Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Vairuotojas įjungė valytuvus – teismas jį nubaudė: Vokietijoje tai prilygo telefono naudojimui

Tesla liečiamas ekranas / Flystock / Shutterstock.com
3 min. skaitymo

Vokietijos teismas paskyrė 200 eurų baudą ir mėnesio vairavimo draudimą vairuotojui, kuris… įjungė valytuvus. Skamba absurdiškai, tačiau byla tapo precedentu – ji parodė, kad net įprastas jutiklinio ekrano naudojimas gali būti traktuojamas kaip neleistinas dėmesio atitraukimas nuo kelio, rašo portalas t-online.de.

Kaip viskas įvyko

Vairuotojas, važiuodamas per lietų, bandė pakeisti valytuvų greitį. Tačiau vietoj fizinio jungiklio jis turėjo naudoti centrinį jutiklinį ekraną. Bandydamas tai padaryti, jis prarado transporto priemonės kontrolę ir sukėlė incidentą.

Vietos teismas pripažino jį kaltu dėl neteisėto elektroninio prietaiso naudojimo vairuojant, skyrė 200 eurų baudą ir atėmė teisę vairuoti vienam mėnesiui. Nors vairuotojas sprendimą apskundė, Karlsrūhės aukštesnysis apygardos teismas nuosprendį paliko galioti.

Kodėl už valytuvus – tokia bausmė

Teismo motyvas paprastas, nors ir kelia diskusijų: jutiklinio ekrano naudojimas prilygsta mobiliojo telefono naudojimui.
Pagal Vokietijos įstatymus vairuotojas gali naudotis įrenginiais tik tada, kai pakanka trumpo žvilgsnio, o rankos ir dėmesys beveik visiškai lieka kelyje.

Problema ta, kad daugelio modernių automobilių – ypač elektrinių ir hibridinių – valdymo funkcijos, tokios kaip oro kondicionierius, šviesos ar valytuvai, perkeltos į ekranus. Tokiu atveju kiekvienas bandymas ką nors pakeisti tampa potencialiu teisės pažeidimu.

Valytuvų įjungimas gali kainuoti 200 eurų
Valytuvų įjungimas gali kainuoti 200 eurų

Ką tai reiškia vairuotojams

Teoriškai vairuotojai gali naudoti borto sistemas, bet tik labai trumpai žvilgtelėję į ekraną arba naudodami balso komandas. Rekomenduojama visus nustatymus – nuo navigacijos iki valytuvų režimo – pasiruošti dar prieš važiuojant.

Vis dėlto ekspertai šią situaciją vadina absurdiška. Kintant lietaus intensyvumui ar užsitaškius stiklui, vairuotojas turi reaguoti akimirksniu – sustoti pakelėje vien tam, kad įjungtų valytuvus, būtų tiesiog pavojinga.

Gamintojų sprendimai – vairuotojų problema

Paradoksalu, tačiau visi automobilių modeliai, kuriuose beveik visos funkcijos valdomos jutikliniu ekranu, yra oficialiai patvirtinti naudoti Europos keliuose. Tai reiškia, kad jie atitinka saugumo standartus. Tačiau kai tokio automobilio vairuotojas bando reguliuoti lietaus valytuvus, teisėsauga traktuoja tai kaip pavojingą veiksmą.

Ekspertai sako, kad šis atvejis turėtų tapti signalu automobilių gamintojams – pernelyg skaitmenizuotas valdymas kelia realų pavojų eismo saugumui.

Trumpai tariant: Vokietijos teismo sprendimas parodė, kad naujos technologijos automobilyje nereiškia mažiau atsakomybės. Kiekvienas prisilietimas prie ekrano už vairo – net ir dėl valytuvų – dabar gali kainuoti baudą, o galbūt ir vairuotojo pažymėjimą.

Šaltinis: https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/jesli-uzyjesz-wycieraczek-dostaniesz-mandat-zapadl-wyrok-sadu-w-tej-sprawie/d3d7tyb

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.