Belgijos prekybos tinklai „Brico” ir „Carrefour” diegia dirbtinio intelekto generuojamą muziką, kuri, kaip tikimasi, sumažins licencijavimo išlaidas, tačiau gali atimti iš atlikėjų daugiau nei ketvirtadalį pajamų.
Dirbtinio intelekto muzikos atnešimas į mažmeninę prekybą
„Brico” jau naudoja dirbtinio intelekto generuojamą muziką iš „M-Cube”, kuri kuria individualius, teisiškai saugius grojaraščius, pritaikytus prie parduotuvės nuotaikos. Panašius sprendimus įdiegė ir kiti Belgijos mažmenininkai, įskaitant „X2O”, „Krëfel”, „Trafic”, „Oh’Green” ir „Club”.
Didžiulės sutaupos ir poveikis menininkams
Algoritmų sukurtai muzikai nereikia mokėti licencijų mokesčių, o tai reiškia dideles santaupas didelėms įmonėms. Tačiau asociacija „Sabam”, kuri renka ir moka honorarus autoriams bei kompozitoriams, įspėja, kad menininkai gali prarasti net 25–28 % pajamų iš muzikos, grojamos parduotuvėse, viešbučiuose ir restoranuose.
„Carrefour” planai
„Carrefour”, turinti 700 parduotuvių Belgijoje, planuoja visiškai pereiti prie dirbtinio intelekto muzikos nuo 2026 iki 2028 metų. Pasak tinklo atstovo Damieno Bytebier, ši technologija leidžia kurti sezoninius ir reklaminius takelius, pavyzdžiui, dainą, reklamuojančią žuvies pirštelius ar kalėdines akcijas.
Ne visi renkasi dirbtinį intelektą
Tačiau ne visos įmonės juda šia kryptimi. IKEA pabrėžia, kad vis dar naudoja žmonių sukurtą muziką, nors ji taip pat yra nemokama vartotojams per jų transliacijos sistemas.
Tendencija gali pasikeisti
Tačiau, anot „Sabam”, dirbtinio intelekto muzikos diegimo tendencija netrukus gali pasikeisti. Šalyse, besiribojančiose su Belgija, kai kurios parduotuvės grįžta prie tradiciškai kuriamos muzikos, nurodydamos geresnę atmosferą ir didesnį komfortą klientams bei darbuotojams.
„Tik žmogaus sukurta muzika gali sukelti tikras emocijas”, – pabrėžė Stevenas Desloovere’as, „Sabam” muzikos vadovas.
Išvada
Nors dirbtinio intelekto muzika siūlo reikšmingų ekonominių pranašumų mažmeninės prekybos tinklams, jos poveikis muzikos pramonei ir atlikėjų pajamoms kelia susirūpinimą. Ateitis parodys, ar technologinis efektyvumas nugalės žmogiškąjį kūrybiškumą ir autentiškumą, ar mažmenininkai vis dėlto grįš prie tradicinės muzikos dėl geresnės klientų patirties.