Parfumerijos pasaulį gaubia daugybė mitų, kuriais daugelis žmonių ir toliau tiki. Pažvelkime į dažniausiai pasitaikančius iš jų ir išsiaiškinkime, kas tiesa, o kas – prasimanymas.
Ar testeris tikrai skiriasi nuo pilno buteliuko?
Vienas iš labiausiai paplitusių įsitikinimų yra tas, kad testerių kvapas skiriasi nuo komercinių kvepalų versijų. Iš tiesų, testerių ir pilno dydžio buteliukų turinys yra identiškas, nes jie gaminami toje pačioje gamykloje. Tačiau testeriai dažnai neturi dangtelio – taip yra dėl gamintojų taupumo, nes nereikia papildomų pakavimo elementų mėginiams.
Šio mito ištakos susijusios su tuo, kad parduotuvių lentynose esantys mėginiai dažnai yra veikiami ryškios šviesos ir karščio. Dėl to gali pasikeisti kvapo savybės, ypač jei testeris nebuvo naudojamas kelis mėnesius. Dėl to pasikeičia net buteliuke esančio skysčio spalva, o tai veda prie klaidingų išvadų apie skirtumą tarp testerio ir pilnaverčių kvepalų.
Mitai apie feromonus ir afrodiziakus kvepaluose
Dažnai girdite pažadus, kad kvepalai su feromonais padarys jus itin patrauklius priešingai lyčiai. Tačiau moksliškai įrodyta, kad žmonių feromonų negalima surinkti ir įdėti į kvepalus, o gyvūnų feromonai veikia tik savo rūšies atstovus. Pavyzdžiui, elnių muskusas pritraukia tik kitus tos pačios rūšies elnius.
Afrodiziakai – tai medžiagos, galinčios paveikti lytinį potraukį, tačiau norint, kad būtų veiksmingi, juos reikia nuryti. Jokie kvepalai neveiks visų vienodai, nes kvapų suvokimas priklauso nuo asmeninės patirties ir emocijų. Smegenų limbinė sistema kvapus apdoroja per prisiminimų ir jausmų prizmę, todėl tas pats kvapas skirtingiems žmonėms gali sukelti visiškai skirtingas reakcijas.
Kaina ir patvarumas: ar brangesni kvepalai visada geresni?
Dar vienas paplitęs mitas yra tas, kad brangesni kvepalai visada yra geresnės kokybės. Kvepalų kaina apima ne tik ingredientų kainą. Ji apima prekės ženklo, pakuotės, rinkodaros, logistikos ir gamybos kiekių išlaidas. Pavyzdžiui, žaliavų pirkimas mažomis partijomis nišiniams prekių ženklams gali būti žymiai brangesnis nei dideliems gamintojams, todėl kaina ne visada yra kokybės rodiklis.
Taip pat nemanykite, kad kvapo patvarumas tiesiogiai priklauso nuo jo kainos. Kvepalai yra menas, o parfumeriui kompozicija gali būti svarbesnė nei kvapo ilgaamžiškumas. Lengvi, gaivūs odekolonai fiziškai negali išsilaikyti ant odos ilgiau nei 3–4 valandas. Kvapai suteikia akimirksniu emocijas ir malonumą, tarsi išskirtinis desertas, kuris nebūtinai turi palikti sotumo jausmą visai dienai.