Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Naujos kartos automobilių stiklai: išmanesni nei telefonas – ir brangesni už variklį

Automobilio stiklas
3 min. skaitymo

Laikai, kai priekinis stiklas buvo tik barjeras nuo vėjo ir lietaus, liko praeityje. Šiandien jis tapo sudėtingu technologiniu įrenginiu, integruotu į visą automobilio elektroninę ekosistemą. Šiuolaikiniai stiklai atlieka iki 28 skirtingų funkcijų, todėl jų keitimas kainuoja vis daugiau – nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių eurų.

Nuo stiklo iki išmanaus paviršiaus

Pirmieji papildomi elementai, atsiradę automobilių stikluose, buvo šildymo laidai ir radijo antenos. Tačiau dabar stiklas – tai tikra technologijų platforma. Į jį integruoti lietaus ir šviesos jutikliai automatiškai įjungia valytuvus bei žibintus, o akustinės plėvelės mažina triukšmą salone.
Be to, aterminės dangos filtruoja infraraudonuosius spindulius, neleisdamos salonui perkaisti, net ir vasaros karštyje.

ADAS – stikle slypinčios „akys“

Didžiausią šiuolaikinio stiklo kainos dalį sudaro ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) – pažangios vairuotojo pagalbos sistemos. Viršutiniame stiklo krašte įmontuotos kameros ir jutikliai veikia kaip automobilio „akys“.
Jos atsakingos už:

  • adaptyvų greičio palaikymą,
  • automatinį stabdymą,
  • eismo juostos laikymąsi,
  • kelio ženklų atpažinimą.

Net minimalus stiklo pasislinkimas po keitimo gali sukelti netikslius kameros duomenis, o tai – tiesioginis pavojus saugumui. Todėl po pakeitimo būtina atlikti kalibravimą, kuris reikalauja specialios įrangos, programinės įrangos ir kvalifikuotų meistrų. Vien šis procesas gali sudaryti reikšmingą dalį visos remonto kainos.

Projekciniai ekranai ir stiklo revoliucija
Projekciniai ekranai ir stiklo revoliucija

Projekciniai ekranai ir stiklo revoliucija

Dalis automobilių gamintojų siūlo projekcinį ekraną (HUD), kuris svarbiausią informaciją – greitį, navigacijos rodykles, įspėjimus – projektuoja tiesiai ant priekinio stiklo.
Tokiam efektui reikalingas stiklas su optiniu sluoksniu, užtikrinančiu, kad vaizdas nebūtų iškraipytas. Toks stiklas yra brangesnis, jautresnis pažeidimams ir reikalauja ypatingo tikslumo montuojant.

Saugumas – ne tik elektronika

Priekinis stiklas atlieka svarbų vaidmenį ir pasyvioje automobilio saugoje. Jis padeda išlaikyti kėbulo tvirtumą, teisingai suveikti oro pagalvėms ir apsaugoti keleivius apvirtimo metu. Todėl pigūs analogai ar prastos kokybės klijai gali tapti mirtinai pavojingi.

Gamintojai pabrėžia, kad net smulkus pažeidimas – pavyzdžiui, nuo akmens, atskriejusio iš po sunkvežimio ratų – šiandien gali reikšti ne paprastą remonto išlaidą, o rimtą finansinį smūgį.

Technologijos turi kainą

Šiuolaikiniai automobiliai tampa išmanesni, tačiau kartu – brangesni prižiūrėti. Stiklas, kuris kadaise kainavo keliasdešimt eurų, dabar gali kainuoti tūkstantį ar daugiau. Tad prieš perkant automobilį verta atkreipti dėmesį ne tik į jo variklio galią ar multimedijos galimybes, bet ir į tai, kiek kainuos jo „akis“ – priekinis stiklas.

Ir jei ateityje ant jūsų stiklo atsitrenks akmenukas, tai jau nebus tiesiog įtrūkimas – tai gali būti smūgis į visos transporto priemonės technologinę širdį.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.