Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

Kodėl apelsinai parduodami raudonuose maišeliuose: prekybininkų triukas, kuriam sunku atsispirti

Apelsinai tinklelyje
3 min. skaitymo

Ar kada nors pastebėjote, kad apelsinai parduotuvėse beveik visada supakuoti į raudonus ar oranžinius tinklelius? Iš pirmo žvilgsnio tai atrodo tiesiog estetinė detalė. Tačiau iš tiesų tai – kruopščiai apgalvota psichologinė gudrybė, paremta tuo, kaip mūsų smegenys suvokia spalvas.

Pasak „IFL Science“, tokia pakuotė nėra atsitiktinė – ji sukurta tam, kad apelsinai atrodytų sultingesni, prinokę ir… geresni, nei yra iš tikrųjų.

Spalvų magija: kaip tinklelis keičia mūsų suvokimą

Kai apelsinas dedamas į raudoną arba oranžinį tinkleliuką, mūsų akys ir smegenys susieja šias spalvas į vieną vientisą atspalvį. Raudona švelniai „užmaskuoja“ žalumą ir paryškina oranžinį toną, todėl net šiek tiek neprinokęs vaisius atrodo tobulas.

Tai nėra magija – tai optinė iliuzija, vadinama konfeti efektu. Ji pagrįsta tuo, kad žmogaus regos sistema nuolat bando supaprastinti matomą vaizdą. Kai skirtingų spalvų paviršiai atsiduria greta, smegenys linkusios juos „sulieti“ į vieną bendrą atspalvį.

Trumpai tariant, pirkėjas mato ne tikrą apelsino spalvą, o jos ir tinklo mišinį. Rezultatas – vaisius atrodo švytintis, sodrus ir šviežias.

Apelsinai parduodami prekybos centre
Apelsinai parduodami prekybos centre

Ta pati gudrybė su citrinomis

Prekybininkai šią regėjimo savybę išnaudoja ne tik su apelsinais. Citrinos beveik visada parduodamos geltonuose tinkleliuose, kad atrodytų dar ryškesnės. Net ir blyškesnės ar praradusios natūralų spindesį citrinos tinklelyje atrodo „kaip iš reklamos“.

Tokie triukai veikia ne tik spalvų lygmenyje, bet ir emociniame – ryškios, šiltos spalvos mūsų smegenyse siejamos su gaivumu, saldumu ir geru skoniu.

Kodėl smegenys leidžiasi apgaunamos

Mūsų regėjimo sistema nėra tobula kamera, o greičiau – spėliojanti interpretatorė. Ji orientuota į vienodumą ir sklandžius perėjimus, kad supaprastintų pasaulio vaizdą. Kai matome raudoną tinklelį ant oranžinio paviršiaus, smegenys „nori“ manyti, kad visas objektas turi vienodą sodrų atspalvį.

Šis suvokimo supaprastinimas padeda mums kasdien – atpažinti objektus, greitai orientuotis aplinkoje. Tačiau pirkdami vaisius, jis tampa prekybininkų sąjungininku.

Ką verta žinoti perkant

Raudonas tinklelis daro apelsinus vizualiai patrauklesnius, bet nekeičia jų kokybės. Vaisius gali būti skanus ir sultingas – arba ne. Todėl geriausia pasitikėti ne akimis, o rankomis ir nosimi:

  • paspauskite apelsiną – jis turi būti standus, bet ne kietas,
  • pasižiūrėkite į žievelės paviršių – venkite apdulkėjusių ar dėmėtų vaisių,
  • pauostykite – prinokęs apelsinas skleidžia malonų, švelnų citrusinį kvapą.

Raudonas tinklelis – tik gražus apvalkalas, skirtas mūsų akims, ne skonio receptoriams. Tad kitą kartą, kai ranka automatiškai tiesis prie švytinčio maišelio apelsinų, prisiminkite: kartais spalvos dirba ne mums, o prekybininkams.

Esu KAIPKADA.LT portalo redaktorius. Mano tikslas – suteikti skaitytojams aktualią, patikimą ir naudingą informaciją, padedančią geriau suprasti pasaulį aplink mus. Siekiu padėti atrasti svarbiausias žinias ir dalintis įvykiais, kurie gali turėti realią įtaką mūsų kasdieniam gyvenimui.
Komentarų: 0

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Primename: kviečiame diskutuoti pagarbiai ir laikytis bendravimo etiketo. Nepagarbūs, įžeidžiantys ar neapykantą skatinantys komentarai bus šalinami. Ačiū už supratingumą!

Komentuodami sutinkate, kad jūsų pateikti duomenys gali būti tvarkomi pagal mūsų privatumo taisykles.