Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kai svajonės veda į kaimą: Lauryno istorija apie prasmės paieškas ir atrastą bendruomenę

Jaunas istorijos mokytojas
5 min. skaitymo

Vis dažniau girdime apie jaunus žmones, kurie po studijų renkasi ne didmiesčio šurmulį, o ramesnį gyvenimą mažesniuose Lietuvos miesteliuose ar kaimuose. Vieniems tai – ramybė, kitiems – galimybė būti arčiau gamtos, tretiems – noras kurti pokyčius bendruomenėje. 29-erių Laurynas – vienas iš tokių pavyzdžių. Užaugęs provincijoje, jis galėjo likti Vilniuje, kur baigė istorijos studijas, bet pasirinko kitą kelią: tapo mokytoju Merkinės miestelyje Dzūkijoje.

Jo istorija – tai ne tik pasakojimas apie profesinį pasirinkimą, bet ir apie prasmės paieškas, bendruomenės svarbą bei atradimą, kad tikrieji pokyčiai prasideda nuo paprastų, kasdienių dalykų.

Kelias į Merkinę: sprendimas, kurio niekas nesuprato

Baigęs universitetą, Laurynas turėjo galimybę likti sostinėje. Buvo darbo pasiūlymų muziejuje, kultūros įstaigose. „Daug kas klausė – kam važiuoti į kaimą? Juk ten mažos algos, mažai galimybių. Bet man trūko prasmės. Norėjau jaustis, kad mano darbas tiesiogiai keičia žmonių gyvenimus,“ – prisimena Laurynas.

Būtent todėl jis nusprendė priimti pasiūlymą mokytojauti Merkinės gimnazijoje. Nors miestelis nėra didelis, jame yra stipri bendruomenė, o aplink – nuostabi Dzūkijos gamta.

Pirmieji metai: abejonės ir išbandymai

Pradžia buvo nelengva. „Įsivaizdavau, kad ateisiu su entuziazmu ir visi iškart susižavės. Bet realybė buvo kitokia: kai kurie vaikai buvo abejingi, dalis – pavargę, kai kurie net nesuprato, kodėl jiems reikalinga istorija,“ – pasakoja Laurynas.

Jis prisimena vieną pirmųjų pamokų, kai klasė tylėjo, o jo klausimai aidėjo be atsako. „Grįžęs namo galvojau – gal jie buvo teisūs, gal tikrai pasielgiau kvailai, kad čia atvažiavau.“

Tačiau Laurynas nusprendė nepasiduoti. Jis pradėjo ieškoti kitų kelių – istoriją pasakoti ne tik iš vadovėlio, bet ir parodyti ją gyvai. Vedė mokinius prie Merkinės piliakalnio, organizavo žygius po Dzūkijos nacionalinį parką, kvietė vietinius senolius papasakoti prisiminimus apie sovietmetį ar senas tradicijas.

Istorija
Istorija

Kai vaikai pradėjo klausti

Po kelių mėnesių atsirado pirmieji rezultatai. „Vieną dieną, kai ėjome prie piliakalnio, vienas berniukas paklausė: „Mokytojau, o ar čia tikrai stovėjo pilis?“. Tas paprastas klausimas man reiškė labai daug – vaikas pradėjo domėtis,“ – sako Laurynas.

Pamažu vaikai ėmė patys diskutuoti, kelti klausimus, prašyti daugiau istorijų. Vienas jų, anksčiau mažai rodęs iniciatyvos, vėliau pasakė, kad nori studijuoti istoriją. „Tai buvo mano maža pergalė. Supratau, kad nors pradžia buvo sunki, bet kiekvienas žingsnis turi prasmę.“

Bendruomenės reakcija

Merkinės bendruomenė taip pat netruko pastebėti pokyčių. Tėvai pradėjo sakyti, kad vaikai ne tik laukia pamokų, bet ir grįžę namo dalinasi pasakojimais apie miestelio istoriją. „Anksčiau istorija buvo viena nuobodžiausių pamokų, o dabar mano sūnus nori nueiti į piliakalnį net savaitgalį,“ – sako viena mama.

Mokyklos direktorė taip pat giria Lauryną: „Jis įnešė daug gyvybės. Svarbiausia – nebijoti eiti netradiciniu keliu ir rasti ryšį su vaikais.“

Kodėl verta rinktis kaimą?

Laurynas sako, kad didžiausias atlygis už jo darbą – ne pinigai, o artumas ir nuoširdumas. „Čia, kaime, vaikai mato tave ne tik kaip mokytoją. Jie mato tave parduotuvėje, gatvėje, per šventes. Tu tampi bendruomenės dalimi. Tai yra tikras ryšys, kokio sunkiai sulauktum didmiestyje.“

Be to, jis priduria, kad gyvenimas Merkinėje leidžia gyventi ramiau, bet kartu – turėti didelę atsakomybę. „Kai bendruomenė maža, tavo darbas labai matomas. Bet būtent tai ir motyvuoja.“

Lauryno patarimai jauniems žmonėms

Laurynas dalijasi trimis esminiais dalykais, kurie padėjo jam ne tik išlikti, bet ir atrasti save mokytojo darbe:

  1. Nebijokite išeiti iš komforto zonos. Tik taip sužinosite, ką iš tiesų galite.
  2. Ieškokite prasmės, o ne tik patogumo. Kartais tai, kas atrodo sudėtinga, galiausiai suteikia didžiausią pasitenkinimą.
  3. Kurti ryšį svarbiau nei perteikti informaciją. Vaikai prisimins ne datas ar faktus, o tai, kaip juos įkvėpei.

Pabaiga

Lauryno istorija – tai priminimas, kad prasmingas gyvenimas ne visada slypi didžiuosiuose miestuose. Kartais jis prasideda mažoje mokykloje, tarp piliakalnių ir upių, kur jaunas mokytojas kasdien rodo vaikams, kad istorija gali būti gyva, įdomi ir įkvepianti.

Už šią istoriją dėkojame Laurynui D. iš Merkinės.

Pasidalinkite šiuo straipsniu
Sekti:
Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.