Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kulinarinės arba receptų knygos – praeitis: kaip keičiasi jaunų žmonių požiūris į maisto gaminimą

Knygos su receptais
2 min. skaitymo

Jauni žmonės, gimę 1997–2012 m. („Z karta“), nebenori gaminti pagal tradicines kulinarines knygas – įkvėpimo ir patarimų jie ieško iš populiarių tinklaraštininkų socialiniuose tinkluose. Tai parodė neseniai atliktas sociologinis tyrimas.

Jungtinės Karalystės bendrovė „Publicis Commerce“ apklausė 1000 18–27 metų amžiaus žmonių. Paaiškėjo, kad maisto mėgėjai vidutiniškai 3 min. 54 sek. per savaitę praleidžia žiūrėdami su maistu susijusį turinį socialiniuose tinkluose.

Pagrindinės išvados:

  • 75 % jaunuolių įkvėpimo maisto gaminimui ieško socialiniuose tinkluose – dvigubai daugiau nei tų, kurie naudojasi kulinarijos knygomis.
  • 66 % seka maisto turinio kūrėjus.
  • 40 % mano, kad influenceriai yra patikimiausias patarimų šaltinis – jie lenkia net žinomus virėjus ir specializuotus kulinarijos portalus.
  • 32 % vis dar skaito tradicines kulinarijos knygas, o 45 % patarimų gauna iš šeimos ir draugų.

Socialiniai tinklai daro įtaką ir pirkimo įpročiams:

  • 42 % apklaustųjų yra pirkę produktų iš nuorodų socialiniuose tinkluose.
  • Juos vilioja reklaminiai kodai ir partnerių nuorodos; 21 % teigia, kad taip apsipirkimas vyksta greičiau.
  • 37 % džiaugiasi, kad nereikia ieškoti ingredientų kitur, 30 % sako, kad taip išvengia kelionių į parduotuvę, o 22 % – kad nereikia sudaryti pirkinių sąrašo.

„Z kartos apsipirkimo būdą aiškiai lemia tai, ką jie mato internete, o tokios platformos kaip „TikTok“ maisto turinį paverčia lengvu keliu iki pirkimo. Tai reiškia, kad laikas nuo įkvėpimo iki įsigijimo gerokai sutrumpėja, o tai stipriai keičia žmonių apsipirkimo įpročius“, – laikraščiui Mirror sakė „Publicis Commerce“ atstovas Steve’as Rickettsas.

Tyrimo autoriai prognozuoja, kad ši tendencija skatins naujos kartos namuose gaminančių žmonių atsiradimą – trečdalis apklaustųjų pripažino, kad dėl pinigų ir laiko stokos retai valgo ne namuose.

Kiti įdomūs skaičiai:

  • 52 % mėgsta gaminti maistą ir atrasti naujus receptus.
  • 42 % renkasi kokybiškai gaminti namuose, o ne valgyti restoranuose.
  • 24 % negali sugalvoti patiekalų idėjų be socialinių tinklų pagalbos.
  • 63 % sako, kad socialiniai tinklai skatina juos išbandyti patiekalus, apie kuriuos anksčiau nebūtų pagalvoję.

Šaltinis: https://www.mirror.co.uk/lifestyle/food-drink/gen-z-turning-social-media-35672786

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.