilni elektronikos, bet daug vairuotojų net nežino, kaip ją naudoti. Stabdžių asistentas? Eismo juostos palaikymo sistema? Daug kas pirmą kartą apie tai girdi tik avarinėje situacijoje.“

Lietuva: 1 iš 10 darbuotojų jau dirba nuotoliniu būdu

Centrinės statistikos departamento duomenimis, nuotoliu 2024 m. dirbo 87 900 žmonių, t. y. 11,6 % visų dirbančiųjų. Dažniausiai – informacinių technologijų ir finansų srityse.

Kodėl tai svarbu? Nes didžioji dalis jų – prie vairo sėda rečiau, o praktiniai įgūdžiai nyksta.

Šaltinis: sc.bns.lt

Įvertinkite šį straipsnį:

😡  
😕  
😐  
🙂  
😍  

Kraunami duomenys...

Autorius
Adomas Račkauskas

Adomas Račkauskas – KAIPKADA.LT portalo straipsnių autorius ir ekspertas automobilių, technikos, transporto bei verslo srityse. Jo straipsniai padeda skaitytojams suprasti naujausias transporto tendencijas, technologinius sprendimus ir verslo strategijas.

1 Komentaras

guest
1 Komentaras
Naujausi
Seniausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Bronius
Bronius
prieš 21 dienų

Mažiau keiskite geras taisykles nereikes perlaikyti?????

Panašūs straipsniai
Naujieji Tesla Model S ir Model X

Atnaujinti Tesla Model S ir Model X – nauja išvaizda, daugiau spalvų ir ilgesnis nuvažiuojamas atstumas

Tesla atnaujino savo Model S ir Model X elektromobilius. Nors naujos kartos...

Žalias greičio ženklas

Ispanijoje bandomas „žalias“ greičio ženklas, bet ar jis reikalingas? Situacija Lietuvoje – aiškesnė

Ispanijos keliuose pasirodė naujas, žalios spalvos greitį nurodantis ženklas, tačiau jis sukėlė...

Stabdykite automobilį

Nedelsiant sustabdykite automobilį, jei užuodžiate šį kvapą: mechaniko perspėjimas

Žinomas amerikiečių automobilių mechanikas ir „YouTube“ turinio kūrėjas Scotty Kilmeris perspėjo savo...

original_VolkswagenTransporter

Išsami „Volkswagen“ komercinių automobilių apžvalga 2025: kurį modelį pasirinkti Jūsų verslui?

Kaip ilgametis komercinio transporto rinkos stebėtojas, mačiau ne vieną modelių atnaujinimą. Tačiau...